گزارشی از رفتار پلیس نیویورک با فعالان جنبش وال استریت+عکس

  • شناسه خبر: 9894
گزارشی از رفتار پلیس نیویورک با فعالان جنبش وال استریت+عکس

گروه وکلای حقوق بشر منتشر کرد “خانه خشتی”: این گزارش ۱۳۰ مورد، سوء‌استفاده‌های مأموران اجرایی پلیس را در برخورد با معترضان نشان می‌دهد و خواستار ایجاد یک بازرس کل مستقل برای نظارت بر دپارتمان پلیس نیویورک شده است.  به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش یک گروه وکلای حقوق بشر که روز گذشته […]

خانه » آخرین اخبار » گزارشی از رفتار پلیس نیویورک با فعالان جنبش وال استریت+عکس
گروه وکلای حقوق بشر منتشر کرد
“خانه خشتی”: این گزارش ۱۳۰ مورد، سوء‌استفاده‌های مأموران اجرایی پلیس را در برخورد با معترضان نشان می‌دهد و خواستار ایجاد یک بازرس کل مستقل برای نظارت بر دپارتمان پلیس نیویورک شده است.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش یک گروه وکلای حقوق بشر که روز گذشته منتشر شد، حاکی از آن است که افسران پلیس نیویورک با استفاده از اعمال زور، دستگیری‌های غیرمنصفانه و جاسوسی فراگیر از معترضان جنبش‌های ضدسرمایه‌داری “تسخیر وال استریت” در واقع حقوق آنها را نقض کرده‌اند.

این گزارش، ۱۳۰ مورد از سوء‌استفاده‌های مأموران اجرایی پلیس را در برخورد با معترضان نشان می‌دهد و خواستار ایجاد یک بازرس کل مستقل برای نظارت بر دپارتمان پلیس نیویورک شده است.

گزارش کلینیک عدالت جهانی مدرسه حقوق دانشگاه نیویورک و کلینیک بین‌المللی حقوق بشر “والتر لیتنر” در مدرسه حقوق “فوردهام” اعلام می‌دارد: بسیاری از اتهامات گزارش‌ شده شخصاً نمایانگر نقض واضح حقوق ازادی بیان و برگزاری تظاهرات توسط دولت است. وقتی این مسائل را با همدیگر در نظر می‌گیریم، نقشه پیچیده ای از سرکوب اعتراضات به وجود می‌آید.

“مایکل بلومبرگ” شهردار نیویورک و مقامات پلیس این شهر در دفاع از واکنش پلیس نیویورک به اعتراضات جنبش تسخیر وال استریت که در سپتامبر در مخالفت با ناعدالتی‌های اقتصادی آغاز شد و به دستگیری هزاران نفر دیگر منتهی شد، می گویند: پلیس نیویورک، اعتراضات قانونی را همراهی کرده و زمانی معترضان را دستگیر کردند که قانون شکسته شده است و در انجام آن از خود خویشتنداری نشان دادند.

دو انجمن “فوردهام” و “دانشگاه نیویورک” بعنوان بخشی از یک گروه از ۷ کلینیک قانون است که سال گذشته “پروژه حقوق اعتراضات و گردهماییها” را به منظور بررسی واکنش دولت به جنبش ضدسرمایه‌داری تسخیر که به اعتراضات جهانی و شهرهای مختلف آمریکا منتهی شد، بپردازند.

این انجمن‌ها همچنین در صدد هستند تا تحلیل‌هایی را در خصوص واکنش پلیس نیویورک به اعتراضات “بوستون”، “اوکلند”، “کالیفرنیا”، “سانفرانسیسکو”، “شارلوت” کارولینای شمالی انجام دهند.

گزارش از پلیس نیویورک بر اساس اطلاعاتی از شماری از منابع از جمله مصاحبه با معترضان، وکلا، خبرنگاران و محققان قانونی، تصاویر و صدها ساعت تصاویر ویدئویی، گزارش‌های رسانه‌ای و اسناد دادگاه به دست آمده است، بعلاوه گزارشی که شاهدان به دست آمده بر پایه اطلاعاتی است که شماری از افرادی ارائه داده‌اند که بعنوان ناظران قانونی در اعتراضات حضور داشتند و اقدامات پلیس را نظارت می‌کردند.

در این گزارش رخدادهای زیادی مورد اشاره قرار گرفته که افسران پلیس بدون هرگونه مشاهده عملیات تحریک آمیز از جانب معترضان از زور استفاده کردند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که خبرنگارانی که برای پوشش اخبار اعتراضات جنبش ضدسرمایه‌داری در صحنه حضور داشتند در معرض آزار و اذیت‌ مأموران پلیس قرار می‌گرفتند، علیه آنها اعمال زور می‌شد، محدودیت‌هایی برای آنها به وجود می‌آمد و دستگیر می‌شدند.

گزارش‌ از وضعیت حقوق بشر پلیس نیویورک همچنین نشان می‌دهد که خبرنگاران حق پوشش اخبار حملات نیمه شب پلیس به معترضان را که طی آن چادرهای معترضان در پارک “زوکوتی” منهتن در ماه نوامبر پاکسازی شد، نداشتند.

جاسوسی مداوم مأموران پلیس نیویورک از رخدادهای جنبش تسخیر نمایانگر نقض محدودیت‌های قانونی پلیس برای نظارت بر معترضان است.

نویسندگان این گزارش نتیجه گرفتند که ایجاد رعب و وحشت و استفاده از زور توسط پلیس نیویورک، در حالیکه تنش‌ به وجود می‌آورد در واقع تأثیرات منفی بر حقوق آزادی بیان و حقوق برگزاری تظاهرات دارد.

این گزارش پس از نتیجه گیری نه تنها خواستار وجود یک بازرس کل برای نظارت بر اقدامات پلیس نیویورک شد، بلکه تأکید کرد که باید تحقیقاتی در زمینه واکنش پلیس نیویورک به معترضان “جنبش تسخیر وال‌استریت” صورت گیرد.

برچسب ها:
پلیس جنبش عکس فعالان گزارشی نیویورک وال استریت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان