تحولات اساسی در قضیه فلسطین پس از دیدار هنیه و مرسی/ وخامت حال ۲ اسیر فلسطینی

  • شناسه خبر: 9787
تحولات اساسی در قضیه فلسطین پس از دیدار هنیه و مرسی/ وخامت حال ۲ اسیر فلسطینی

خانه خشتی: سخنگوی دولت منتخب فلسطین در غزه به نخست‌وزیری”اسماعیل هنیه” از وجود تغییر و تحولات سیاسی حقیقی پس از دیدار هنیه با “محمد مرسی” رئیس جمهور منتخب مصر خبر داد. خانه خشتی به نقل از فارس،”طاهر النونو” گفت که هنیه در دیدار با مرسی موضوعات زیادی را بررسی خواهد کرد که از مهم‌ترین آنها […]

خانه » آخرین اخبار » تحولات اساسی در قضیه فلسطین پس از دیدار هنیه و مرسی/ وخامت حال ۲ اسیر فلسطینی

خانه خشتی: سخنگوی دولت منتخب فلسطین در غزه به نخست‌وزیری”اسماعیل هنیه” از وجود تغییر و تحولات سیاسی حقیقی پس از دیدار هنیه با “محمد مرسی” رئیس جمهور منتخب مصر خبر داد.

خانه خشتی به نقل از فارس،”طاهر النونو” گفت که هنیه در دیدار با مرسی موضوعات زیادی را بررسی خواهد کرد که از مهم‌ترین آنها بررسی روابط دوجانبه، موضوع برق، گذرگاه‌ها، مرزها و آشتی ملی است.

وی افزود که سفر هنیه به قاهره دو یا سه روز طول خواهد کشید و پس از آن شاهد تغییر و تحولات سیاسی حقیقی خواهیم بود که امیدهای تازه‌ای در خصوص قضیه فلسطین بوجود خواهد آورد.

* سقوط درخت در خان یونس ۱۲ نفر را زخمی کرد

سقوط یک اصله درخت تنومند در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ۱۲ رهگذر را زخمی کرد.

بر اساس این گزارش شهروندان فلسطینی برای خرید به “چهارشنبه بازار” خان یونس رفته بودند که با سقوط یک درخت ۱۲ نفر از آنها زخمی شدند.

“اشرف القدره” سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که سقوط درخت “کنیا” ۱۲ نفر را زخمی کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است.

وی افزود که زخمی‌شدگان برای درمان به مجتمع پزشکی ناصر در خان‌ یونس انتقال داده شدند.

* تلاش رژیم صهیونیستی برای اخراج ۹۰ هزار شهروند فلسطینی اهل قدس

شهرداری صهیونیستی قدس اشغالی سعی دارد مسئولیت امور خدماتی محله های فلسطینی نشین قدس را که در خارج از دیوار نژاد پرستانه حائل قرار گرفته اند، به دایره مدنی ارتش صهیونیستی واگذار کند.

در این مناطق نزدیک به ۹۰ هزار شهروند فلسطینی اهل قدس اشغالی در شرایطی بسیار سخت و فاقد هر گونه خدمات شهری زندگی می کنند. اردوگاه های آوارگان فلسطینی شعفاط، راس خمیس و حی السلام هم مشمول این طرح قرار می گیرند.

* وخامت حال ۲ اسیر فلسطینی

“فادی عبیدات” از وکلای حقوقی وزارت امور اسرا و آزادشدگان فلسطین گفت که وضعیت جسمانی “حسن الصفدی” و “سامر البرق” دو اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی که در اعتراض به سیاست بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، وخیم است.

وی افزود که الصفدی از اهالی نابلس از تاریخ ۲۱/۶/۲۰۱۲ در اعتراض به تمدید بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است که این اعتصاب وی باعث کاهش شدید وزن وی، سرگیجه و احساس خستگی در وی شده است.

سامر البرق نیز از تاریخ ۲۲/۵/۲۰۱۲ در اعتراض به سیاست بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است و اکنون وضعیت جسمانی وی وخیم است و از ناراحتی قلبی، فشار خون و قند خون رنج می‌برد.

* عباس: انتخابات محلی در موعد مقرر در کرانه باختری برگزار می‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که انتخابات محلی در موعد مقرر در کرانه باختری برگزار خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات در غزه نیز برگزار شود.

وی این اظهارات را در دیدار با هیئتی از شخصیت‌های مستقل فلسطین به ریاست “منیب المصری” در رام‌الله عنوان کرد.

عباس این هیئت را در جریان آخرین تحولات مربوط به روند به بن‌بست رسیده سیاسی با اسرائیل قرار داد و گفت که به دلیل موضع رژیم صهیونیستی در مخالفت با مرجعیت روند سازش و توقف شهرک‌سازی روند سازش به بن‌بست رسیده است.

وی همچنین در خصوص پرونده آشتی ملی نیز بر موضع رهبران فلسطین برای تحقق آشتی بر اساس توافقنامه قاهره و دوحه تاکید کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان