توضیح وزارت خارجه سوریه درباره برخی سفرای خود

  • شناسه خبر: 9947
توضیح وزارت خارجه سوریه درباره برخی سفرای خود

خانه خشتی:وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه درباره جدایی دیپلمات‌های سوریه منتشر می‌شود نادرست است زیرا برخی ماموریت‌ خود را به پایان رسانده‌اند و دیگر سفیر سوریه نیستند. خانه خشتی به نقل از فارس،وزارت خارجه سوریه در توضیحی در خصوص برخی سفرای این کشور اعلام کرد که اخباری که در این خصوص و جدایی […]

خانه » آخرین اخبار » توضیح وزارت خارجه سوریه درباره برخی سفرای خود

خانه خشتی:وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه درباره جدایی دیپلمات‌های سوریه منتشر می‌شود نادرست است زیرا برخی ماموریت‌ خود را به پایان رسانده‌اند و دیگر سفیر سوریه نیستند.

خانه خشتی به نقل از فارس،وزارت خارجه سوریه در توضیحی در خصوص برخی سفرای این کشور اعلام کرد که اخباری که در این خصوص و جدایی برخی از آنان از نظام سوریه منتشر می‌َشود، درست نیست.

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دیگر بر کسی پوشیده نیست که دیپلمات‌های سوریه تحت چه فشار و اقدامات تحریک‌آمیز و رشوه‌هایی قرار گرفته‌اند تا از نظام سوریه اعلام جدایی کنند هر چند که بسیاری از دیپلمات‌های داخل و خارج سوریه این فشارها و پیشنهادها را رد کرده‌اند.

در سه روز گذشته رسانه‌های ضدسوریه تبلیغات فراوانی درباره جدایی سفیر سوریه در امارات، قبرس و عمان کرده‌اند.

وزارت خارجه سوریه افزود: عبداللطیف الدباغ سفیر سوریه در امارات در دمشق است و به درخواست وزارت به دمشق بازگشت و اصلا از ۴ ژوئن گذشته در امارات نیست که اعلام جدایی کرده باشد.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه سوریه، خانم لمیاء الحریری دیپلمات سوری در قبرس، نه سفیر سوریه بوده نه سفیر سوریه هست بلکه او دیپلماتی در سفارت سوریه در قبرس است.

در این بیانیه به سفیر سوریه در عمان نیز اشاره شد و ذکر شد: محمد تحسین الفقیر نیز از نزدیک به دو ماه پیش دیگر سفیر سوریه نیست بلکه او اکنون کارمند وزارت خارجه در سفارت سوریه در عمان است و به موجب حکم ۱۲۹ وزارت در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۲ در انتظار بازنشستگی خود است و هیچ سمت امنیتی هم ندارد.

تاکنون فقط یک سفیر طی نزدیک به گذشت ۱۷ ماه از بحران سوریه و هجمه تبلیغاتی شدید به دمشق از نظام سوریه اعلام جدایی کرده است و آن نواف الفارس سفیر سوریه در بغداد بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان