ناهماهنگی در آموزش و پرورش/حرف‌های دو مسئول بر عکس هم است

  • شناسه خبر: 9607
ناهماهنگی در آموزش و پرورش/حرف‌های دو مسئول بر عکس هم است

خانه خشتی:در حالی که مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با صراحت از منتفی شدن بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی خبر داده بود، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه عنوان کرد «درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم». خانه خشتی به نقل از فارس،یکی از مسائلی که حمیدرضا حاجی‌بابایی به شدت بر آن تأکید […]

خانه » آخرین اخبار » ناهماهنگی در آموزش و پرورش/حرف‌های دو مسئول بر عکس هم است

خانه خشتی:در حالی که مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با صراحت از منتفی شدن بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی خبر داده بود، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه عنوان کرد «درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم».

خانه خشتی به نقل از فارس،یکی از مسائلی که حمیدرضا حاجی‌بابایی به شدت بر آن تأکید دارد و از زمان انتصابش در برنامه خود قرار داده است، اطلاع‌رسانی از شخص وزیر است.

حاجی‌بابایی هشتم اسفند ۹۰ درباره اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: «بینید قبلاً وزارت آموزش و پرورش چه وضعی داشت. یک نفر مدیر منطقه در جایی صحبتی می‌کرد خبر روز دنیا می‌شد، نظام به چالش کشیده می‌شد، در حالی که واقعیت به این معنا نبود، آن فرد تقصیری نداشت و در حد اطلاعات خودش حرف می‌زد، ولی به عنوان کل وزارت آموزش و پرورش تمام می‌شد. شما می‌گویید معاونان هم بگویند؟ اما چه کسی در برابر مجلس مسئول است؟

اگر یک کسی حرفی را بالا و پایین زد، چه کسی باید جواب دهد؟ خب من باید جواب دهم. شما به عنوان خبرنگار قبول دارید، وقتی کسی حرف می‌زند، آنقدر باید دقیق حرف بزند که روی کلماتش گیر ندهند. آیا قبول دارید همه دنبال این هستند که یک خبر منفی بگیرند و کار کنند و این بد است».

* مدیرکل تعاون و پشتیبانی: بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی منتفی شده است

* معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی: درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم

ماجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی بحث مفصلی است که در گزارش دیگری به صورت مبسوط به آن خواهیم پرداخت اما نکته دیگر، بحث اطلاع‌رسانی در این خصوص است.

در تاریخ ۲۷ تیرماه خبری مبنی بر منتفی شدن بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی منعکس شد؛ فرشید سیاری مدیرکل تعاون‌ و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرده بود که « علی‌رغم تلاش‌هایی که آموزش و پرورش برای امضای تفاهم‌نامه و اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی انجام داد اما با برخی از دستگاه‌ها به تفاهم نرسیدیم لذا این بیمه منتفی شد؛ بازنشستگان از بیمه آتیه‌سازان سازمان بازنشستگی استفاده می‌کنند».

روز بعد از انتشار این خبر، وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه درباره بیمه طلایی بازنشستگان مأیوس نشده ایم، اظهار داشت «در این زمینه سازمان بازنشستگی مسئول است و این سازمان قرارداد ببمه تکمیلی با آتیه سازان حافظ بسته است و البته امیدواریم ما یا دیگران بیمه طلایی بازنشستگان را نیز اجرا کنیم».

* اینگونه ضد و نقیض ها تنها صدمه به فعالیت تحولی است

به نظر می‌آید در سال ریل گذاری و تحول بنیادین آموزش و پرورش، اینگونه مصاحبه کردن مسئولان آموزش و پرورش، جای سوال باشد.

در فضای همراهی فرهنگیان شاغل و بازنشسته با وزیر آموزش و پرورش، با صراحت از منتفی شدن بیمه طلایی صحبت کردن، تأمل برانگیز است.

از سویی برای وزارتخانه آموزش و پرورش در روزهای پرتلاش تغییر ساختار، اینگونه ضد و نقیض ها تنها صدمه به فعالیت تحولی است و هیچ ثمری نخواهد داشت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان