ولادیمیر پوتین بر تقویت زرادخانه هسته‌ای روسیه تأکید کرد

  • شناسه خبر: 9926
ولادیمیر پوتین بر تقویت زرادخانه هسته‌ای روسیه تأکید کرد

خانه خشتی:رئیس جمهور روسیه دستور داد زرادخانه هسته‌ای روسیه تقویت شود تا دشمنان نتوانند در کارآمدی و اعتبار آنها شک کنند. خانه خشتی به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه گفته است در حالی که مسکو قصد ندارد وارد مسابقه تسلیحاتی شود اما او از مقامات بلندپایه کشورش می‌خواهد زرادخانه هسته‌ای مسکو را همپای پدافند […]

خانه » آخرین اخبار » ولادیمیر پوتین بر تقویت زرادخانه هسته‌ای روسیه تأکید کرد

خانه خشتی:رئیس جمهور روسیه دستور داد زرادخانه هسته‌ای روسیه تقویت شود تا دشمنان نتوانند در کارآمدی و اعتبار آنها شک کنند.

خانه خشتی به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه گفته است در حالی که مسکو قصد ندارد وارد مسابقه تسلیحاتی شود اما او از مقامات بلندپایه کشورش می‌خواهد زرادخانه هسته‌ای مسکو را همپای پدافند هوایی و فضایی آن تقویت کنند تا هیچ کس در دنیا به اثرگذاری آنها شک نکند.

پوتین، که امروز (پنجشنبه) در جلسه‌ای ویژه درباره برنامه تسلیحاتی روسیه حضور داشت، گفت: «ما قصد نداریم وارد مسابقه تسلیحاتی شویم، اما هیچ‌کس نباید در کارآمدی و اعتبار توان بالقوه‌ای هسته‌ای ما و همین‌طور ابزارهای پدافند هوایی و فضایی‌مان شک داشته باشد.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد تمام کشورهایی که تسلیحات هسته‌ای و ابزارهای تهاجم هوایی و فضایی دارند اکنون دارند روی توسعه و تکمیل آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پوتین تأکید کرد نیروهای هسته‌ای نقش مهمی در امنیت ملی روسیه بازی می‌کنند: «تسلیحات هسته‌ای همچنان مهمترین ضمانت برای تمامیت ارضی روسیه و یکپارچگی مرزهای آن است و نقش مهمی در حفظ توازن و ثبات منطقه‌ای بازی می‌کنند».

رئیس جمهور روسیه درباره پدافند هوایی و فضایی این کشور نیز از طرحان ادوات نظامی خواست این تسلیحات را همیشه آماده داشته باشند و برنامه‌های دشمنان بالقوه برای ساختن سلاح‌های مهاجم در نظر بگیرند.

پوتین دستور داد تا سال ۲۰۲۰ در تسلیحات مدرن، سهم نیروهای هسته‌ای به ۷۵ تا ۸۵ درصد و سهم پدافند هوایی و فضایی به ۷۰ درصد افزایش داده شود.

وی به مقامات یادآوری کرد در لایحه «تجهیز تسلیحاتی روسیه» که به تازگی به تصویب رسید، دولت و مقامات روسیه ابزارهای کافی برای دستیابی به چنین هدفی را در نظر گرفته‌اند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان