آغاز هفته سلامتی با نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه فرهنگ

  • شناسه خبر: 94334
آغاز هفته سلامتی با نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه فرهنگ

زنگ آغاز هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت صبح امروز با حضور مسئولین در مدرسه دخترانه فرهنگ نواخته شد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز هفته سلامتی با نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه فرهنگ

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی در آیین نواخته شدن زنگ سلامت در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه فرهنگ به اقزایش ابتلا به بیماری دیابت در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۵ میلیون نفر از بزرگسالان مبتلا به دیابت هستند و یکی از علل اصلی مرگ در دنیا دیابت است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت در افراد چاق شایعتر است تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد جامعه مبتلا به چاقی هستند و کم تحرکی و تغذیه نامناسب دو علت مهم این امر است.

اسماعیلی با بیان اینکه طی ۲ و نیم سال گذشت توجه ویژه ای به سلامت مردم شده است خاطر نشان کرد: برنامه سلامت شهری هم اکنون در حال اجرا در مراکز بهداشتی سطح شهر می باشد و همه افراد باید پرونده سلامت داشته باشند.

وی افزود: نظام مراقب در روستاها کامل شده و سرشماری شهری نیز تا اردیبهشت ماه تکمیل می گردد.

اسماعیلی طرح سفیر سلامت را از دیگر طرح های نظام سلامت برشمرد و گفت: در طول یک برنامه ۵ ساله تلاش می شود تا هر خانواده یه سفیر سلامت داشته باشد تا بتوان قدمی در جهت خودمراقبتی افراد برداشت.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت یکی از بیماری هایی است که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد اضافه کرد: ۳۰ دقیقه تحرک در هفته، کاهش مصرف مواد شیرینی در سبد خانوار و افزایش مصرف سبزیجات و میوه در تغذیه روزانه از جمله توصیه هایی آسانی است که می تواند در پیشگیری ابتلا به دیابت موثر باشد.

برچسب ها:
هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان