در دیدار نمایندگان کارگران با امام جمعه مطرح شد:

عدم توجه کارخانه داران رفسنجان به تولید داخل شهرستان / حفظ تولیدکنندگان فعلی سرمایه گذاری است

  • شناسه خبر: 94808
عدم توجه کارخانه داران رفسنجان به تولید داخل شهرستان / حفظ تولیدکنندگان فعلی سرمایه گذاری است

امام جمعه رفسنجان گفت: همین که تولید کننده ها فعلی را حفظ کنیم سرمایه گذاری است که می طلبد تا این امر با یک مدیریت قوی صورت گیرد.

خانه » آخرین اخبار » عدم توجه کارخانه داران رفسنجان به تولید داخل شهرستان / حفظ تولیدکنندگان فعلی سرمایه گذاری است

به گزارش خانه خشتی، صبح امروز مسئول اداره کار و امور اجتماعی رفسنجان به همراه نمایندگانی از جامعه کارگری شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه با وی دیدار کردند و به بیان پاره ای از مشکلات و مسائل پیش روی این قشر پرداختند.

IMG_0109

حجت الاسلام رمضانی پور در این دیدار مدیریت قوی را در حفظ انسجام یک مجموعه ضروری دانست و گفت: مهم پای کار آمدن مدیریت مجموعه و زیر مجموعه های آن است گاهی لازم است برخی جابجایی ها صورت گیرد و در برخی سمت های حساس مسئولین دلسوز قرار گیرد.

وی افزود: مسئولین شهرستان واقعا پای کار هستند و دغدغه این را دارند که به افراد شاغل شهرستان بیافزایند تا اینکه از آن بکاهند.

رمضانی پور به فرمایشات روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب درجمع کارگران اشاره کرد و گفت: فرمایشان رهبری بسیار کارگشا هستند و می توان گزیده های سخنان ایشان به عنوان تحریک وجدان ها نسبت به کارگران، صبر و استقامت آنان و در ک متقابل کارفرما و کارگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی یک کارفرما صادقانه و دلسوزانه پای نیروها خود بایستد، کارگران هم باید او را حمایت کنند تا موفقیت کسب شود.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: استفاده از تولید داخلی باید فرهنگ سازی شود و خود کارخانه دار ها هم باید نیازمندیهای خود را از درون شهرستان تهیه کنند.

IMG_0113

وی تصریح کرد: شهرستان رفسنجان در تولید مواد لبنی، گوشت و مرغ جزء برترین ها در میان شهرستانهای استان است اما گاهی دیده می شود که همین ها به علت غفلت از تولید داخل با کمبود تقاضا مواجه می شوند.

امام جمعه رفسنجان با بیان حفظ رونق زندگی یک فرد عبادت است تصریح کرد: همین که تولید کننده ها فعلی را حفظ کنیم سرمایه گذاری است که می طلبد تا این امر با یک مدیریت قوی صورت گیرد.

IMG_0123

نیک عیش نماینده کارگران شرکت تلاشگران مس در این دیدار وام و سودهای بانکی بالا را یکی از عوامل مهمی دانست که موجب وررشکستگی کارخانه ها می شود.

بسنجیده نماینده کارگری از شرکت آبرسانان کرمان نیز راهکار حل مشکل رفسنجان را فرمایش مقام معظم رهبری و اقتصاد ومقاومتی برشمرد و اظهار داشت: خیلی از تولیدات در شهر خودمان وجود دارد اما بسیاری از کارخانه دارها که به این تولیدات نیاز دارند آن را خارج از شهرستان تهیه می کنند.

وی افزود: به عنوان مثال در شهرستان دو کارخانه کارتن سازی فعال هستند اما کارخانه های فعال شهرستان به جزء سفارش های اندک عمده کارتن مورد نیاز خود را از خارج شهرستان تامین می کنند.

IMG_0117

بسنجیده خاطرنشان کرد: در رفسنجان بهترین تولید کننده های لوله پلیمر برای اموری همچون آبیاری قطره ای و لوله گازرسانی است اما بعضا کارخانه داران از سایر شهرها سفارش میگیرند.

بحرینی نماینده شرکت فرمولیدن وابسته به صندوق بازنشستگی مس نیز در سخنان خود مشکل مواد اولیه این کارخانه را مطرح نمود و گفت: این مجموعه با ۶۰ کارگر جزو موفق ترین و سودآورترین مجموعه ها بوده است و هشت سال صادر کننده نمونه استان معرفی گردیده است.

وی تصریح کرد: سهمیه این شرکت که متعلق به رفسنجان و فرزاندان این منطقه است از مجتمع مس اندک است و امتیازی هیچ امتیازی داده نشده است.

بحرینی خاطر نشان کرد: می توان از ظرفیت بیش از ۵۰ هزار نفری کارگر در شهرستان بهترین استفاده در کارهای فرهنگی را داشت.

اسماعیلی مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در این دیدار اظهار داشت: ۱۲ هزار نفر در رفسنجان ۳ هزار نفر در شهر سرچشمه و ۵۰۰ نفر در بخش کشکوئیه تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و حداقل ۲۵۰ پرونده پزشکی در ماه تکمیل می گردد.

برچسب ها:
کارخانه داران رفسنجان کارگران رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان