آذین مطرح کرد: کمیسیون‌های مجلس، پل ارتباطی نمایندگان با نخبگان محلی

  • شناسه خبر: 9824
آذین مطرح کرد: کمیسیون‌های مجلس، پل ارتباطی نمایندگان با نخبگان محلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کمیسیون‌های مجلس، اتاق فکر قوه مقننه هستند، این کمیسیون‌ها را پل ارتباطی میان نخبگان محلی و نخبگان ملی خواند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از خانه ملت، دکتر آذین با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب، […]

خانه » رفسنجان » آذین مطرح کرد: کمیسیون‌های مجلس، پل ارتباطی نمایندگان با نخبگان محلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کمیسیون‌های مجلس، اتاق فکر قوه مقننه هستند، این کمیسیون‌ها را پل ارتباطی میان نخبگان محلی و نخبگان ملی خواند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از خانه ملت، دکتر آذین با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب، کمیسیون‌های تخصصی مجلس را اتاق فکر قوه مقننه خواند و تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی تامین‌کننده خوراک فکری برای تصمیم‌گیری در سرنوشت کشور هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای اینکه راهگشا باشند باید از مشارکت نخبگان جامعه استفاده کنند و به عنوان پل ارتباطی میان نمایندگان، نخبگان و مردم باشند و از همه ظرفیت‌ها و استعداد‌های جامعه در مسیر تصویب قوانین و لوایح کارشناسانه‌تر بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری نام‌گذاری دهه چهارم انقلاب به توسعه و عدالت، گفت: نمایندگان باید در تصویب قوانین کارشناسی، جامع نگر باشند و با استفاده از متخصصان امور، لوایح جامعی را به تصویب برسانند که آثار چند‌جانبه آنها در دراز مدت مشاهده شوند ضمن آنکه منافع آحاد ملت ایران را تامین کنند.

آذین، پرهیز از نگاه حذفی به نخبگان را شرط توسعه و پیشرفت کشور خواند و گفت: مجلس و دولت باید از تجربیات کارشناسان استفاده کنند و به کسانی که دل در گرو توسعه و پیشرفت کشور دارند، فرصت دهند تا سهم خود را در ساختن ایران اسلامی، بپردازند چون تجربه نشان داده که  مشارکت عقول، میزان خطا را به شدت کاهش می‌دهد.

وی عامل دیگر تقویت کمیسیون‌ها را، رعایت نظم در برگزاری جلسات و حضور فعالانه اعضا در آنها خواند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با تاکید بر پیشنهاد دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی،  مبنی بر تعامل نمایندگان با نخبگان محلی، یادآور شد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های انتخابیه و شهرستان‌ها و مشورت با متخصصان محلی، کمیسیون‌های مجلس را در تصویب قوانین کارشناسانه‌تر و عمیق‌تر یاری می‌رساند.

براساس طرح جدید هیات رئیسه مجلس ، جلسات علنی مجلس و صحن از سه روز به دو روز کاهش و جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به چهار روز در هفته افزایش یافت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نهم تاکید کردند: از این کمیسیونها نباید غفلت کرد؛ این کمیسیونها مهم است؛ اینها اتاقهاى فکرند براى پخته کردن مسائل در صحن مجلس؛ بعد هم تصمیم‌گیرى در صحن مجلس، یعنى تصمیم‌گیرى براى سرنوشت کشور، نه فقط براى چهار سال. گاهى شما یک قانونى می‌گذارید، این قانون بیست سال در کشور اثرگذار است؛ یک خطى را معین می‌کند.

فایل صوتی

برچسب ها:
دکتر آذین، کمیسیون تخصصی مجلس، نخبگان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان