فتاح : آقای احمدی‌نژاد‌! مردم بهانه تغییرات بودجه را از شما نمی‌پذیرند

  • شناسه خبر: 9935
فتاح : آقای احمدی‌نژاد‌! مردم بهانه تغییرات بودجه را از شما نمی‌پذیرند

خانه خشتی:وزیر سابق نیرو گفت: اینکه گفته شود مجلس بودجه را چنین و چنان کرده را مردم از آقای احمدی‌نژاد نمی‌پذیرند، چراکه کسی که جدی است و مردم او را می‌شناسند، اگر پشت این فرمان بنشیند، مشکلات حل خواهد شد. خانه خشتی به نقل از فارس،پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه و وزیر نیروی دولت […]

خانه » آخرین اخبار » فتاح : آقای احمدی‌نژاد‌! مردم بهانه تغییرات بودجه را از شما نمی‌پذیرند

خانه خشتی:وزیر سابق نیرو گفت: اینکه گفته شود مجلس بودجه را چنین و چنان کرده را مردم از آقای احمدی‌نژاد نمی‌پذیرند، چراکه کسی که جدی است و مردم او را می‌شناسند، اگر پشت این فرمان بنشیند، مشکلات حل خواهد شد.

خانه خشتی به نقل از فارس،پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه و وزیر نیروی دولت نهم شب گذشته در برنامه “دیروز امروز فردا” در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه برخی معتقدند پس از رفتن از وزارت و حضور در بنیاد تعاون سپاه روزهای آرامی را سپری می‌کنید؛ آیا واقعا چنین است؟ اظهار داشت: بله! فضای بنیاد آرام اما پر‌مشغله است.

وزیر سابق نیرو با تاکید بر اینکه بنیاد تعاون سپاه جای حساس و شلوغی است، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم بنیاد آرام اداره شود‌ چرا‌که معتقدم در عرصه اقتصادی آرامش می‌تواند بیشتر با تدبیر و عقلانیت همراه شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که در سمت جدید خود چه اندازه با اخبار و اطلاعات مدیریتی کشور مواجه هستید و آیا این به دلیل علاقه شخصی شماست یا به دلیل سمتی است که در آن قرار دارید؟ گفت: ‌با دولت و با بعضی از وزرا‌ ارتباط تنگاتنگ داریم و این به دلیل مسئولیتم ‌در بنیاد است.

فتاح با بیان اینکه عرصه بنیاد هم خدماتی و هم اقتصادی است، یادآور شد: طبیعی است که به صورت روز‌مره با مسائل اقتصادی درگیر هستیم‌ البته بنده قبلا در وزارت نیرو دولت نیز حضور داشتم از این رو حتی خارج از مسئولیت کاریم مراجعات زیادی صورت می‌گیرد و در جریان مسائل قرار می‌گیرم.

وزیر سابق نیرو در پاسخ به این سؤال که سال گذشته در اوج تلاطم سکه و ارز در همین برنامه گفتید این مسئله ربطی به تحریم ندارد و به مدیریت‌های غلط اقتصادی باز می‌گردد، آیا در حال حاضر نیز به این امر ‌اعتقاد دارید؟ گفت: بله! بنده یک مسئله سیستمی و مدیریتی را مطرح کردم.

وی بر همین اساس ادامه داد: در عرصه مدیریت باید روی اموری متمرکز شویم که می‌دانیم از دست ما کاری برمی‌آید؛ اکنون واقعیت این است که تحریم اعمال شده و چیزی جدیدی هم نیست.

فتاح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربیات زیادی را در عرصه تحریم از اول انقلاب به دست آورده است، اظهار داشت: عقل و تدبیر حکم می‌کند که روی مسائلی متمرکز شویم که بتوان برای آنها چاره‌‌اندیشی کرد.

رئیس بنیاد تعاون سپاه با بیان اینکه یک مدیر در رابطه با تحریم‌های صورت گرفته مسئولیتی ندارد، بلکه مسئول کاری است که در مقابل آنها باید انجام دهد، افزود: در این جاست که می‌توان بسیاری از کارها را انجام داد.

وی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما تحریم را به عنوان واقعیت پذیرفته‌ایم و هر کاری را که می‌توانیم، برای دور زدن آن باید انجام دهیم، اشاره و تصریح کرد: این مسئولیت بر عهده همه مسئولان کشور قرار دارد و همه باید مسائل مقابله با تحریم را پذیرفته و پاسخگوی آن باشند چرا‌که در این صورت بهتر جواب می‌گیریم.

* از همه ظرفیت‌های استفاده نمی‌شود

فتاح در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود؟ اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها در حال حاضر استفاده نمی‌شود چرا‌که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد البته نمی‌توان نسبت گرفت تا چه اندازه از ظرفیت‌ها استفاده می‌شود اما ظرفیت‌‌های استفاده نشده بسیار زیاد است.

رئیس بنیاد تعاون سپاه در پاسخ به این سؤال که واقعیت‌های عرصه اقتصادی ما چیست و با چه امکاناتی می‌توان به نقطه مطلوب رسید، یادآور شد: باید پذیرفت یک بیماری مزمن اقتصادی از اول انقلاب تا‌کنون داریم؛ در عرصه سیاسی نظامی و امنیتی توفیقات بسیاری داشته‌ایم اما حتما باید اقرار کرد که این وضع اقتصادی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و اقرار نابجایی هم نیست؛ باید به ضعف خود اقرار کرد چراکه ما در‌صدد الگو‌سازی هستیم.

فتاح با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه دنیا در بعد نظامی دفاع مقدس را به عنوان الگو پذیرفته‌اند، افزود: مقاومت سیاسی ما را نیز همه دنیا ستایش می‌کند اما آیا واقعا در عرصه اقتصادی هم الگو هستیم؟ ضعف داریم و این ضعف نیز مفرط و مزمن است و در حال حاضر می‌خواهیم این بیماری را علاج کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: یک پزشک متبحر ابتدا آزمایش کرده و بررسی می‌کند تا متوجه بیماری و ضعف‌ها و اختلالات شود، چراکه شناخت اختلالات بسیار مهم است و نسخه تجهیز شده نیز بر اساس آزمایشات پیچیده می‌شود.

*هیچ گریزی از جراحی اقتصادی در کشور وجود ندارد

وی یادآور شد: زمان این جراحی اقتصادی در کشور ما که به نظر می‌رسد عوامل خارجی نیز به آن کمک کرده‌اند، فرا‌رسیده و هیچ گریزی از این جراحی نداریم؛ بالاخره باید این سختی را پشت سر گذاشت چراکه به بقای نظام وابسته است.

فتاح بر همین اساس واقعیت اقتصادی را دارای نقاط قوت و ضعف دانست و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید این دو را در کنار هم دید، ایشان فرمودند ما در نفت و گاز در دنیا اول هستیم، همچنین در معادن نیز جزو چند کشور اول محسوب می‌شویم و در عرصه پزشکی، سدسازی و در تولید فولاد نیز رتبه‌های بالایی داریم اما ضعف‌ها را نیز باید به صورت دقیق‌ و ساده برای مردم بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “اقتصاد باید مردمی شود”، اشاره و اضافه کرد: اقتصاد مردمی یک واژه جدید مثل جنگ مردمی است که در جنگ خود مردم به صحنه آمدند که در نهایت منجر به پیروزی شد.

* در انتخابات مجلس نهم دغدغه‌های بسیاری بود اما مردم شاهکار کردند

فتاح همچنین به عرصه‌های سیاسی مثل روز قدس، ۲۲ بهمن و انتخابات اشاره کرد که در آنها مردم به صحنه می‌آیند و صحنه را عوض می‌کنند و اظهار داشت: در انتخابات مجلس دغدغه‌های بسیاری وجود داشت اما مردم شاهکار کردند.

رئیس بنیاد تعاون سپاه با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد مردم باید توجیه شوند، گفت: اگر این واقعیت‌ها به مردم گفته شود، آنها همراهی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر ما با چه واقعیت‌هایی روبه رو هستیم، افزود: اولین واقعیت که ضعف ما به شمار می‌رود مدیریت است چراکه ما در عرصه اقتصادی خیلی تخصصی عمل نکردیم.

فتاح با تاکید بر اینکه اقتصاد یک علم مثل پزشکی است و باید به اهل آن سپرده شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی این نکته را مطرح کردند که وضعیت موجود اقتصادی مثل حل مسئله ریاضی است.

وزیر سابق نیرو به ضعف دوم در عرصه اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: اقتصاد یک همبستگی و به هم پیوستگی در عرصه‌‌های مختلف است و تکه تکه نمی‌توان به آن پرداخت؛ نمی‌توان مسئله مرغ را جدای از مسائل اقتصادی دیگر حل کرد و در ریاضی نیز چنین مسائلی قابل حل نیست چراکه چند دستگاه و معادل در ریاضی به یکدیگر مرتبط هستند از این رو مرغ نیز به بسیاری از موارد دیگر وابسته است.

وی انسجام تیم اقتصادی در دولت، همراهی با قوانین مجلس، نظارت‌های قوه قضائیه و فرهنگ‌سازی در بین مردم را در اقتصاد اثر‌گذار دانست.

فتاح در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر مردم دلگرمی لازم را نسبت به مسئولان دارند، اضافه کرد: مردم همیشه به مسئولان نظام امیدوار بودند و به همین دلیل نظام ما ادامه یافته است‌ اما این به معنی این نیست که جلوی مردم به خودمان نمره ۲۰ بدهیم؛ مردم به معدل عملکردها‌ امیدوار هستند، اما این به معنای نداشتن ضعف نیست.

* پشت صحنه به مردم نشان داده شود

رئیس بنیاد تعاون سپاه با بیان اینکه بهتر است که برخی از جلسات دولت برای مردم به نمایش گذاشته شود، یادآور شد: مردم پشت صحنه تصمیم‌گیری‌ها را به خوبی نمی‌دانند از این رو باید این مسئله که تمام تلاش صورت می‌گیرد، برای مردم بیان شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در برخی از مسائل مردم را محرم خود بدانیم، گفت: در قضیه مرغ باید گفته شود که مشکلات چه بود، نباید همه این مشکلات را به پای تحریم گذاشت‌ چرا‌که مردم تحریم را به عنوان تاوان مقاومت و آرمان‌گرایی پذیرفته‌اند و تحریم ربطی به این مسئله ندارد.

فتاح به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده قبول ندارم بسیاری از مشکلات به پول ربط دارد، اشاره و اضافه کرد: بسیاری از ضعف‌ها پشت این سنگر پول قرار دارند.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارد که “این تحریم‌ها شکست خواهد خورد”، چه شواهد ملموسی دراین زمینه از نظر شما وجود دارد، اظهار داشت: ما یقین داریم که این تحریم‌ها شکست خواهد خورد.

رئیس بنیاد تعاون سپاه صبر را کلید همه مشکلات و پیروزی دانست و یادآور شد: ما اگر صبر جمیل که صبر با تدبیر است، داشته باشیم ولو اینکه طول بکشد، مثل فراغ حضرت یوسف و حضرت یعقوب به عزیزی مصر ختم خواهد شد و به پیروزی می‌رسد.

وی بر همین اساس به جنگ ۲۲ روزه اشاره و اضافه کرد: اسماعیل هنیه در روزهای آخر جنگ و فشار زیاد اسرائیل دست به دعا برداشت و نه از عرب‌ها، تمام دنیا و سازمان ملل بلکه تنها از خدا کمک خواست.

فتاح ادامه داد: اگر این تحریم‌ها تاثیر داشت، در همان ابتدا خود را نشان می‌داد؛ الان چند ماه و سال گذشته است اما هیچ تأثیری نداشته است و بعد از آن شوک نیز ما به ثبات رسیدیم.

* نمی‌توان دور ایران دیوار کشید چراکه ما مرزها و یارهای بسیاری داریم

رئیس بنیاد تعاون سپاه با تاکید بر اینکه نمی‌توان دور ایران دیوار کشید، یادآور شد: ما مرزها و یارهای بسیاری داریم ضمن اینکه امید به خداوند را نیز دارا هستیم.

وی به وضع دشمن در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: اسپانیا، یونان، ایتالیا و کشورهای دیگر در وضع خوبی به سر نمی‌برند و وضع آنها مثل ۲۰ سال قبل نیست بلکه اوضاع آنها بسیار وخیم شده و دارای تورم و بیکاری هستند.

فتاح همچنین به ۵ خودسوزی در مرکز اسرائیل اشاره و اضافه کرد: یک خود‌سوزی کشورهایی مثل تونس را به هم ریخت؛ طی ۱۰ روز گذشته ۵ نفر در اسرائیل خود را سوزانده‌اند.

*متضررشدن دشمن از تحریم‌ها علیه ایران

وزیر سابق نیرو با تاکید بر اینکه دشمن از این تحریم‌ها متضرر شده است، یادآور شد: آنها بازار بزرگی را از خود دور کرده‌اند ضمن اینکه نفت و گاز نیز در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: تا فشار زور روی ما نباشد، کمربند‌های خود را محکم نمی‌بندیم، ما به راحتی این سرم اعتیاد نفت را از اقتصاد خود بیرون نمی‌کردیم، چرا‌که اقتصاد صد در صد به نفت، اعتیاد است و صنعت بیکاری و فرهنگ کار ما را را تحت تاثیر قرار داده اما عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد.

فتاح در پاسخ به این سؤال که آیا خبری مبنی بر اینکه دشمن این تحریم‌ها را به ضرر خود می‌داند، دارید، اظهار داشت: روزنامه کیهان بعضا چنین مطالبی را منتشر می‌کند؛ یک مورد پیدا نمی‌شود که تحلیلگران آنها مثل برژینسکی این تحریم‌ها را به نفع خود تحلیل کنند.

* ۵+۱ کم آورده است

رئیس بنیاد تعاون سپاه با تاکید بر اینکه وقتی ۱+۵ جلوی آقای جلیلی می‌نشیند، یعنی حیثیت دنیا را پای این تحریم آورده‌اند، گفت: وقتی ۱+۵ می‌آید یعنی دنیا جلوی ما صف بسته است، آنها کم آوردند اما اراده ما کم نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که حضور مسئولان اجرایی در رسانه و صحبت شفاف با مردم تا چه اندازه موثر است، اظهار داشت: قطعا بسیار موثر خواهد بود؛ دولت آقای احمدی‌نژاد از بدو ورود در سال ۸۴ شعارهایی داشت و جزء شعارهای اصلی آن مردم‌داری، با مردم بودن و کف میدان بودن بود، سفرهای استانی نشان می‌دهد که این دولت می‌فهمد مردم چه دغدغه‌هایی دارند.

*فرمانده جنگ اقتصادی در داخل کشور احمدی‌نژاد است

وزیر سابق نیرو با تاکید بر اینکه این مسئله فرماندهی می‌خواهد، یادآور شد: جنگ اقتصادی را که آقا مطرح کردند، فرماندهی می‌خواهد و همه باید با آن هماهنگ بوده و فرمانبری کنند و سؤال اینجاست که فرماندهی این جنگ اقتصادی در داخل کشور با چه کسی است، بنده به مردم اطمینان می‌دهم این شخص هم به لحاظ موقعیت قانونی و هم از نظر فردی کسی غیر از آقای احمدی‌نژاد نمی‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه مجلس جای قوانین است، گفت: قوه قضائیه نیز در این زمینه می‌تواند کمک کند اما علم کار دست علمدار آن یعنی رئیس جمهور است؛ احمدی‌نژاد در قدیم خیلی با مردم صحبت می‌کرد اما الان کم شده است و یک سؤال در جامعه این است که چرا وی این موارد را توضیح نمی‌دهد.

فتاح با بیان اینکه احمدی‌نژاد چند هفته قبل گفت که من خبر دارم و بی خبر نیستم، گفت: آقای احمدی‌نژاد! ‌همین را بیان کنید؛ وزرا در بین مردم حضور می‌یابند اما کم است و اثر‌گذاری که رئیس جمهور می‌تواند داشته باشد و واقعیت‌هایی را که می‌تواند بیان کند، حتما مردم از وی خواهند پذیرفت‌ چرا‌که نشان می‌دهد منتخب مردم تلاش شبانه‌روزی را انجام می‌دهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی این مسئله را یک ضعف دانست و گفت: اگر مسئولان ضعف‌ها را با صراحت و صداقت بیان کنند، مردم خواهند پذیرفت و همراهی می‌کنند چراکه به نظام اعتماد دارند و اگر اعتماد ندارند، به برخی مسئولان باز می‌گردد. اگر در راهپیمایی‌ها شرکت کرده و پای صندوق‌ها حضور می‌یابند برای اصل نظام موقعیت رهبری و راه امام و شهداء حضور می‌یابد اما ممکن است از برخی از مسئولان دلگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: هنوز هم دیر نشده و اگر مسئولان دولتی بیایند و یک سری ضعف‌ها را اقرار کنند، هیچ اشکالی ندارد و خیلی ساده در جلوی دوربین بیان کنند که ما تلاش‌مان را می‌کنیم اما حتما ضعف‌هایی وجود داشته و ما معذرت‌خواهی می‌کنیم و تلاش‌مان برطرف کردن این ضعف‌هاست، چراکه نمی‌توان همه مسائل را گردن آمریکا و ۱+۵ انداخت.

فتاح در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه ویژگی‌ اقتصادی مقاومتی و نقش مردم در آن چیست و تاکنون تا چه اندازه اجرایی شده است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مثل اقتصاد مردم ما در دوران دفاع مقدس است چراکه مردم سختی‌های دفاع مقدس را پذیرفتند و به آن تمکین کردند.

وزیر سابق نیرو ادامه داد: از نظر اقتصادی تبعاتی را جنگ تحمیلی به دنبال داشت اما در ادامه جنگ نیز بچه‌های خود را می‌فرستادند و مردم همه این مسائل را به پای این نظام تحمل کردند.

* انرژی هسته‌ای بهانه است؛ دشمن نظام را نشانه رفته

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که هم به آرمان‌ها باید توجه شود و هم به واقعیت‌ها گفت: ما در حال حاضر تاوان آرمان‌های خود را می‌دهیم. مسئله انرژی هسته‌ای بهانه است و آنها نظام را نشانه رفته‌اند و می‌خواهند اراده این ملت را بشکنند از این رو در حال حاضر صبوری و مقاومت در برابر مسئله اقتصاد لازم است.

فتاح با بیان اینکه همانطور که در جنگ همراهی لازم بود، الان هم مردم باید همراهی داشته باشند، افزود: الان نیز جنگ اقتصادی است و تبعاتی را به دنبال دارد، اما گذراست.‌ اگر در مسائلی مثل مرغ مردم به خوبی توجیه می‌شدند، این صف‌ها درست نمی‌شد تا دوربین‌های بیگانه هم از آنها سوء‌استفاده کند.

وزیر سابق نیرو در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره راهکاری برای نزدیک شدن و وحدت مسئولان اظهار داشت: امام (ره) به ما یاد داد که وحدت رمز پیروزی است و در آیات قرآن نیز به این مسئله اشاره شده است. در شرایط تحریم و تهدید رسانه‌ای دشمن آیا عقلاء با یکدیگر اختلاف می‌کنند یا هم‌افزایی؟

وی با تاکید بر اینکه این اختلافات موجب هدر رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود، گفت: این اختلافات جفا در حق امام(ره) و شهدا و منویات مقام معظم رهبری است از این رو مدیریت کریمانه بسیار مهم است.

فتاح ادامه داد: در حال حاضر ما مسئول هستیم و باید اخلاق‌مداری را سر‌لوحه کار خود قرار دهیم. آیا این تندروی‌ها و لجبازی‌ها از اسلام است و انسان مومن چنین کاری را انجام می‌دهد؟ باید گفت که راهکار بازگشت به اصل انقلاب است.

فتاح با تاکید بر اینکه باید به مبنای و آرمانی که مقام معظم رهبری فرمودند معتقد باشیم، افزود: باید نسبت به آرمان‌ها انقلابی بمانیم و یکدیگر را حذف کردن و دیوار کشیدن‌ها به ضرر نظام خواهد بود.

رئیس بنیاد تعاون سپاه بر همین اساس به یکپارچگی مردم اشاره و اضافه کرد: مردم با صمیمیت و کمال وقار مسائل خود را بیان می‌کنند و مسئولان نیز باید به اصل انقلاب بازگردند چرا‌که وحدت رویه رمز پیروزی و در حد فریضه است.

وی با بیان اینکه دشمن در قالب ۱+۵ جلوی ما صف بسته است، گفت: آنها بسیار با یکدیگر اختلاف دارند اما روی قضیه ایران همه یک حرف می‌زنند از این رو ما نیز در درون کشور باید انسجام خود را نشان دهیم.

فتاح ادامه داد: در سال ۸۶ یک روز آقای احمدی‌نژاد بسیار ناراحت بود و به من گفت که تو وزیری و خبر نداری؟ گفتم چه مسئله‌ای پیش آمده که به بنده مدرکی نشان داد و گفت در یکی از جزایر گالوان آب را گران کرده‌اند و به من گفت آن را درست کن. واقعیت این است که آنجا به من برخورد و وقتی آنجا رفتم، دیدم که درست می‌گوید و بنده اطلاع نداشتم.

* مردم به احمدی‌نژاد با روحیه ۸۴ نیاز دارند

وزیر سابق نیرو یادآور شد: این احمدی‌نژاد همان احمدی‌نژاد و دلسوز مردم است و ما می‌گوییم “دکتر عزیز، برادر من مخلصتم اوضاع را می‌دانی، چون خودت گفتی که می‌دانم؛ این مردم الان نیاز به احمدی‌نژاد آن روحیه‌ای دارند، باید پشت این فرمان بنشینی و غیر از تو کسی نمی‌تواند، دست دیگران نده؛ آقای احمدی‌نژاد شعار شما این بود که می‌شود و می‌توانیم، الان می‌خواهی بگویی نمی‌توانیم؟ ما این ظن را به تو نداریم.”

وی ادامه داد: در هدفمندی یارانه‌ها به دلیل سنجیده عمل کردن حتی مخالفان این دولت و اصلاح‌طلبان نیز این اقدام را تحسین کردند، چرا‌که کار دولت قابل تحسین بود از این رو این دولت همان دولت است و اینکه گفته شود مجلس بودجه را چنین و چنان کرده را مردم از آقای احمدی‌نژاد نمی‌پذیرند و کسی که جدی است و مردم می‌شناسند، اگر پشت این فرمان بنشیند، مشکلات حل خواهد شد.

فتاح در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه در چنین ساعاتی در ۵ مرداد ماه سال ۶۷ کجا بودید و چه حس و حالی داشت، یادآور شد: در این ساعت که نزدیک به نیم شب است زیر سرم بودم چرا‌که از روز دوم تا آن ساعت خواب نداشتم.

رئیس بنیاد تعاون سپاه ادامه داد: وقتی تنگه مرصاد فتح شد، روی زمین افتادم اما آرامش بسیاری داشتم و آرزو می‌کردم در آخرین رویارویی نظام با دشمن و منافقین کاش ما نمی‌ماندیم و هنوز هم این حسرت را دارم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در آخرین نبرد دفاع مقدس خداوند یک فرصت به ما داد، افزود: همه چیز به هم خورد تا منافقین به ایران بیاید و از غفلت ما استفاده کند چرا‌که همه فرماندهان در جنوب حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برخی روزنامه‌ها مواردی درباره عملیات مرصاد می‌نویسند که بعضا واقعیت ندارد، یادآور شد: دشمن از سوراخی وارد شد که ما غافل بودیم چرا‌که همه فرماندهان در جنوب حضور داشتند و از قضای روزگار ۱۰ روز بود که در تنگه مرصاد حضور داشتیم تا در گیلان غرب فعالیت انجام دهیم.

فتاح ادامه داد: در روز ظهر دوم بنده و آقای محصولی فرمانده لشکر ۶ از شناسایی گیلانغرب برگشتیم که یک دفعه اوضاع به هم خورد و خبر رسید که کرند را گرفتند و فاصله ما با آنها کمتر از ۵۰ کیلومتر بود.

رئیس بنیاد تعاون سپاه افزود: ‌آقای احمدی‌مقدم ‌زنگ زد و گفت ‌به محصولی بگو آقای هاشمی در کرمانشاه است و گفته که همانجا مرصاد را ببندید تا آنها نیایند و ما ظرف ۴۵ دقیقه همه چیز را آماده کردیم و به ۱۰۰ متری آنها رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: درگیری تن به تن تا صبح ادامه داشت و در از آن دو گردان بچه‌های زیادی را از دست دادیم ولی دشمن زمین‌گیر شد و الان هم معتقدم که کار خداوند بود؛ آقای هاشمی در نماز جمعه آن زمان و همان هفته گفت که ما می‌دانستیم و برنامه‌ریزی کردیم ولی می‌خواهم بگویم مخلصتم! آنجا خدا بود و رزمندگان و بسیجیان و دشمن و خبر زیادی هم نداشتیم و خداوند به داد این ملت رسید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان