تداوم بحران جمعیتی در چین چاینا پست:

چینی‌هایی که به دیدار والدین خود نروند، مجازات می شوند

  • شناسه خبر: 13899
چینی‌هایی که به دیدار والدین خود نروند، مجازات می شوند

به گزارش “خانه خشتی”:در اصلاحیه جدید قانون ملی چین قید شده که والدین کهنسال می توانند از فرزندانشان در صورت عدم دیدار از آنان، شکایت کنند. این قانون به دلیل افزایش تعداد افراد کهنسال چینی از سوی دولت ان کشور وضع شده است. این قانون را کنگره خلق این کشور به تصویب رسانده است و […]

خانه » آخرین اخبار » چینی‌هایی که به دیدار والدین خود نروند، مجازات می شوند

به گزارش “خانه خشتی”:در اصلاحیه جدید قانون ملی چین قید شده که والدین کهنسال می توانند از فرزندانشان در صورت عدم دیدار از آنان، شکایت کنند. این قانون به دلیل افزایش تعداد افراد کهنسال چینی از سوی دولت ان کشور وضع شده است.
این قانون را کنگره خلق این کشور به تصویب رسانده است و بخشی از بسته حمایتی دفاع از حقوق کهنسالان در این کشور محسوب میشود و از اول ژانویه سال ۲۰۱۳ قابلیت اجرایی پیدا میکند و بر طبق این قانون اعضای خانودهای که جدا از هم زندگی میکنند باید از والدین کهنسال خویش به طور مرتب دیدن کنند. البته برای عدم اجرای این قانون جریمه ای در نظر گرفته نشده است اما در عین خاطر نشان ساخته است افراد کهنسالی که حقوق انها رعایت نشده است میتوانند خودشان و یا کسی را به نمایندگی از خودشان برای پیگیری کمک های رسمی یا یافتن یک راه حل قانونی معرفی کنند. البته این بسته حمایتی موارد زیادی راشامل میشود و شامل تنبیهات سخت برای کسانی است که در امور شخصی این افراد مانند ازدواج انها دخالت کنند. ملاحظات: این قوانین نشان دهنده چالش های اجتماعی است که بعد از سه دهه از سیاست تک فرزندنی در چین خودش را نشان میدهد. به طوریکه بسیاری از افراد کهنسال چینی در خانه های سالمندان نگهداری می شوند و رسانه های چینی بارها در مورد آزار و بی توجهی نسبت به والدین چینی از سوی فرزندانشان گزارش هایی را پخش کرده اند و نسبت به رشد این مسئله هشدار داده اند. همچنین رشد سریع اقتصاد چین و به تبع ان افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها باعث تغییرات در سبک سنتی مردم چین شده است.
.خبرگزاری شین هو درگزارشی با درج این خبر مینویسد که دولت تلاش میکند یک راه حل جامع برای موضوع افزاش جمعیت کهنسال این کشور به ویژه در سالهای اخیر بیابد بر طبق امار تا پایان سال ۲۰۱۱ جمعیت بالای ۶۰ سال این کشور به ۱۸۴ میلیون نفر رسیده است و پیش بینی میشود تا پایان سال ۲۰۱۳ به ۲۰۰ میلیون نفر بالغ شود. سازمان ملل متحد نیز با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۵۰، سی درصد از جمعیت چین بالای شصت سال سن خواهند داشت که در مقایسه با سال ۲۰۰۰ که تنها ده درصد جعیت این کشور را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل میدادند رشد قابل ملاحضه ای را نشان میدهد.
مترجم: یداله مهدوی

برچسب ها:
چيني‌هايي كه به ديدار والدين خود نروند، مجازات مي شوند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان