تاکید امام خامنه ای بر ضرورت جدی گرفتن تحول و زنده کردن ظرفیت های درونی حوزه های علمیه

  • شناسه خبر: 11415
تاکید امام خامنه ای بر ضرورت جدی گرفتن تحول و زنده کردن ظرفیت های درونی حوزه های علمیه

خانه خشتی:رهبر معظم انقلاب مبنای اصلی کار در حوزه های علمیه را تربیت فقیه خواندند و فرمودند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود. خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام خامنه ای:حضرت آیت الله خامنه […]

خانه » آخرین اخبار » تاکید امام خامنه ای بر ضرورت جدی گرفتن تحول و زنده کردن ظرفیت های درونی حوزه های علمیه

خانه خشتی:رهبر معظم انقلاب مبنای اصلی کار در حوزه های علمیه را تربیت فقیه خواندند و فرمودند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.

خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام خامنه ای:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به منزلت و جایگاه این شورا در تربیت روحانیون و علمای تأثیرگذار بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه های علمیه و زنده کردن ظرفیت های درونی آن، و ارتقاء سطح اخلاق، فکر و معرفت دینی طلاب تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی مبنای اصلی کار در حوزه های علمیه را تربیت فقیه خواندند و خاطرنشان کردند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.
ایشان «روح» حاکم بر حوزه های علمیه را تربیت علمای وارسته دانستند و در تبیین لوازمِ «صورت و قالبِ» فعالیت های حوزه های علمیه، بر مواردی همچون پرهیز از تقلید روشهای مدیریتی دیوان سالارانه، گسترش تشکیلات اداری، موازی کاری و مدرک گرایی تأکید کردند.
رهبر انقلاب تقویت سطح علمی و آموزشی در حوزه های علمیه را ضرورتی قابل توجه دانستند و تصریح کردند: لازم است شورایعالی حوزه های علمیه در این زمینه برنامه ریزی کند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا آیت الله استادی رئیس شورایعالی حوزه علمیه و سپس حضرات آقایان مقتدایی،‌غروی و حسینی بوشهری گزارشی از اقدامات دوره گذشته مدیریت حوزه و مصوبات و سیاست گذاری های شورایعالی و برنامه های مدیریت در دوره ی پیش رو بیان کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان