نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره سرداران و ۹۴۰ شهید شهرستان رفسنجان؛

هر جریانی که بخواهد حریم استقلال و عظمت ملت را بشکند جریان نفود آمریکایی است

  • شناسه خبر: 83026
هر جریانی که بخواهد حریم استقلال و عظمت ملت را بشکند جریان نفود آمریکایی است

آیت الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۸ تاکنون هزاران بار واژه نفوذ را بکار برده اند و نفوذی که رهبری فرموده اند نفوذ در ولایت مداری دین است.

خانه » هر جریانی که بخواهد حریم استقلال و عظمت ملت را بشکند جریان نفود آمریکایی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حضرت آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در یادواره سرداران و ۹۴۰ شهید شهرستان رفسنجان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، از مقام بالای شهدا در بهشت یاد کرد و گفت: مستحب است انسان در مسجد و قبور شهدا با وضو باشد؛ کسی که به زیارت قبر شهدا می رود، با وضو باشد چون این قبر قبر معمولی نیست، مزار ملائک الله است، ملائکه خدا اینجا به زیارت می آیند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه رفسنجان بیش از نیم قرن پایگاه امام و ولایت بوده است، اظهار کرد: شاید در کشور چنین شهرستانی کم پیدا شود؛ استخوان بندی دین مردم را عالمان وارسته و دین شناس سامان داده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم رفسنجان زمانی که پای فداکاری در میان باشد، از جان و مالشان مایه می گذارند، افزود: رفسنجان افتخار دارد که میزبان منبر مقام معظم رهبری در اوج ظلمت طاغوت در ماه رمضان بوده است و حضور خطبای ارزشی در جای جای این شهرستان در دهه آخر صفر نشان از استخوان بندی دین مردم با ولایت دارد.yadvareh shohada rafsanjan1394 (9)

آیت الله خاتمی حفظ ارمغان شهیدان را نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: تغییر یک نظام صد در صد وابسته و تغییر آن به نظام اسلامی کاری شبیه معجزه بود که خداوند به عنوان هدیه به مردم ارزانی داشت.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در گلستان دین رویید و دین حلال و حرام و باید و نبایدهای خداوند است؛ انقلاب با رهبری امامی شکل گرفت که فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست و در کشور تمامی احکام دین از جمله اقتصادی، سیاسی و … مهم است و وظیفه نظام اسلامی و فلسفه حکومت دینی به خدمت گرفتن دین است.

امام جمعه موقت تهران مسئله حجاب را یک مسئله اصلی دانست و گفت: وظیفه نظام و آحاد مردم امر به معروف و نهی از منکر لسانی است و خودسران عمل کردن خود منکر است و برخی قصد دارند با رمز رابطه با آمریکا روحیه استکبار ستیری را پایین آورند.

وی در ادامه افزود: آمریکا با اسلام و دین مشکل دارد و این انقلاب با پایبندی به ارزش ها باقی می ماند و هرچه ار ارزشهای اسلامی و انقلابی عقب نشینی کنیم از آرمان های شهدا عقب نشینی کرده ایم.

آیت الله خاتمی دومین عنصر پاسداری از خون شهدا را مسئله ولایت مداری عنوان کرد و گفت: توحید زمانی ذژ مستحکم است که همراه با ولایت باشد و ولایت فقیه حجت شرعی است.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ اظهار نظرهایی وجود داشت که آیا رهبری با عفو مخالف است؟ من مخالفت خود را اعلام می کنم زیرا این امر شکستن حرمت رهبری است و شاهد فتنه در گوشه و کنار هستیم.yadvareh shohada rafsanjan1394 (7)

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بصیرت را سومین عنصر پاسداری از خون شهدا و نظام اسلامی دانست و گفت: امیرالمومنین فرمودند کسانی علمدار دین هستند که اهل بصیرت و هزینه کردن در راه دین باشند و بصیرت شناخت دین و توطئه های دشمن است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۸ تاکنون هزاران بار واژه نفوذ را بکار برده اند و نفوذی که رهبری فرموده اند ولایت مداری دین است و برخی افراد از باز شدن واژه نفوذ واهمه دارند.

وی به شش مصداق نفوذ اشاره کرد و گفت: جریانی که در پی خوش نشان دادن چهره آمریکاست، جریانی که برای دین حداقل قرار داده و قصد دارد از دین داری مردم بکاهد، جریانی که در پی کاستن مخالفت مردم با آمریکاست، سیاهنمایی علیه مجموعه نظام و شکستن حرمت ولایت و هر جریانی که بخواهد حریم استقلال و عظمت ملت را بشکند جریان نفود آمریکایی است.

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: بودجه بیت المال خرج کنسرت های موسیقی غفلت آور می شود؛ ما پاسدار خون شهدا هستیم و اجازه پخش چنین کنسرت هایی که باعث تجمع دختر و پسر و بی بندو باری می شود را نخواهیم داد.

وی عنصر چهارم پاسداری از خون شهیدان را عنصر وحدت دانست و افزود: قانون اساسی محور وحدت است و در جامعه ای که مرذم و مسئولین همفکر و همزبان باشند به وحدت خواهیم رسید.yadvareh shohada rafsanjan1394 (16)

امام جمعه موقت تهران عملکرد قانون مداری را پنجمین عنصر پاسداری بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی دوره اش تمام نشده و با نظام اسلامی انقلاب ادامه دارد و عملکرد قانون مداری تکلیف شرعی است و با کسانی که حریم قانون را می شکنند برخورد می شود.

وی حضور دین مدارانه و قانون مدارانه در صحنه های مختلف را ششمین عنصر پاسداری از آرمان شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: نماز جمعه پایه عزت اسلام است و هر قدمی که به سوی نماز جمعه برداشته می شود تبعیت با نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی راهپیمایی ۲۲ بهمن را مصداق دیگر از حضور دین مدارانه دانست و گفت: مردم ما ۳۶ سال در راهپیمایی شرکت کردند و افتخار آفریدند.

وی در خصوص مسئله انتخابات بیان داشت: هر رای که توسط شهروندان به صندوق انداخته می شود رای نظام جمهوری اسلامی ایران است که مهم تر از آن حضور در این صحنه است؛ و کاندیداتورها و ظرفداران آنان و همچنین ناظرین وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده و حضور دین مدارانه در انتخابات با اجرای قانون صورت گیرد.

برچسب ها:
آیت الله خاتمی : خانه خشتی رفسنجان نفود آمریکایی ولایت یادواره شهدای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان