دکترای تغذیه:

اختلال انسولین در بدن موجب بروز دیابت می شود

  • شناسه خبر: 94687
اختلال انسولین در بدن موجب بروز دیابت می شود

دکترای تغذیه گفت: انسولین ماده ای است که از لوزالمعده در بدن ترشح و کار جابجایی مواد شیرین در بدن را دارد که اختلال در این ماده، موجب بروز دیابت در افراد می شود.

خانه » آخرین اخبار » اختلال انسولین در بدن موجب بروز دیابت می شود

به گزارش خانه خشتی، هدی تهرانیان در جشنواره غذای سالم که در محل تالار عقیق رفسنجان برگزار شد افزود: اختلال و درست عمل نکردن این ماده انسولین موجب می شود قند اضافی در بدن باقی بماند و در این صورت به رگ ها و اعصاب مختلف بدن آسیب وارد می شود.

وی تصریح کرد: بروز بیماری خطرناک دیابت در افراد منجر به آسیب دیدن رگها، چشمها، کلیه ها، قطع عضو می شود و در برخی افراد ارثی و در برخی نیز به دلیل کم تحرکی و تغذیه ناسالم بروز می کند.

وی ادامه داد: علائم این بیماری خشکی دهان، احساس تشنگی، آب خوردن زیاد و … است.

تهرانیان با اشاره به اینکه در دنیا ۴۰۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند اظهار کرد: بیش از نیمی از این افرااز بیماری خود خبر ندارند.

وی ادامه داد: اگر افراد نسبت به این بیماری آگاه باشند و بدانند چه محصولات غذایی مصرف کنند و ورزش انجام دهند تا سالهای سال می توانند زندگی سالم داشته باشند.

دکترای تغذیه بیان کرد: در حال حاضر در هر سنی بروز دیابت مشاهده می شود که افراد باید نسبت به سلامتی خود و خانواده آگاهی های لازم را در جلوگیری از بروز این بیماری کسب کنند.

در ادامه این جشنواره معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان هم گفت: هر چه پیش می‌رویم سبک تغذیه جامعه بدتر شده و با استفاده از مواد قندی، نوشابه‌ها و شیرینی‌ها بر بروز دیابت افزوده می‌شود.

احمد جمالی زاده افزود: با رفتن به سمت فست ‌فود و غذاهای آماده به‌ ویژه در بین جوانان این خطر بیشتر و با این سبک زندگی آمار دیابت روبه رشد است.

وی خاطر نشان کرد: مصرف قند در ایران چندین برابر متوسط دنیاست و دیابت بیماری خاموشی است که از مغز سر تا نوک انگشتان پا را گرفتار می‌کند لذا باید با مراقبت‌های لازم جلوی عوارض بیماری را بگیریم.

جشنواره غذای سالم با حضور ۵۲ شرکت کننده با ارائه ۶۰ نوع غذا برگزارشد  که در نهایت بتول اسماعیلی، ثریا حمزه‌ای و ربابه سپهری نفرات اول تا سوم شدند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان