پیش بینی‌ برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های آنها در مورد سوریه اشتباه بود

  • شناسه خبر: 9790
پیش بینی‌ برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های آنها در مورد سوریه اشتباه بود

خانه خشتی: وزیر خارجه کشورمان گفت: تحولات اخیر بدنبال تشدید اقدامات تروریستی که با برخورد قاطع حکومت سوریه مواجه شد، نشانگر اشتباه بودن پیش بینی‌های برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های وابسته بدانها در مورد این کشور بود. خانه خشتی به نقل از فارس؛ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه عصر امروز چهارشنبه با “عمر غلاونجی” […]

خانه » آخرین اخبار » پیش بینی‌ برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های آنها در مورد سوریه اشتباه بود

خانه خشتی: وزیر خارجه کشورمان گفت: تحولات اخیر بدنبال تشدید اقدامات تروریستی که با برخورد قاطع حکومت سوریه مواجه شد، نشانگر اشتباه بودن پیش بینی‌های برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های وابسته بدانها در مورد این کشور بود.

خانه خشتی به نقل از فارس؛ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه عصر امروز چهارشنبه با “عمر غلاونجی” معاون نخست وزیر سوریه در امور خدمات و وزیر ادارات داخلی و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تقدیر از سوابق مواضع شرافتمندانه دولت و مردم سوریه در حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان، بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر موضع شفاف و اصولی خود در حمایت از روند اصلاحات رئیس جمهور بشار اسد در جهت تحقق مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم سوریه و مخالفت با هرگونه مداخله در امور این کشور تاکید و خاطر نشان کرد: مداخلات مستمر بیگانگان و حمایت آشکار از اقدامات خشونت بار گروه‌های تروریستی مانع اصلی از پیگیری روند توسعه و اصلاحات سیاسی و اقتصادی و تحقق خواست‌های مشروع مردم سوریه شده است.

صالحی افزود: تحولات چند هفته اخیر بدنبال تشدید اقدامات تروریستی که با برخورد قاطع دولت و ارتش سوریه مواجه شد و با جنگ گسترده روانی و تبلیغاتی بیگانگان علیه کشور و مردم سوریه همراه بود، نشانگر اشتباه بودن همه پیش بینی‌ها و گمانه زنی‌های برخی کشورهای بیگانه و رسانه‌های وابسته بدانها بود.

وزیر خارجه ابراز اطمینان کرد که دولت، مردم و ارتش سوریه با پشت سر گذاشتن شرایط کنونی و با حفظ انسجام و وحدت ملی خود مقتدرتر از گذشته منافع و مصالح ملی خود را دنبال خواهند کرد و نقش سوریه بیش از پیش در عرصه منطقه و بین‌المللی افزایش خواهد یافت.

وزیر خارجه همچنین با اعلام آمادگی برای تداوم حمایت همه جانبه ایران از مردم سوریه، ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری و هماهنگی بین مسئولین ذیربط در دو کشور شاهد رفع برخی موانع و مشکلات در روند توسعه بیشتر روابط و همکاری‌های فیمابین به خصوص در ابعاد اقتصادی باشیم.

عمر غلاونجی معاون نخست وزیر سوریه در امور خدمات و وزیر ادارات داخلی این کشور نیز در این دیدار از حمایت‌های همه جانبه مردم و دولت ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط کنونی تقدیر و تشکر کرد.

معاون نخست وزیر سوریه همچنین با ارائه گزارشی از اوضاع سوریه در ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی، به اقدامات گروه‌های تروریستی در هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی و خدمات رسانی به مردم اشاره و بر عزم و ارداه راسخ دولت سوریه برای تامین امنیت و رفاه و مسائل معیشتی مردم خود در کنار پیگیری تحقق مطالبات مشروع و مسالمت آمیز آنها تاکید کرد و اظهار داشت: علیرغم همه توطئه‌ها و هجمه و فشارهای سنگین سیاسی و اقتصادی در کنار جنگ روانی و تبلیغاتی از سوی برخی کشورهای غربی و عربی به منظور ایجاد اخلال در امنیت و معیشت مردم، ملت سوریه در کنار دولت خود خواستار تامین امنیت و زندگی شرفتمندانه هستند و از تلاش‌ها و اقدامات قاطع رئیس جمهور بشار اسد و ارتش سوریه در این راستا حمایت می‌کنند.

وی همچنین با ابراز رضایت از مذاکرات خوب و سازنده خود با مقامات ایرانی ابراز امیدواری کرد که با تسریع در روند اجرایی شدن توافقات صورت گرفته فیمابین تهران و دمشق، شاهد بسط و گسترش این همکاری‌ها باشیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان