رئیس بهزیستی رفسنجان مطرح کرد:

تحویل ۸ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 125757
تحویل ۸ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در رفسنجان

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت:از سال گذشته تاکنون ۸ مورد واگذاری فرزند در بهزیستی داشتیم و بهزیستی سازمانی است که میتواند مجوز برای صدور شناسنامه به ثبت احوال صادر نماید.

خانه » آخرین اخبار » تحویل ۸ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، حیدری رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رفسنجان روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت اغاز هفته بهزیستی برگزار شد به فعالیت بهزیستی در پنج حوزه توان بخشی ، مشارکت ها و اشتغال ، امور اجتماعی ،معاونت اداری مالی ، پیشگیری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه توان بخشی خدماتی همچون کار درمانی ، فیزیوتراپی ، گفتار درمانی ،رادیوتراپی در کلینیک التیام برای معلولین انجام می شود  و خدماتی مانند ویلچر ، عصا ، تشک مواج ،تخت ، عصای سفید ، خط بریل ،سمعک و  باطری سمعک ارائه میگردد.

وی افزود: تا حدی هزینه های کاشت حلزون برای معلولین ناشنوا تامین میشود و هزینه های تحصیلی برای معلولان ناشنوایان و نابینایان که توان ادامه تحصیل ندارند ارائه می شود.

حیدری معرفی به موسسات کار یابی و تامین هزینه ی ازدواج و هدیه ازدواج و دانشگاه را دیگر خدمات بهزیستی عنوان کرد و گفت:خانواده های نیازمند ، از کار افتادگی همسر ، زنان یی سر پرست ، مطلقه ، زنان اسیب دیده ، دختران فراری ، کودکان کار … در دستور العمل هایی هستند که شامل امور اجتماعی میشوند؛ فرزند خواندگی و شبه خانواده دو قلو ها وچند قلو ها هم جزو امور اجتماعی هستند که توسط بهزیستی خدمات رسانی میشوند.

رئیس سازمان بهزیستی رفسنجان در رابطه با بحث پیشگیری از اسیب های اجتماعی گفت : ما در این بحث تخصصی کار میکنیم و سازمان خود را به عنوان پزشک اجتماعی معرفی می کند و بیمار ما جامعه است، مجموعه بهزیستی در بحث مداخلاتی در بحث اسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، مشاورات ژنتیک ، پیشگیری از معلولیت ها …به عنوان پزشک اجتماعی ورود پیدا میکند.

وی راجع به ماموریت های جدید محوله به بهزیستی بیان داشت:  مشاوره های ژنتیک از جمله این مامویتهاست که متولی ان بهزیستی است و به این صورت است که قبل از ازدواج و حتی در دوران مدرسه مشاوره های ازدواج را از سطح مدارس اغاز میکنیم که با دانش اموزان درخصوص داشتن معلول در خانواده و جلوگیری از به دنیا امدن معلول دیگر مشاوره میکنند.
حیدری به بحث درباره بیماری pku پرداخت و بیان کرد : این بیماری هزینه بر و سختی است و ارباب ترین فرد ایرانی قادر به هزینه های غذایی بچه های مبتلا به این بیماری نیست ، خوشبختانه چنین بیماری زیاد در رفسنجان شناسایی نشده ۲ یا ۳ مورد و تحت پوشش هستند .

حیدری با بیان اینکه ما در بحث پیشگیری تخصصی کار میکنیم اظهار داشت:  اسیب های اجتماعی مهارت های زندگی معلولیت ها و در بحث معلولیت ها طرح تنبلی چشم آمبلیوپی است که هرساله مهرماه تا ابان ماه ما این طرح را در مدارس برگزار می کنیم و بچه های ۳ تا ۶ سال را معاینه میکنند بدون هزینه و سالانه ۲۰تا۲۵ نفر کارشناسان ما تشخیص می دهند که مبتلا به امبلیوپی هستند و بایک درمان ساده قابل پیشگیری است و دراینده نیاز به هزینه های ۵۰ یا ۶۰ ملیونی نیست

وی نسبت تولد فرزند معلول در کشورمان را ۱۵ در هزار عنوان کرد و گفت:در جامعه ای که این همه پیشرفت های علمی است نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد، اینها با یک مشاوره کوچک قبل از ازدواج قابل پیشگیری است و اگر نیاز باشد به مراکز مشاوره معرفی میشوند.

حیدری با بیان این که در رفسنجان سه مرکز مشاوره وابسته به بهزیستی فعالیت دارد خاطر نشان کرد: بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش ، امور اجتماعی ، بی سرپرست ، از کار افتادگان و همچنین بچه های این خانواده ها که به سن کار رسیدند خدمات اشتغال و وامی رائه می کند .

وی افزود: برای شروع به کار و معلولین استفاده از سهمیه های سه درصد استخدامی مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون جامعه حمایت از معلولین را دارندو  استفاده میکنند و کسانی که خودشان توان کار کردن را داشته باشند از طریق دریافت وام های اشتغالی اقدام می کنند و بحث مسکن برای خانواده های معلول و جامعه ی هدف بهزیستی و همه ی کسانی که در بهزیستی هستند اگر مشکل مسکن داشته باشند در حد انتظاراتی که مردم دارند نه ولی در حد توان سازمان بهزیستی سالیانه سهمیه ای دارد.
حیدری خاطر نشان کرد: کلیه خدمات درمانی در هفته بهزیستی مانند گفتار درمانی ، کار درمانی ، تست های شنوایی ، بینایی سنجی، مراکز مشاوره ، فیزیوتراپی رایگان است.
حیدری تصریح کرد: معلولین رفسنجان توانایی زیادی دارندو    آنقدر طبع بلندی دارند که نیاری به هیچکس ندارند و امکان ندارد از کسی کمک بخواهند؛ اگر حق شهروندی معلولین ما رعایت نشه این حق الناس است ، و باید مناسب سازی لازم برای معلولین صورت گیرد.
وی از راه اندازی مرکز تخصصی سالمندان در رفسنجان خبر داد و گفت: درخصوص واگذاری مسکن برای معلولین یک سری خانه های آپارتمانی را در غالب مسکن مهر تحویل مدد جویان شده است و هم بصورت وام و کمک بهزیستی واگذار شد .

حیدری با بیان اینکه طی امسال ۴۲ مورد تماس تلفنی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی برقرار شده است  تصریح کرد: از این تعداد که ۲۰ مورد کودک ازاری ، ۶ مورد زنان و دختران آسیب دیده ، ۲ مورد مشکلات خانوادگی ، ۳ مورد سالمند آزاری و ۳ مورد دختران فراری گزارش شده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۸ مورد واگذاری فرزند در بهزیستی داشتیم و بهزیستی سازمانی است که میتواند مجوز برای صدور شناسنامه به ثبت احوال صادر نماید.

برچسب ها:
بهزیستی بهزیستی رفسنجان فرزندخواندگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان