پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

سکوت بی معنای مسئولان در برابر اجرای کنسرت در دانشگاه ها

به گزارش خانه خشتی، جشنی تحت عنوان جشن میلاد امام علی(ع) از سوی یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سالن خیام این دانشگاه در حالی برگزار شده است که همراه با پخش زنده موسیقی همراه بود.


لازم است در ابتدا چند نکته مطرح شود:
ابلاغ ممنوعیت برگزاری کنسرت در دانشگاه ها
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شهریور سال گذشته با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها برای برگزاری کنسرت گفت: برگزاری کنسرت در دانشگاه ها را جزو سیاست های فرهنگی وزارت علوم نمی دانیم و این موضوع به دانشگاه ها هم ابلاغ شده است و دانشگاه ها هم حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.

نظر رهبر فرزانه انقلاب راجع به ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه ها
ایشان در این باره فرمودند: برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. اینها خلاف آزادی‌خواهی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست. اینها همان چیزهایی است که دشمنان جامعه‌ی ایرانی و جامعه‌ی مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان خصوص دانشجوی ایرانی، دنبال میکنند برای اینکه نگذارند از بین اینها شهریاری‌ها درست بشوند، از بین اینها دکتر چمران‌ها درست بشوند؛ آنها با طهارت زندگی کردند، با تقوا زندگی کردند. ما بچّه‌ها را از گرایش انقلابی و گرایش اسلامی و دینی و میل به معنویّت دور کنیم با این کارهای غلط؟ این غلط‌ترین کارها است.

حال جای سوال است که این تشکل از سوی چه سازمانی و بر حسب چه قانونی اقدام به برگزاری کنسرت آن هم مختلط در محیط دانشگاهی نموده است؟

هرچند پیشتر نیز چنین اقدامی در محل این سالن صورت گرفته است که به گفته مسئولین دانشگاه مراسم از سوی دانشگاه و یا تشکل های دانشجویی برگزار نشده است و تنها سالن در اختیار آنان قرار داده شده.

بد نیست تا از سوی مسئولین محترم دانشگاه برخورد مناسبی با چنین تشکل هایی صورت گیرد، چنین تشکلی که در اولین نشریه ی دانشگاهی خود در سال جدید دست به انتشار پیام نوروزی یکی از سران فتنه می زند. چنین اقدامی چه معنایی می تواند داشته باشد و آیا سکوت مسئولین دانشگاه در برابر چنین اقدامی جایز است؟

هرچند شاید چنین خطایی از سوی این تشکل برای مسئولین مهم نباشد چرا که سال گذشته نیز در یکی از مجالس این تشکل پخش فیلم یکی از سران اصلی فتنه ۸۸ صورت گرفته و اقدام قابل ملاحظه ای نیز در برخورد با آن از سوی دانشگاه انجام نشده است.

خروج از نسخه موبایل