دمشق: امضای معاهده منع سلاح شیمیایی منوط به پیوستن اسرائیل به NPT است

  • شناسه خبر: 9929
دمشق: امضای معاهده منع سلاح شیمیایی منوط به پیوستن اسرائیل به NPT است

خانه خشتی:دمشق اعلام کرد که شرط امضای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از جانب سوریه، به پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع انتشار سلاح‌های کشتار جمعی (اتمی) است. خانه خشتی به نقل از فارس؛پس از جنجال‌سازی کشورهای غربی و رسانه‌های ضدسوری در خصوص سلاح شیمیایی در سوریه و موضع‌گیری دمشق در خصوص عدم استفاده آن در […]

خانه » آخرین اخبار » دمشق: امضای معاهده منع سلاح شیمیایی منوط به پیوستن اسرائیل به NPT است

خانه خشتی:دمشق اعلام کرد که شرط امضای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از جانب سوریه، به پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع انتشار سلاح‌های کشتار جمعی (اتمی) است.

خانه خشتی به نقل از فارس؛پس از جنجال‌سازی کشورهای غربی و رسانه‌های ضدسوری در خصوص سلاح شیمیایی در سوریه و موضع‌گیری دمشق در خصوص عدم استفاده آن در بحران جاری این کشور، یک منبع رسمی سوری تاکید کرد که سوریه در صورتی به معاهده منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌پیوندد که رژیم صهیونیستی نیز به معاهده منع انتشار سلاح‌های اتمی بپیوندند.

به گزارش پایگاه خبری شوکوماکو سوریه، یک منبع رسمی سوریه اعلام کرد ه سوریه موافقت فوری خود با امضای معاهده منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی مصوب ۱۹۹۳ را به پیوستن اسرائیل به معاهده منع انتشار سلاح اتمی (NPT) منوط کرده است.

شوکوماکو افزود: در پاسخ به فضاسازی کشورهای غربی و عربی علیه سوریه با هدف خلق فضای قبل از حمله به عراق به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی، سوریه پایبندی کامل خود به قوانین بین‌المللی را اعلام کرد در حالی که سوریه در سال ۱۹۶۸ به پروتوکل ژنو سال ۱۹۲۵ درباره منع استفاده از گازهای سمی و خفقان‌آور پیوسته است.

این منبع رسمی تصریح کرد که سوریه هنوز به پیش‌نویس و پیشنهاد خود که سال ۲۰۰۳ درباره عاری‌ کردن خاورمیانه از همه انواع سلاح‌های کشتار جمعی به شورای امنیت پیشنهاد کرد، پایبند است.

هفته گذشته جهاد المقدسی در پی فضاسازی رسانه‌های ضدسوری در منطقه و غرب، به کشورهایی که سوریه را به حمله نظامی تهدید کردند، اعلام کرد که سوریه در بحران جاری از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد اما اگر حمله‌ای خارجی به این کشور بشود، احتمال استفاده از این سلاح‌ها وجود دارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان