در جلسه ستاد زکات شهرستان مطرح شد :

توزیع سه هزار پاکت جمع آوری پسته برای کمک به نیازمندان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 106017
توزیع سه هزار پاکت جمع آوری پسته برای کمک به نیازمندان در رفسنجان

رئیس کمیته امداد امام(ره) رفسنجان گفت: سه هزار پاکت جمع آوری پسته میان معدیان زکات در سراسر شهرستان توزیع خواهد شد و در پایان فصل برداشت پسته گردآوری شده و در جهت کمک به نیازمندان مورد استفاده قرار میگرند.

خانه » اجتماعی » توزیع سه هزار پاکت جمع آوری پسته برای کمک به نیازمندان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، جلسه ستاد زکات شهرستان رفسنجان پیش از ظهر امروز با حضور خادم الحسینی رئیس شورای اسلامی ،امیرحسینی رئیس کمیته امداد، رمضانی مسئول کمیته زکات رفسنجان و جمعی از اعضای شورای زکات در محل دفتر امام جمعه رفسنجان برگزار شد.
رمضانی مسئول زکات کمیته امداد ضمن اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع)، قبولی اعمال و برآورده شدن نیازهای مومن را نیکی کردن در حد توان دانست و اظهار داشت :اینکه ما واسطه جمع آوری زکات هستیم نعمتی است که خداوند شامل حال ما کرده است که با جمع آوری زکات انها را به دست نیازمند ان واقعی برسانیم .
وی افزود :زکات شامل دو مقوله واجب و مستحب می باشد زکات واجب به گندم ،جو،کشکش ،طلا ، نقره ، گوسفند ،گاو واجب می باشد مثلا اگر تعداد گوسفند به ۴۰ راس رسید صاحب مال واجب است یک گوسفند را زکات بدهد .
رمضانی بیان داشت :در زکات مستحبی، بایدها، کنار رفته و صاحب مال هر چه را دوست دارد می تواند زکات بدهد .
وی تصریح کرد : زکات مستحبی به همه چیز تعلق می گیرد مثلا زکات علم نشر ،زکات بدن روزه ،زکات اموال انفاق می باشد .
رمضانی با بیان اینکه در روستاها ما شورای زکات را راه اندازی کردیم گفت :در روستاها شورایی متشکل از امام جماعت و دهیار یا شورا و دو نفر معتمد محل ،که کارشان جمع آوری لیست فقرا(چه کسانیکه تحت پوشش کمیته هستند و چه کسانیکه تحت پوشش نیستند ) و خیرین می باشد .
وی افزود : اشتغالزایی در روستا و بردن فقرا به مشهد مقدس،چاپ بنر در سطح روستاها مبتنی بر شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص فعالیتهای جمع آوری زکات ، از جمله فعالیتهای شورای زکات می باشد .
در ادامه خادم الحسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه اظهار داشت :کار مخلصانه کردن کار ارزشمندی است لذا هر مومنی که خمس و زکات را رعایت کند مطمئنا اثرات ان را در زندگی خود می بینید .
وی به اعتقاد معنوی اشاره کرد و گفت :وظیفه شورای زکات این است که احکام دینی از جمله مثلا روز اول ماه ذی الحجه و ثواب این روزها و صدقه دادن مردم در این ایام را با اطلاع رسانی و شفاف سازی به انان گوشزد نمایند .
خادم الحسینی نقش روحانیت را در این حیطه مهم دانست و گفت :روحانیون می توانند در مساجد به اطلاع رسانی و سخنرانی در خصوص زکات بپردازند و در اخذ زکات نباید به زور و اجبار متوسل شد .
وی تصریح کرد :نیت های مردم در دادن زکات باید مخلص باشد و اینکه یک مومن در طول عمر خود زکات یا خمس و دستورات شرعی خود را رعایت می کند این نعمت و توفیقی است که خداوند متعال شامل حال او کرده است .
مسئول شورای اسلامی شهر اذعان داشت :چه بسا کسانی هستند که از روزی که به دنیا می آیند تا روزی که از دنیا می روند در طول عمر خود توفیق خدمتگزاری به خلق را پیدا نمی کنند .
در ادامه امیرحسینی رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه این جلسه، دومین جلسه ستاد زکات می باشد اظهار داشت :در سال گذشته ۴۶۰ میلیون تومان در آمد نقدی داشتیم که با این رقم ما درخصوص زکات مستحبی در استان رتبه دوم را کسب کردیم .
وی افزود :سه هزار پاکت جمع آوری پسته میان معدیان زکات در سراسر شهرستان توزیع خواهد شد و در پایان فصل برداشت پسته گردآوری شده و در جهت کمک به نیازمندان مورد استفاده قرار میگرند.

برچسب ها:
پسته توزیع زکات زکات مستحبی کمیته امداد رفسنجان معدیان زکات نیازمندان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان