پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

قدم های استوار جوان رفسنجانی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و کسب روزی حلال با پرورش زنبور عسل

به گزارش خانه خشتی، عباس رجب پور جوان رفسنجانی است از روی علاقه برای خود شغل پرورش زنبور عسل را برگزیده است و امسال به عنوان اولین سال شروع، کار خود را با یک کندو آغاز و به تدریج آن را به ۵۰ عدد کندو افزایش داده است.

رجب پور در گفت و گو با خبرنگار ما از بازدهی زنبور ها ابراز رضایت کرد و گفت: کار خود را تنها با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی از طریق وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آغاز کردم و در ابتدا چون تعداد کندوها اندک بود برای مصرف خانگی عسل تولید می شد و به تدریج افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با این کار می خواستم شغلی داشته باشم که روزی حلال بر سر سفره خانواده ام بیاورم تصریح کرد: در آمد هر کندو با کسر هزینه آن که نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است، سالانه ۸۰۰ تا یک میلیون تومان برآورد می شود.

به گفته رجب پور کار برداشت عسل از کندوها از  اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

وی گفت: میزان برداشت از هر کندو متفاوت است و از یک کندو ممکن است تا ۲۰ کیلو هم عسل برداشت شود.

رجب پور از شغلش راضی است و می گوید اگر در این کار تخصص باشد از آن نتیجه مطلوب بدست می آید. وی از طریق اساتید مجرب جهاد کشاورزی رفسنجان  و مطالعه مطالب آموزشی موجود در اینترنت توانسته است در این شغل تخصص پیدا کند.

رجب پور اظهار داشت: در رفسنجان فروشگاه برای خرید تجهیزات این شغل از جمله موم و کندو وجود ندارد و بایستی از سایر شهرها همچون کرمان و اصفهان تهیه شوند.

به گفته این زنبوردار موفق یک کیلو عسلی که از طریق زنبورهای شهد خورده حاصل می شود نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

زنبورهای کندوهای رجب پور از طریق گلهای خانگی تغذیه می شوند، مکان نگهداری این کندوها در فیض آباد رفسنجان است، این زنبورها از هر طرف این خانه به اندازه ۲ تا ۳ کیلومتر برای کسب شهد پرواز می کنند.

رجب پور بیمه زنبورداران را یکی از مشکلات آنان برشمرد و گفت: با اینکه زنبورداران همیشه با خطر روبه رو هستند اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

خروج از نسخه موبایل