دکتر آذین:

تعویض وزیر بهداشت در این برهه از زمان سیاسی است

  • شناسه خبر: 13602
تعویض وزیر بهداشت در این برهه از زمان سیاسی است

آذین در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی

خانه » آخرین اخبار » تعویض وزیر بهداشت در این برهه از زمان سیاسی است

با توجه به اتفاقات اخیر و همچنین سالروز نهم دیماه گفت و گوی کوتاهی را خبرنگار خانه خشتی با دکتر آذین نماینده مجلس شورای اسلامی داشت:

-نظرتان در مورد برکناری وزیر بهداشت چیست؟
جای تأسف است در آخر دولت دهم جای تعویض کردن وزرا خصوصا” وزیری که پرونده مثبتی در کارهایش وجود دارد و کارهای خوبی هم انجام داده است.
در اصل با این کار ما فرصت خدمت را تضییع می کنیم. تعویض وزیر بهداشت در این برهه از زمان بر اساس عملکرد نبوده، بلکه سیاسی است. متأسفانه این اتفاق افتاده و بهتر بود این کار انجام نمی شد. و در این ۵ ،۶ ماه روزهای پایانی دولت کار کارشناسی نبود.
-نقش رهبری را در مدیریت بحران بگوئید؟
در بحث فتنه و ۹دی، که روز تجدید میثاق با مردم است؛ نقش ولایت را نشان می دهد که جامعه را به خوبی هدایت و رهبری کردند. و اگر آن قضیه در پاکستان یا کشورهای دیگر رخ میداد جنگ داخلی پیدا می شد. اما با رهبری حکیمانه و پیامبرگونه ایشان این بحث به درستی مدیریت شد.
-نقش مردم در خاموشی فتنه چگونه بود؟
مردم نقش اساسی را در فتنه دارند. دراینجا دو گروه وجود دارد که یکی عامه مردم و دیگری خواص است که خوب عمل نکردند. و در بحث فتنه، بی بصیرتی خواص بود که خیلی مسائل را ایجاد کرد. ولی مردم به خوبی عمل کردند و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.
-آیا احتمال وقوع موج سوم فتنه در آینده وجود دارد؟
امام علی(ع) می فرمایند: شروع فتنه دوعامل اساسی دارد: یکی بدعت هایی است که توسط نخبگان و خواص گذاشته می شود و دیگری هواهای نفسانی است که از آن تبعیت می شود. همین دو عامل را در فتنه ۸۸ دیدیم که خواص مسائلی را مطرح کردند و دنبال بدعت هایی بودند. در زمان حضرت علی(ع) سه جنگ (جنگ جمل و نهروان و صفین ) برای ایشان پیش آمد که در واقع سه فتنه بزرگ بود. جنگ جمل اساسی ترین آنها بود و بعلت هوای نفسانی که خواص داشتند و دنبال پست و مقام بودند و حضرت علی(ع) مانع آنها میشد، آن مسائل را ایجاد کردند. در فتنه۸۸ نیز با وجود اینکه می دانستند تقلبی رخ نداده دست به این اقدام زدند.
به هر حال مردم اندیشیدند، تصمیم گرفتند و رأی دادند. به هر حال در آن زمان مردم خوب ظاهر شدند و پشت رهبری بودند و همین باعث شد که قضیه به خوبی مدیریت شود.
در خصوص موج سوم فتنه، دشمنان پشت صحنه را تبلیغ و مدیریت میکنند که در آینده فتنه دیگری را در برنامه داشته باشند. ولی هم خواص و هم مردم باید در صحنه باشیم و آن را بخوبی مدیریت کنیم و این سنت الهی است که مردم مورد امتحان قرار می گیرند و ما باید در امتحانها با بصیرت عمل کنیم که مشکلی پیش نیاد.
-امداد الهی در صحنه های انقلاب چگونه است؟
از سال ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید و قبل ازآن، عنایات الهی هم در دفاع مقدس و جای جای صحن ها بوده و دست الهی به وضوح دیده شده و خواهیم دید. و بعد از قرنها اولین حکومت اسلامی که رسمأ ایجاد شد این انقلاب بود و در صحنه های مختلف امدادهای الهی و دست صاحب الزمان پشتیبان ماست. البته اگر ما به آن وظیفه اصلی که حمایت از رهبری و در صحنه بودن است انجام وظیفه کنیم، قطعأ خدا نیز در صحنه های مختلف ما را یاری خواهد کرد که باقی مانده راه را با صلابت و سلامت جلو برویم.

برچسب ها:
دکتر آذین، نماینده رفسنجان،برکناری وزیر بهداشت،9دی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان