فرماندار مطرح کرد:

فعالیت ۱۰۴ فروشگاه مجاز عرضه سم و کود در رفسنجان / برخورد در این حوزه باید جدی باشد

  • شناسه خبر: 95660
فعالیت ۱۰۴ فروشگاه مجاز عرضه سم و کود در رفسنجان / برخورد در این حوزه باید جدی باشد

فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت بحث سم و کود و تاثیر آن بر سلامت مردم تصریح کرد: نیاز است تا در این مسئله قانون به صورت سختگیرانه اعمال شود تا سلامت مردم تامین گردد .

خانه » آخرین اخبار » فعالیت ۱۰۴ فروشگاه مجاز عرضه سم و کود در رفسنجان / برخورد در این حوزه باید جدی باشد

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در جلسه کارگروه نهاده های کشاورزی که پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سال گذشته در زمینه ساماندهی بازار سم و کود کشاورزی در شهرستان اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۴ فروشگاه مجاز در سطح شهرستان در زمینه فروش کود و سموم کشاورزی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

ملانوری بر نظارت مستمر بازرسین از محل های فرووش کود و سم تاکید کرد و گفت: شبکه نظارت مردم نهاد با حضور ۲۸ بازرس بصورت نامحسوس بر بازار عرضه کو و سم نظارت دارند و این اقدام مانع از بوجود آمدن فروشگاههای زیر زمینی خواهد شد.

جلسه کارگروه نهاده های کشاورزی رفسنجان

جلسه کارگروه نهاده های کشاورزی رفسنجان

وی افزود: کود و سم در فروشگاه های مجاز با ۱۰ درصد سود خالص به فروش می رسد در حالیکه با فروش سم ها تقلبی و قاچاق این میزان به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

ملانوری با اشاره به اهمیت بحث سم و کود و تاثیر آن بر سلامت مردم تصریح کرد: نیاز است تا در این مسئله قانون به صورت سختگیرانه اعمال شود تا سلامت مردم تامین گردد .

وی با بیان اینکه نظارت و برخوردها در این حوزه باید جدی باشد خاطر نشان کرد: سم نباید در شهر رها شود، این محصول دارای گردش مالی بسیار بالا و در کنار آن خطرات بی شماری نیز دارد.

جلسه کارگروه نهاده های کشاورزی رفسنجان

جلسه کارگروه نهاده های کشاورزی رفسنجان

ملانوری تصریح کرد: تعاونی های تولید کود و سم می توانند صرفا به سهامداران خود خدمات دهند و در صورت تمایل به عرضه محصول به بیرون از شبکه باید پروانه کسب دریافت نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان نیز در این جلسه نقش نهاده های کشاورزی را بر راندمان تولید محصول بسیارموثر دانست و گفت: این مسئله تبدیل به دغدغه ای برای مردم شده که از برخی از این نهاده ها رضایت ندارند و منافع پشت کود و سم زیاد است و باید در این موضوع دقت شود.

IMG_0499

گفتنی است در این جلسه مشکلات کارشناسان نظام مهندسی در دفاتر فروش نهاده های کشاورزی در سطح شهرستان نیز مطرح شد .

همچنین در این جلسه مقرر گردید تا انبارهای نگه داری سموم و نهاده های کشاورزی در محل شهرک صنعتی متمرکز گردند تا در اینصورن نظارت دقیق تری بر این محصول صورت گیرد.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان