سخنرانی بان‌کی‌مون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه

  • شناسه خبر: 11309
سخنرانی بان‌کی‌مون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه

خانه خشتی:دبیرکل سازمان ملل متحد که روز گذشته، وارد تهران شده بود و امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد شرکت کرد، دقایقی پیش سخنرانی خود را در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه آغاز شد. خانه خشتی به نقل از فارس،سخنرانی «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد با محور برگزاری شانزدهمین […]

خانه » آخرین اخبار » سخنرانی بان‌کی‌مون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه

خانه خشتی:دبیرکل سازمان ملل متحد که روز گذشته، وارد تهران شده بود و امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد شرکت کرد، دقایقی پیش سخنرانی خود را در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه آغاز شد.

خانه خشتی به نقل از فارس،سخنرانی «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد با محور برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران در محل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارج کشورمان و با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاهها و میهمانان خارجی دقایقی پیش آغاز شد.

«جفری فلتمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز بان کی مون را در این مراسم همراهی می‌کند.

جزئیات این سخنرانی متعاقباً‌ اعلام خواهد شد. علاوه بر سخنرانی دبیرکل سازمان ملل، قرار است نشست پرسش و پاسخی نیز با حضور شرکت‌کنندگان در این نشست برگزار شود.

بان‌کی‌مون صبح امروز در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد موسوم به «نم» به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی اعلام کرد: ایران بعنوان یکی از اعضای سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود تاکنون اقدامات مثبتی را انجام داده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن درخواست برای ایجاد شفافیت در تمامی مسائل از ایران خواست تا مانند گذشته این شفافیت را برای اعتمادسازی بیشتر و رسیدن به اهداف خود برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه دهند.

بان کی مون همچنین تأکید کرد سازمان ملل انرژی هسته‌ای را حق همه کشورهای جهان می‌داند و استفاده نظامی از آن را محکوم می‌کند.

وی علاوه بر این خاطر نشان ساخت که همکاری ایران با آژانس سازنده و مفید بوده است و تصور این استکه ما از همه گروهها و کشورها دعوت کنیم تا از دامن زدن به تنش‌ها دوری کنند و به برادری روی آورند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد: باید به دنبال یک خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی باشیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان