پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

رواج منکر در جامعه به اسم نشاط و شادی

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حضرت فاطمه به تربیت فرزند اهمیت بسیاری قایل بودند به طوری که خانواده و تربیت نسل شیعه را کانونی مقدس و سنگری مهم و جبهه ای کارساز جهانی میدانستند.
وی افزود: همه چیز از خانواده آغاز میشود حتی سعادت یا بدبختی جامعه از خانواده خوب یا خانواده بد نشات میگیرد.
امام جمعه رفسنجان بیان داشت: همچنین دومین اندیشه حضرت فاطمه (س) تربیت اصلح فرزندان که امانت الهی هستند بود لذا در حفظ و رشد فرزندان اهتمام داشتند.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: زنان امروزی فرزندداری را امری کوچک نشمارند و زنانی که بیرون ازخانه کارنمیکنند فرزند را به مهدکودک ها نسپارند و خود درتربیت انها تلاش کنند.
وی گفت: امر بچه داری از سر حقارت نباشد و کسانی که به تحصیل علم و یا شاغل هستند میتوانند در کنار این کارها به تربیت فرزند بپردازند و سرکار رفتن و علم آموزی را بهانه نکنند و از فرزند اوری خودداری نکنند که در این صورت نسل شیعه کاهش میابد و در قیامت جواب ایمه اطهار و خدا را چه می توان داد.
نماینده ولی فقیه در رفسنجان افزود: در وسایل الشیعه آمده است که پیامبر اسلام فرمودند ای مردم چگونه حالی خواهید داشت زمانی برسد که فرزندان و زنان شما فاسدشوند و به انجام فسق و فجور بپردازند؟که شخصی پرسیدند ایا این زمان میرسد؟ایشان فرمودند آری این روز خواهد رسید و منکر رواج پیدامیکند و مردم معروف رامنکر و منکر را معروف میدانند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر این زمان فرا رسیده و مساجد و محافل قرآنی خالی و مجالس لهو و لعب پر و پیمانه شده و افراد نیز به امر به معروف و نهی از منکر نمیپردازند.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: در رفسنجان شخص خانمی در مجالس عروسی به تک خوانی میپردازد در حالی که نیروی انتظامی هیچ اقدامی در جهت رفع این معضل انجام نمیدهد.
وی ادامه داد: چرا مسیولین باید اجازه دهند این شخص شهری را به هم بریزد و ماهمه دست روی دست بگذاریم مگر ما نا مسلمان هستیم که منکر را بجای معروف قبول داشته باشیم.
رمضانی پور گفت: اگر باران نمیبارد و تولید محصول کاهش یافته همه بخاطر رواج بی بندباری و فساد و بی حجابی و بدحجابی است که مامردم وهمه مسیولین میبینیم و بی تفاوت از کنارش رد میشویم.
وی تصریح کرد: رواج منکر در جامعه به اسم نشاط و شادی به چه قیمت؟به قیمت از دست رفتن ارزشهای انقلاب اسلامی و زیرسوال بردن احکام شرع و قانون خدا و نیز ازدست دادن خانواده و ایجاد آسیبهای اجتماعی؟
وی اظهار کرد: در راستای ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی باید نکاتی را مد نظر داشت اینکه با توزیع و تولید کنندگان موادمخدر و توزیع و تولیدکنندگان مشروبات الکلی در روستاها و شهر رفسنجان توسط نیروی انتظامی و باهمت مردم مقابله شود.
رمضانی پور راه دیگر مقابله با ناامنی را برخورد با مزاحمین نوامیس مردم, سارقان و زورگیران دانست و اظهار داشت: کسانی که باحالت مستی رانندگی و ایجاد مزاحمت میکنند باید با آنها مقابله کرد.
امام جمعه رفسنجان گفت: راه دیگر مبارزه با آسیب های اجتماعی تقویت صنعت گردشگری با ایجاد اشتغال است این زمینه در رفسنجان وجود دارد و چه بسا درآمدزایی از راه صنعت توریسم بیشتر از درآمد مس سرچشمه باشد.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد : راه اندازی گشت امنیت اجتماعی از ضروریات است و در بیشتر استانهای کشور این گشت راه اندازی شده و در شهرهای کوچک نیز بهتر است راه اندازی و ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد.
رمضانی پور روز دوازده اردیبهشت روز معلم را گرامی داشت و گفت: در این روز آیت الله مطهری این معلم جهان اسلام به شهادت رسید.
وی ادامه داد: به فرمایش رهبر انقلاب تربیت کردن کار معلمان است, لذا مدرسه خانه دوم دانش آموزان است.
خطیب جمعه رفسنجان به روز کار و کارگر اشاره داشت و گفت: حمایت از کارگران باید در دستور کار باشد کارگران به تولید مواد داخلی میپردازند.
نماینده ولی فقیه در رفسنجان تصریح کرد: دولت اگر بخواهد از قشر کارگر و کارفرما حمایت کند باید واردات و مصرف کالای خارجی راممنوع کند.
وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر تولید داخلی و مصرف داخلی است و مصرف کالای خارجی کاهش یابد.
رمضانی پور گفت: حج امسال در هاله ای ابهام و اما ها و اگر هاست لذا حاکمان آل سعودبه خود بیایند و اگر تامین امنیت جانی زایران رانمیتوانند برعهده بگیرند به گفته برخی علمای ایران بهتر است این حج انجام نشود.

خروج از نسخه موبایل