تدبیر عجیب دولت در رفسنجان

نماینده دولت در رفسنجان: مخالف پوشش حضور مردم نیستیم ولی ممنوع!

  • شناسه خبر: 90629
نماینده دولت در رفسنجان: مخالف پوشش حضور مردم نیستیم ولی ممنوع!

همزمان با شروع انتخابات فرماندار رفسنجان در تصمیمی عجیب ممنوعیت پوشش خبری فضای داخل شعب اخذ رای را اعلام کرد.

خانه » آخرین اخبار » نماینده دولت در رفسنجان: مخالف پوشش حضور مردم نیستیم ولی ممنوع!

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، صبح امروز با آغاز اخذ رأی در شعب رفسنجان و انار، اصحاب رسانه پای صندوق های رأی حاضر اما از عکاسی یا تهیه گزارش در محل شعبه منع شدند.

این در حالیست که از روزهای گذشته مدارک خبرنگاران برای صدور کارت ویژه تردد در شعب اخذ رأی دریافت و کارت مخصوص نیز با همکاری فرمانداری و اداره ارشاد رفسنجان تهیه و به آنان تحویل داده شده است.

فرماندار رفسنجان در حاشیه حضور خود در شعبه مسجد جامع رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما، ورود خبرنگاران به محل شعب اخذ رأی را ممنوع اعلام کرد و گفت: اصحاب رسانه برای تهیه گزارش بایستی در محلی خارج از شعبه اخذ رأی حضور یابند.

تنها از مسئولین خبر بگیرید!

وی افزود: تنها خبرنگار صدا و سیما می تواند در محل شعب اخذ رأی حضور داشته باشد و سایر خبرنگاران بایستی تنها(!) از مسئولین و هیئت همراه آنان عکس برداری کنند و هنگام اخذ رأی در معیت آنان باشند.

ملانوری با بیان اینکه تنها نماینده فرماندار، اعضای شعب، بازرسین و محافظین شعبه مجاز به ورود به داخل فضای شعب اخذ رای هستند تصریح کرد: ورود سایرین به لحاظ قانونی منع دارد و در دوره های گذشته نیز شاهد اعتراضات بودیم و ورود بعضی افراد باعث خدشه شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز سعی شده تا بر اساس مر قانون عمل شود و از اصحاب رسانه می خواهیم تا در این قضیه دقت داشته باشند و این نظر به معنا این نیست که ما انگیزه و علاقه ای به حضور رسانه ها نداشته باشیم بلکه به شدت علاقمندیم که حضور پرشکوه مردم، سلامت انتخابات، قانون مداری و تعادل عقلانیت و اصل بی طرفی پوشش داده شود.

ملانوری بیان داشت: اصحاب رسانه می توانند فضاهای کلی و خیابان برای تهیه گزارش استفاده کنند.

وی افزود: رسانه ای شدن حضور مسئولین و مجریان پای صندوق رای از تشریفات و برنامه های انتخابات است.

ممنوعیت ورود خبرنگاران به شعب اخذ رأی برای اولین بار است که توسط فرمانداری رفسنجان اعمال شده است و در سنوات گذشته چنین تدابیری از سوی مسئولین شهرستان وجود نداشت.

لازم به ذکر است در سایر شهرستان های استان کرمان و دیگر استان های کشور نه تنها از ورود اصحاب رسانه به محل شعب ممانعت نشده، بلکه در شهر کرمان سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برای ارسال گزارشات اصحاب رسانه آماده و در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است.

نماینده دولت در شهرستان رفسنجان در حالی از حضور خبرنگاران به محل شعب ممانعت ورزیده است، که خبرنگاران همه جا با داشتن کارت شناسایی معتبر می توانند به تهیه گزارش یا عکس خبری اقدام کنند.

برچسب ها:
انتخابات خانه خشتی رای رفسنجان کرمان هفتم اسفند ورود خبرنگاران ممنوع
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امید

    این هم یکی دیگر از مثلاً تدابیر دولت تزویر و نوید است!

    حمید

    تیتر نگاری بی غرض شما عالیست
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان