چادر قجری در قالبی نو/ «چادر مانتو» در نمایشگاه قرآن رونمایی شد

  • شناسه خبر: 9982
چادر قجری در قالبی نو/ «چادر مانتو» در نمایشگاه قرآن رونمایی شد

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در مراسم رونمایی «چادر مانتو» گفت: بانوان شرکت کننده در همایش زن و بیداری اسلامی از ما درخواست چادر می‌کردند، چرا که چادر ایرانی را نماد استقلال، مقاومت، عفاف و حجاب می‌دانند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای […]

خانه » اخبار ویژه » چادر قجری در قالبی نو/ «چادر مانتو» در نمایشگاه قرآن رونمایی شد

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در مراسم رونمایی «چادر مانتو» گفت: بانوان شرکت کننده در همایش زن و بیداری اسلامی از ما درخواست چادر می‌کردند، چرا که چادر ایرانی را نماد استقلال، مقاومت، عفاف و حجاب می‌دانند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از نخستین «چادر مانتو» که در غرفه عفاف و حجاب بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، گفت: امروز ما برای امر مهمی همانند طراحی چادر و تشویق افرادی که این پوشش را برگزیده‌اند که حجاب و عفت ما را تضمین می‌کند دور هم جمع شده‌ایم.

وی با تأکید بر نقش مؤثر چادر ایرانی در عرصه بین‌الملل تصریح کرد: در ملاقات با بانوان خارجی به ویژه بانوان شرکت کننده در همایش بزرگ زن و بیداری اسلامی، از ما درخواست چادر می‌کردند چرا که چادر زن مسلمان ایرانی را نماد استقلال، مقاومت، پایداری، عفاف و حجاب می‌دانند.

افتخاری اظهار داشت: تفکر اسلامی نهفته در چادر زن مسلمان زن ایرانی برای زنان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ثابت شده است و این مسئله در دیدار ۲ سال قبل بنده در شهر بمبئی هند حاصل شد.

وی گفت: ۲ سال قبل که در همایشی در شهر بمبئی شرکت کرده بودم از یکی از زنان زرتشتی فرهیخته و رئیس دانشگاه آنجا شنیدم که از ۲ سفری که به ایران داشته است به این نتیجه رسیده است که برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند چادر زن ایرانی نشان‌دهنده فرهیختگی، استقلال و تفکر والای آنهاست.

این نماینده مجلس با اشاره به تنوع مدل چادرهای امروزی خاطرنشان کرد: هر چیزی که امروز به صورت چادر مطرح می‌شود ماهیت چادر را دارد و جهانیان آن را می‌شناسد لذا باید فرهنگ استفاده از چادر گسترش یافته، حرمت آن حفظ و هویت خاصی برای آن قائل باشیم.

وی افزود: باید بدانیم افرادی که ده‌ها سال قبل به چادر حمله کرده و یا کسانی که امروزه خیال حمله به چادر را دارند در حقیقت، آنها به تفکری که پشت چادر نهفته است هجوم می‌آورند و ما این تفکر و این چادر را با چیزی عوض نمی‌کنیم.

افتخاری در پایان عنوان کرد: باید بروشورهایی تهیه شود که ارزش چادر، برای همگان به تصویر کشیده شده و از طرف دیگر نیز چهره افرادی را که در گذشته و حال، علیه چادر فعالیت می‌کنند شناخته شود.

برچسب ها:
مانتو چادر،چادر قجری،قالب نو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حیدری

    سلام، باتشکرازشما🌹 من فکر میکنم حجاب چادرش کمه... باید با مقنعه یا روسری بلند،جبرانش کرد. اگه یقه حجاب، متصل به چادر داشته باشه، بهتره. ولی درکل اززحمات شما متشکریم🌷
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان