امسال حدود ۵۰ داوطلب سلامت به رابطین سلامت اضافه شد

  • شناسه خبر: 9511
امسال حدود ۵۰ داوطلب سلامت به رابطین سلامت اضافه شد

با اضافه شدن ۵۰ رابط سلامت به رابطین، شمار آن ها در رفسنجان به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید. خانم صدیقه غلامحسینی کارشناس جلب مشارکت های مردمی وابسته به معاونت بهداشتی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، گفت: رابطین سلامت اولین بار در سال ۶۹ در تهران کار خود را شروع […]

خانه » رفسنجان » امسال حدود ۵۰ داوطلب سلامت به رابطین سلامت اضافه شد
با اضافه شدن ۵۰ رابط سلامت به رابطین، شمار آن ها در رفسنجان به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید.
خانم صدیقه غلامحسینی کارشناس جلب مشارکت های مردمی وابسته به معاونت بهداشتی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، گفت: رابطین سلامت اولین بار در سال ۶۹ در تهران کار خود را شروع کردند و پس از موفقیت، ایجاد این طرح در پایتخت در سال ۷۲ و در کل شهرها و پس از آن در سال ۷۸ در کل روستاها به اجرا در آمد.
وی اظهار داشت: به رابطین سلامت که در حقیقت نقش بسزایی در تلنگر و یادآوری و آموزش آنچه که افراد باید به سلامت خود اهمیت دهند، دارند، آموزش هایی از قبیل تنظیم خانواده، بهداشت محیط و بهداشت اعصاب و روان، بیماری های واگیر و غیر واگیر، آشنایی با احوال سالمندان، واکسیناسیون، کمک های اولیه و … داده می شود تا در موقع پیگیری امور بهداشتی سلامت مادران باردار، سلامت کودکان و افراد سالخورده و … بتوانند آموخته هایشان را به مردم انتقال دهند.
خانم غلامحسینی هم چنین یادآور شد: این افراد گزارش آمار وقایع حیاتی، مهاجرت، مرگ و میر و تولد افراد تحت نظر خود را به بهداشت بر عهده دارند.
کارشناس جلب مشارکت های مردمی گفت: برای هر ۲۰ خانوار روستایی یک، و برای هر ۵۰ خانوار شهری نیز یک رابط سلامت نیاز است که خوشبختانه در رفسنجان بیش از نیاز خود داوطلب سلامت مشغول به فعالیت اند.
وی آمار رابط متخصص که در ادارات شهرستان مشغول به انتقال یافته های پزشکی خود به کارمندان هستند را ۲۲ نفر اعلام کرد.
خانم غلامحسینی با اشاره به اینکه از این افراد در راه رضای خدا و برای حفظ سلامت مردم در اجرای طرح های ملی از جمله ریشه کن کردن فلج اطفال در گذشته و هم چنین سال جاری برای اجای طرح پزشک خانواده استفاده می شود؛ لذا از مسئولین رده بالا خواست تا امتیاز ویژه ای برای داوطلبین سلامت جهت انگیزه همکاری این قشر با مراکز درمانی در نظر گرفته شود.
برچسب ها:
رابط سلامت،رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان