فرماندار رفسنجان در راهپیمایی روز قدس مطرح کرد:

قدس روز به نمایش گذاشتن اتحاد و همدلی کشورهای مسلمان است

  • شناسه خبر: 102587
قدس روز به نمایش گذاشتن اتحاد و همدلی کشورهای مسلمان است

فرماندار رفسنجان گفت: وقتی وحدت فراموش شود اتفاقی چون به وجود آمدن گروه های تکفیری که هم با شعار اسلام مسلمان کشی راه انداخته و اسلام هراسی را گسترش می دهند، می افتد.

خانه » آخرین اخبار » قدس روز به نمایش گذاشتن اتحاد و همدلی کشورهای مسلمان است

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، حمید ملانوری در مراسم راهپیمایی روز  جهانی قدس در جمع مردم روزه دار رفسنجان ضمن قدردانی از حضور مردم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت :ملت های مسلمان در کشورهای مختلف جهان بویژه ملت ایران و شما مردم خونگرم و انقلابی و شهید پرور که همیشه در صحنه بودید امروز دعوت رهبر فرزانه را لبیک گفته و در این راهپیمایی شرکت کرده و هم وحدت خود را به رخ جهانیان کشیدید و هم به پیام رهبر و امام شهدا لبیک گفتید.
وی افزود: برای رسیدن اهداف امام برای پبشرفت توسعه و ایجاد یک جامعه با نشاط بیش از همه نیاز به اتحاد و همدلی داریم .
ملانوری خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مردم باید متحد باشند؛ با گذشت بیش از سی سال از انقلاب اسلامی پیشرفتهایی در حوزه اقتصاد و اجتماعی و … داشتیم امروز کشور ما به یکی از کشورهای قدرتمند تبدیل شده است .
وی تصریح کرد: تازمانیکه روحیه بسیجی وجود دارد و شهادت و اعتقاد و باورها وجود دارد اسرائیل غاصب به فرموده امام راحل هیچ غلطی نخواهد کرد .
فرماندار رفسنجان با اشاره به به حوادث منطقه اظهار داشت: مظلومان عالم در لبنان و بحرین و یمن و افغانستان و فلسطین و غزه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و سالهاست رژیم غاصب صهیونیستی به کودک کشی پرداخته و از هیچ جنایتی دریغ نکرده است.
وی افزود: شاید نیت مهم و اصلی برای نام گذاری آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس این است که در این روز اتحاد و همدلی و همراهی کشورهای مسلمان به نمایش گذاشته شود و اقتدار کشورهای اسلامی نشان داده شود.

ملانوری تصریح کرد: وقتی از اتحاد غفلت کنیم فجایع اسف باری چون حادثه منا اتفاق می افتد و کسانی که مدیریت خانه خدا را بر عهده دارند و این ظلم ها را روا دارند و مردم ما از انجام مناسک محروم شوند نتیجه ی این بی توجهی است .
وی خاطر نشان کرد: وقتی وحدت  فراموش شود اتفاقی چون به وجود آمدن گروه های تکفیری که هم با شعار اسلام مسلمان کشی راه انداخته و اسلام هراسی را گسترش می دهند، می افتد.

ملانوری بیان داشت: شما مردم در حالیکه همه مشغول عبادت و روزه داری هستید به راهپیمایی آمده اید تا اتحاد و همراهی خود را اعلام نمایید.
وی ادامه داد: امروز در کشور ما برای رسیدن به اهداف و آرمان های و پیشرفت و توسعه  و حل مشکلات جامعه ، نیاز به همدلی و اتحاد است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: ما قبل از انقلاب قدرت تولید سلاح نداشتیم اما با حضور مردم موفق به پیروزی شدیم و راهکارهای رهبر فرزانه انقلاب در این مسیر روشنگر راه بود .
وی در ادامه به دستاوردهای برجام اشاره کرد و گفت: تحلیل گران برجام را به باغی تشبیه کرده اند حل مشکلات در آن غرس شده اند با گذشت زمان این نهال ها به بار می نشیند.
ملانوری یادآور شد: متاسفانه شاهدیم برخی نمی خواهند این وحدت را ببینند و توان و ظرفیت های کشور را نمی بینند و آمار طلاق و بزهکاری و پرشدن زندان و از بین رفتن جوانان را نمی بینند و اختلاف   بین مردم و مسئولین ایجاد می کنند .
وی خاطر نشان کرد: تحلیلگران کشورهای غربی از امنیت کشور ما تعجب می کنند این امنیت به خاطر رهبر انقلاب است که با پشتیبانی ملت با قدرت جلوی همه می ایستند .
ملانوری بیان داشت: دائما گروه هایی دنبال بمب گذاری و نفوذ ذر کشور اند اما با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی ناکام می مانند و امروز دشمنان اعلام کرده اند که درکشور ایران در هر جا می توانید   ضربه وارد کنید   اما با هوشیاری اطلاعات موفق نشده اند .
وی افزود: اگر در جامعه ایثار و شهادت ارزش باشد هیچ راهی برای نفوذ دشمن نمی ماند  و اتفاقات مهمی در کشور افتاده به خاطر اتحاد بوده و گرفتاریها به خاطر عدم همراهی است.
ملانوری خاطر نشان کرد: اتحاد و همدلی باعث پیشرفت است و آنچه درشهرستان اتفاق می افتد و مسئولین به دنبال آن هستند همدلی است.
وی یادآور شد: در سالهای اخیر خدمات خوبی در بحث امنیت و دانشگاه ها و نظام سلامت در کشور صورت گرفته است .
ملانوری به صدور ۳۰ هزار دفترچه بیمه در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در طرح ارتقاء سطح ساختمان های پزشکی و سلامت ۸ هزار و ۷۰۰ متر زمین انجام گرفته و ۵۰ هزار متر زمین در دست احداث است.
وی به بحران آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: رفسنجان جزو بحرانی ترین بخش کشور است، ۱۰۰ حلقه چاه در این شهرستان حفر شده که بخش مهم ان برای بحث کشاورزی است ، مقداری از آن صرف کارهای صنعتی می شود و باقی آن صرف کشاورزی با شیوه های غلط به هدر می رود .
ملانوری خاطر نشان کرد: بخشی از بحران آب به خاطر مدیریت غلط و بخشی از ان به خاطر خشکسالی است .
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات پسته کارهای زیادی در روستاهای اطراف و منطقه نوق که افت شدید آب داریم انجام داده اند و کارهای تحقیقاتی خوبی اتفاق افتاده است .
ملانوری توجه به نظرات متخصصان در بحث افزایش تولید و رونق کشاورزی ضروری برشمرد و بیان داشت: باید بین دانشگاه های ما و پژوهشکده ها همکاری ایجاد شود تا با کاهش مصرف آب به رونق کشاورزی برسیم .
فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به برخی آسیب های اجتماعی شایع در جامعه اشاره کرد و گفت: باید برنامه های اقتصادی را همراه با فرهنگ هماهنگ سازیم .

وی افزود: یکی داز عوامل مرگ و میر کشور اعتیاد است و در حوزه اقتصادی سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت در این حوزه ایجاد می شود .
ملانوری با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر در کشور بیش از ۴ هزار شهید تقدیم شده است تصریح کرد: نباید کسانی که به مواد مخدر چون سیگار و قلیان به دید تفریحی نگاه کنند چرا که مطمئن باشند در آینده فرزندانشان گرفتار اعتیاد خواهند شد .
وی خاطر نشان کرد: در شهرستان سعی کردیم ویترین مغازه ها را تصحیح کرده و عرضه مواد مخدر را محدود کنیم.
ملانوری به اجرای طرح تبدیل قلیان به گلدان در شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم و اصناف در این زمینه همکاری نمایند و تاکنون بیش از ۱۰۰ مرکز عرضه قلیان پلمپ شده است .
وی ضمن قدردانی از همکاری سازمانهایی همچون شهرداری، بسیج ، روحانیون و نیروی انتظامی در اجرای این طرح تصریح کرد: بسیاری از مردم قلیان ها خود را به صورت اختیاری تحویل نیرو انتظامی دادند، برنامه های برخورد با این پدیده به صورت اجتماعی صورت میگیرد تا خانواده ها خودشان بخواهند .
فرماندار در پایان سخنان امروز خود به برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: برای استفاده از منابع شهرستان در عرصه ها و قشرها ی مختلف و بکار گیری ظرفیت هاو حل مشکلات این همایش در شهریور ماه برگزار می شود و با برنامه های جذاب که اصالت فرهنگی ما را ترویج می کند همراه است.
ملانوری به برپایی جشن ملی پسته و ثبت ملی پسته به نام رفسنجان در این همایش خبر داد و گفت: رفسنجانیهای موثر در داخل و خارج کشور در این همایش حضور می یابند و از واقفین و سرمایه گذاران در شهرستان تجلیل بعمل می آید.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    به گفته امام خمینی فلسطین پیروز میشود واین غده سرطانی را بایداز ریشه کند اسرائیل از دست میرود
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان