پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

موانع تولیدی تعدادی واحد ها در رفسنجان برطرف شد

واحد تولیدی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، فرماندار رفسنجان در جلسه رفع موانع تولید که صبح امروز در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد، بیان کرد: شرکت تاپ اکو خاورمیانه در رفسنجان که تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید در فاز اول و دوم به ۴۵ مگا وات برق نیاز دارد که امیدواریم تأمین و مشکل برق این واحد رفع شود.

وی اظهار کرد: همچنین مشکل دیگر این شرکت تأمین روزانه ۲۴۰۰ متر مکعب آب صنعتی است که امیدواریم مسئولان مربوطه در رفع این معضل اقدام کنند.

حمید ملانوری خاطرنشان کرد:   پروژه آلومینیوم پارس هنزا نیز در احمدآباد دئفه مشکل تأمین برق دارد و برای سه هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: همچنین شرکت دشتخاک ( تولید ادوات کشاورزی) نیز مشکل تأمین آب آشامیدنی داردکه با کمک شرکت آب و فاضلاب شهری رفسنجان این موضوع حل می شود.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: شرکت تولید فلزات نادر در رفسنجان هم مشکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دارد.

ملانوری ادامه داد: این شرکت اقدام به تولید طلا، نقره و سلنیوم از لجن مس می کند و اولین شرکت دانش بنیان در استان کرمان است.

وی تصریح کرد: برای ۷۰ نفر در این شرکت اشتغالزایی شده است.

فرمانداررفسنجان با اشاره به اینکه در کنار این کار، همچنین کاتد مس به روش الکترولیز نیز تولید می شود عنوان کرد: این شرکت در ایران تنها تولید کننده کاتد مس از قراضه های مس است که در طی دو سال گذشته ۴٫۵ میلیون دلار صادرات داشته است.

فر ماندار رفسنجان گفت: مشکل اصلی این شرکت این است که دولت باید به صادرکننده ارزش افزوده بدهد که بیش از یکسال است که این ارزش افزوده به این شرکت تعلق نگرفته است و باید با استانداری مکاتبه داشته باشیم و نسبت به اصلاح قوانین و بخشنامه ها اقدام شود.

ملانوری بیان کرد: شرکت کاشی الماس کویر رفسنجان نیز مشکل اخذ یرانه صنعتی را دارد که در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد ریال بابت این هدفمندی یارانه ها در بخش صنعت طلب دارند و در صورتی که ۵۰ درصد این رقم تحقق یابد شکوفایی در این صنعت را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شرکت نوید بخش رفسنجان هم بسته بندی سبزیجات و سیفی جات را دارد دارای مشکل تأمین آب آشامیدنی است و این مانع نیز با کمک شرکت آب و فاضلاب رفسنجان برطرف گردید.

خروج از نسخه موبایل