دیدار هنیه با مرسی/ وعده‌های مسئولان مصر به هنیه

  • شناسه خبر: 9932
دیدار هنیه با مرسی/ وعده‌های مسئولان مصر به هنیه

خانه خشتی:نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین که به قاهره سفر کرده است شب گذشته با رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد. خانه خشتی به نقل از فارس؛ اسماعیل هنیه” و هیئت همراه وی شب گذشته با “محمد مرسی” دیدار و در ضیافت افطاری که مرسی به افتخار هنیه و هیئت همراه وی ترتیب داده بود، […]

خانه » آخرین اخبار » دیدار هنیه با مرسی/ وعده‌های مسئولان مصر به هنیه

خانه خشتی:نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین که به قاهره سفر کرده است شب گذشته با رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس؛ اسماعیل هنیه” و هیئت همراه وی شب گذشته با “محمد مرسی” دیدار و در ضیافت افطاری که مرسی به افتخار هنیه و هیئت همراه وی ترتیب داده بود، شرکت کردند.

یک مسئول از هیئت حماس به الحیات گفت که هنیه دیروز نیز با “مراد موافی” رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار مسائل زیادی از جمله کاهش محدویت‌های اعمال شده بر مردم نوار غزه و کمک به حل بحران برق مورد بررسی قرار گرفت.

وعده‌های قاهره به هنیه

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای هنیه با رهبران مصری دارای نتایج مثبت بویژه در رابطه با آزادی تردد مسافران نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بود و مسئولان مصری وعده‌هایی به هنیه در خصوص ارائه تسهیلات جدید برای تردد مسافران دادند و توافق شد که ساعت کاری گذرگاه رفح به صورت ۱۲ ساعته از ۹ صبح تا ۹ شب بدون محدودیت تعداد مسافران باشد.

مسئولان مصری همچنین وعده دادند که لیست افراد ممنوع‌الخروج را مورد بررسی قرار داده و تا ۶۰ درصد تعداد آنها را کاهش دهند.

لغو سیاست اخراج شهروندان فلسطینی از مصر جز در صورت گنجانده شدن نام آنها در فهرست افراد متهم به مسائل امنیتی از دیگر توافقات صورت گرفته بود به گونه‌ای که شهروندان فلسطینی می توانند تا ۷۲ ساعت در مصر اقامت داشته باشند.

در زمینه بحران برق نیز دولت مصر وعده افزایش مقدار پمپاژ سوخت لازم از محموله سوخت قطری ارسال شده به شهر سوئز را داد که این مسئله می تواند باعث کاهش حجم بحران سوخت و برق غزه شود.
بررسی مسئله آشتی ملی در دیدار با مرسی

در همین راستا “یاسر علی” سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز اظهار داشت که دیدار مرسی و هنیه تکمیل رایزنی‌هایی است که با “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و “خالد مشعل” رئیس دفتر سیاسی حماس در هفته گذشته انجام شد و این رایزنی‌ها در رابطه با راهکارهای رفع محاصره غزه و پایان دادن به درد و رنج مردم غزه، تسهیل تردد فلسطینیان در گذرگاه رفح بر اساس قوانین و ضوابط مربوط به ویزاها به منظور کاهش مشکلات شهروندان فلسطینی بویژه در ماه مبارک رمضان است.

در این دیدار همچنین تلاش‌های آشتی فلسطینیان و دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان