پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه می شود

فرماندار رفسنجان در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر

فرماندار رفسنجان در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در همایش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر که صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد ،از اعتیاد و تجارت آن به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی جامعه یاد کرد  و اظهار داشت :همه ما به عنوان فردی از جامعه نگران خود و خانواده هستیم ما هم به عنوان مدیران جامعه باید کاری انجام دهیم که دغدغه ها کمتر شود و جامعه سالم و موفق به افراد سالم نیازدارد  .
وی هدف اصلی دشمنان ،از بین بردن توان نیروی انسانی جامعه دانست و اظهارداشت :آمریکا با هدف مبارزه با تروریست وارد افغانستان شد و بعد از آن بازارهای جدید عرضه مواد مخدر را برای ورود به بازار جهانی باز نمود .
ملانوری از مواد مخدر روانگردان به عنوان چهارمین بحران جامعه یاد کرد و گفت :در حوزه استفاده از مواد مخدر زمینه اشتغال ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه ای فراهم شده است و این تقاضا باعث شده است ۴۵۰ نوع مواد روان گردان جدید در بازارهای جهانی عرضه شود .
فرماندار سود خالص ناشی از تجارت مواد مخدر را ۵۰۰تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال عنوان کرد و گفت :در کنار تجارت های دیگر جهان ،تجارت مواد مخدر جایگاه ویژه ای یافته است .
وی با اشاره به اینکه ۱۰ نفر روزانه به علت مواد مخدر جان خود را از دست می دهند گفت :سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از تصادفات رانندگی به علت مصرف مواد مخدر گزارش شده است .افزایش تعداد زندانیان و گرایش مصرف مواد مخدر به اقشار جامعه مخصوصا تحصیل کرده ها از جمله عوارض ناشی از این مواد می باشد .
ملانوری با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز داشته ایم تصریح کرد :اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری مواد مخدر تقاضا کمتر شود تنها راه آن اجتماعی کردن موضوع مواد مخدر و فرهنگ سازی می باشد  .
فرماندار عنوان کرد :فرهنگ سازی و برخورد جدی با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن و استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و هنری راهکارهای مقابله با این پدیده  شوم می باشد و در کنار آن نقش رسانه ها اهمیت پیدا می کند .

خروج از نسخه موبایل