تعقیب و گریز تروریست‌ها در ادلب، حمص و حلب ادامه دارد

  • شناسه خبر: 9624
تعقیب و گریز تروریست‌ها در ادلب، حمص و حلب ادامه دارد

خانه خشتی: گروهک‌های مسلح در سه استان ادلب، حمص و حلب با توان بالای ارتش سوریه متحمل خسارت مالی و جانی سنگینی شدند و بسیاری مناطق این سه استان از شر تروریست‌ها پاکسازی و به مناطق امن تبدیل شده است. خانه خشتی به نقل از فارس، یگان‌های ارتش سوریه پاکسازی مخفیگاه های تروریست‌های سوریه را […]

خانه » آخرین اخبار » تعقیب و گریز تروریست‌ها در ادلب، حمص و حلب ادامه دارد

خانه خشتی: گروهک‌های مسلح در سه استان ادلب، حمص و حلب با توان بالای ارتش سوریه متحمل خسارت مالی و جانی سنگینی شدند و بسیاری مناطق این سه استان از شر تروریست‌ها پاکسازی و به مناطق امن تبدیل شده است.

خانه خشتی به نقل از فارس، یگان‌های ارتش سوریه پاکسازی مخفیگاه های تروریست‌های سوریه را در مناطق مختلف استان ادلب در حدود شمالی مرز سوریه و ترکیه ادامه می دهند.

حومه ادلب به مناطق امن تبدیل شده است

ارتش سوریه اعلام کرده است که همه شهرک‌های “سلقین”، “حارم” و “کفر حوم” در حومه شهر ادلب با سرکوب گروهک های تررویستی مستقر در ‌آنجا به مناطق امن مبدل شده است، ارتش سوریه در عملیاتی ویژه و منحصر به فرد شمار زیادی تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را زخمی و جم زیادی سلاح و مهمات و درمانگاه هایی میدانی در بیشتر این مناطق کشف کردند.

مرکز اجرای عملیات تروریست‌ها مدارس هستند

این در حالی است که حومه شهر ادلب به استثنای مناطق مذکور شاهد درگیری شدید نیروهای ارتش با افراد مسلح است که این مناطق شامل “کفرتخاریم”،”اریحا”، “معره النعمان”،”خان شیخون”، “جبل الزاویه”، “بنش” و “تفتناز” است ،از منطقه تفتناز افراد مسلح از ملیت های مختلف در مدارس منطقه مستقر هستند که مرکز اجرای عملیاتشان شده است.

این در حالی است که بقیه مناطق ادلب در آرامش به سر می‌برد و پست‌های ایست و بازرسی نیروهای ارتش و نیروهای حفظ امنیت در ورودی های استان و برخی مناطق دیگر استان وضع شده اند تا امنیت شهروندان را حفظ کنند. عملیات افراد مسلح در ادلب هدف گرفتن پست های ایست و بازرسی و همه مراکز امنیتی و یا تیراندازی کور در محله های مسکونی تا قرار دادن غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی برای انجام اقدامات تروریستی است است.

تروریست ها در ادلب همچنین بمب های دستی را در کنار جاده ها یا در خودروها کاشته و یا بر خودروهای سرقتی نظامی یا غیرنظامی خمپاره انداز بر روی آن نصب کرده و به هر سو بخواهند شلیک می‌کنند. این در حالی است که در استان ادلب پست های نظامی متعددی وضع شده و شمار زیادی نیروهای امنیتی در این استان مستقر هستند.

استان ادلب از آغاز بحران سوریه منطقه ملتهب و شاهد درگیری ارتش با تروریست ها بوده است.

حمص: درگیری شدید بین ارتش و تروریست‌ها ادامه دارد

در استان حمص در غرب سوریه ارتش سوریه به شدت در حال جنگ با گروهک های مسلح در مناطق مختلف استان به ویژه در منطقه الورشه، الحمیدیه، حمص قدیم، الرستن، تلبیسیه و حی عشیره و حومه شهر حمص است.

یک منبع نظامی تاکید کرد یگان های ارتش شهر حمص را از تروریست ها پاکسازی کردند و شمار زیادی از تروریست ها را از پای درآورده و یا بازداشت کرده اند و روزانه حجم زیادی سلاح های مختلف و خمپاره آرپی جی از مخفیگاه تروریست ها کشف و ضبط می شود.

این منبع گفت طرف های ویژه و گارد مرزی شماری از تروریست ها را که از مرز سوریه با لبنان در نقطه مرزی الدبوسه و ودای خالد و تلکخ و الجوسه قصد ورود به سوریه و پیوستن به گروهک های مسلح را دارند دستگیر می کنند.

حلب: بالگردهای ارتش در تعقیب افراد مسلح

در استان حلب در شمال سوریه طی دو روز گذشته شاهد جنگ شدید نیروهای سوریه با تروریست ها بوده است و طرف های ویژه بقایای افراد مسلح را در مناطق حومه شهر حلب به ویژه در دیر حافر و منطقه صلاح الدین در شهر حلب تحت پیگرد قرار داده بودند.

یک منبع نظامی ادعای رسانه های خارجی درباره بمباران این مناطق با بالگردهای ارتش سوریه را تکذیب و تاکید کرد این بالگردها تنها برای تحت تعقیب قرار دادن افراد مسلح است. نیروهای حفظ امنیت استان حلب در منطقه قبتان الجبل در شمال شهر حلب با گروهک های تروریستی درگیر شده و موفق شدند سه خودرو که خمپاره انداز را نابود و تروریست ها را متحمل خسارت جانی سنگینی کنند.

نیروهای حفظ امنیت در منطقه حیان در شمال حلب پنج تروریست را به هلاکت رساندند که دو نفر از آنها غیرسوری بودند. نیروهای امنیتی همچنین با کمین گذاشتن برای گروهک های تروریستی در شهرک حریتان ده ها تن از تروریست ها را کشته و شمار زیادی از آنها را زخمی و بازداشت کردند.

یگان های ارتش سوریه منطقه اعزاز در استان حلب را پس از سرکوب شدید تروریست های این منطقه منطقه ایمن و پاکسازی شده از شر تروریست ها اعلام کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان