امام جمعه موقت رفسنجان تاکید کرد:

پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد

  • شناسه خبر: 165868
پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد ضرورت دارد، برخی در کشور تا می خواهد مبارزه با فساد بشود، کار را سیاسی می کنند کسی که فاسد است باید با او برخورد جدی شود.

خانه » سیاسی » پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوی الهی و حدود و مقررات با ذکر حدیثی از امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) با توصیه به تقوای نتیجه آن را به نفع بندگان مومن دانستند، عاقبت و خوشبختی برای اهل تقواست.

وی در ادامه به حادثه ی انفجار دفتر ریاست جمهوری توسط منافقین در سال ۶۰ اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: به این بهانه از خدمات همه دولتمردان قدردانی می کنیم و خداقوت عرض می کنیم به استاندار، فرماندار شهرستان و همه مسئولین ادارات که در طول سال در خدمت مردم هستند.

محی الدینی گفت: دل سپردگی به ارزش های انقلاب ویژگی اصلی شهیدان رجایی و باهنر بود که باعث ماندن یاد آنان در دلها شد، دولتمردان باید از این دو بزرگوار درس اخلاص، روحیه ی خدمت گزاری و مردمی بودن بگیرند.

امام جمعه رفسنجان صداقت در وعده به مردم داشتن، جوان گرایی و اعتماد به نسل جوان، دل بریدن از دشمن و اتکا و التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی را از جمله ویژگی های دولت کارآمد از منظر رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت به مردم اصلی ترین شاخصه ی کارآمدی است مردم ولی نعمت هستند هرچه می توانید به مردم خدمت کنید، مردم همه جا پای انقلاب و ارزش های آن ایستادند و کمک کار دولت ها بودند در همه عرصه ها هرجا نیاز بود سر از پا نشناختند.

وی خاطر نشان کرد: فساد در هر صورت عامل ناکارآمدی است و فساد اقتصادی سبب ناامیدی مردم از نظام می شود پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد ضرورت دارد، برخی در کشور تا می خواهد مبارزه با فساد بشود، کار را سیاسی می کنند کسی که فاسد است باید با او برخورد جدی شود(تکبیر نماز گزاران).

محی الدینی گفت: در بحث اقتصاد کشور گرانی ها کنترل شود و مردم زیر بار تورم و گرامی له نشوند طبقه ضعیف ضعیف تر نشود و حقوق بگیر بیچاره شرمنده خانواده نشود.

وی تصریح کرد: در بحث فرهنگ باید دقت کنیم در ایام محرم و در مراسم عزاداری ها بیشتر به فرهنگ جامعه پرداخته شود، رشد فرهنگی باید مورد توجه باشد.

محی الدینی گفت: مردم دولتمردان را کمک کنند و در کنار دولت باشند، اگر اختلاف رخنه کند اول بیچارگی است دشمن ما یکی است و آن آمریکاست و شعار ما یکی است “مرگ بر آمریکا”.

خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: ایران قربانی ۱۷ هزار شهید ترور است، ۱۷ هزار شهید ترور رقم کوچکی در کشور نیست و با این حال ایران اسلامی را متهم به تروریست می کند و آمریکا رسما از تروریست حمایت می کند، امروز منافقین و داعش زیر چتر آمریکا دست به اقدامات شوم می زنند و آمریکا حرفی نمی زند.

محی الدینی به آغاز هفته ی گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه داریم، فلسفه ی قیام امام حسین(ع) این دو فریضه است، محرم نمادی از عشق و معرفت است به ساحت مقدس امام حسین(ع)، محرم یعنی مبارزه با زشتی و ناپاکی و فساد اوج این حرکت تاسوعا و عاشوراست.

وی افزود: مراسم عزاداری بایستی مرکز تربیت و تزکیه نفس باشد نه فقط گریه ی تنها، لباس عزا پوشیدن ثواب دارد اما این ثواب را دو چندان کنیم و به معرفت بیافزاییم و همچون اهل بیت در ولایتمداری ثابت قدم باشیم .

محی الدینی خاطر نشان کرد: به نماز جماعت و نماز اول وقت در هیئات عزاداری اهمیت دهیم، نکند به وقت نماز مشغول عزاداری باشیم، نماز اول وقت حسین(ع) در ظهر عاشورا را یادمان نرود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه موقت رفسنجان حجت الاسلام محی الدینی فساد نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان