مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد:

رفسنجان میزبان جشنواره ملی کودک و نوجوان می شود

  • شناسه خبر: 165035
رفسنجان میزبان جشنواره ملی کودک و نوجوان می شود

مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هرساله جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می شود اما امسال با رایزنیهایی که صورت گرفت این جشنواره در رفسنجان برگزار می شود.

خانه » اجتماعی » رفسنجان میزبان جشنواره ملی کودک و نوجوان می شود

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا علیزاده عصر روز گذشته طی نشست خبری در فرهنگسرای رسانه درجمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت: شهردار رفسنجان در کنار برنامه های توسعه شهری از حوزه فرهنگ غافل نبودند و قطعا این فرهنگسراها به عنوان پاتوق های جامعه فرهنگی ،هنری و رسانه ای خواهد بود.
وی بیان داشت:فرهنگسراها باید پویا وفعال باشند و به جامعه خدمت کنند.
علیزاده تصریح کرد:هدیه فرهنگسرای رسانه به خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگاراز طرف شهردار کار ابتکاری و جالبی است امیدواریم هنرمندان از این فضاهای هنری و فرهنگی به نحو احسن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بهترین اتفاقات فرهنگی در پاتوق های فرهنگی رخ می دهد افزود:این پایگاه ها و پاتوق های فرهنگی متاسفانه در شهرها بسیار اندک است یا محوریت آنها دولتی و غیر فعال است یا اینکه به نوعی مدیرتی می شوند که مردم در اداره آنها نقشی ندارند به همین منظور طراحی چنین فضاهایی برای شهرستان جای تقدیر دارد.
مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه خیرین در کنار دولت وپیش گام تر از دولت در عرصه توسعه فرهنگی قدم بر می دارند خاطرنشان کرد:رفسنجان ظرفیت های توسعه فرهنگی را دارد اینکه اینجا خیرین در حوزه فرهنگی کار می کنند نشان دهنده این نیست که حقی از رفسنجان در سهم دولتی ضایع شده است.
علیزاده خاطرنشان کرد:مجموعه های فرهنگی که دررفسنجان به صورت جزیره ای و در حوزه های مختلف فعالیت دارند نیازمند توسعه و نگاه ویژه هستند.
مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه وظیفه دولت بر اساس اعتبارات حوزه فرهنگ ،وظیفه ای نظارتی و حمایتی دارد گفت:کمتر از نیم درصد از اعتبارات کشور به اعتبارات فرهنگی اختصاص دارد از کل اعتبارات دولتی برای فرهنگ ۱۳ درصد مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد است.
وی با اذعان بر اینکه کل اعتبارات امسال ۱۰ میلیارد تومان است و از این اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان حمایتی است تاکید داشت:بخش عمده از منابع دولت صرف حوزه نظارتی و سیاست گذاری می شود با تغییر رویکرد باید فعالیتهای هنری و فرهنگی به بخش غیر دولتی واگذار شود و بنگاه های اقتصادی باید نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.
علیزاده یادآور شد:هرساله جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می شود اما امسال با رایزنیهایی که صورت گرفت این جشنواره در رفسنجان برگزار می شود.
مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰۰ مرکز فرهنگی در رفسنجان وجود دارد که توسط مردم مدیریت می شوند گفت:تغییر رویکرد دولت در راستای برون سپاری فعالیت ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی و مردم است.
وی با اشاره به اینکه در رفسنجان ۱۰۰ نفر بیمه هنرمندان هستند ابراز داشت: فرهنگسرای مس با اهدای خانه مرحوم نعمت الله زاده به مس تجهیز و آماده افتتاح است.
خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان