رئیس مرکز تحقیقات پسته کشور مطرح کرد:

نگه داری ۴۶ رقم پسته در مرکز رشد فناوری تخصصی این محصول در رفسنجان

  • شناسه خبر: 94256
نگه داری ۴۶ رقم پسته در مرکز رشد فناوری تخصصی این محصول در رفسنجان

رئیس مرکز تحقیقات پسته کشور از نگه داری ۴۶ رقم پسته در مرکز رشد فناوری تخصصی این محصول در رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » نگه داری ۴۶ رقم پسته در مرکز رشد فناوری تخصصی این محصول در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی حمید ملانوری فرماندار رفسنجان به همراه مسئول جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز از مرکز رشد فناوری تخصصی پسته بازدید کرد.

IMG_0012

حسین رضایی درباره این مرکز توضیح داد: در این مکان کلکسیونی از ارقام گوناگون پسته نگه داری می شود و در کنار آن طرح های تحقیقاتی در زمینه پسته صورت میگیرد.

امان الله جوانشاه رئیس مرکز تحقیقات پسته کشور نیز مساحت این موسسه را ۱۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ۴۶ رقم پسته در این مرکز نگه داری می شود که برخی از آنها ارقام ناب پسته هستند.

IMG_0002

وی افزود: مرکز رشد فناوری تخصصی پسته با هدف تجاری سازی تحقیقات انجام شده در موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها در رابطه با محصول پسته راه اندازی گردیده است.

جوانشاه ارتباط بین تحقیقات پسته و تولید و فن آوری، حمایت از شرکت های متکی بر دانش فنی پسته، کمک به افزایش ثروت در جامعه بر اساس فناوری و تحقیق و تکمیل چرخه تحقیق از موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها تا تولید پسته را ا ازدیگر اهداف این مرکز برشمرد.

IMG_0014

گفتنی است در مرکز رشد فناوری تخصصی پسته شرکت های متعددی به منظور برطرف کردن مشکلات رشدی و سرخشکیدگی و همچنین افزایش تعداد و سطح برگ، تولید و ساخت ماشین مارپیچ چند کاره به منظور استفاده در باغات کشاورزی، تولید ماده تامین کننده نیاز سرمایی درختان پسته، تولید رنگ طبیعی از پوست سبز، تولید کود آلی-شیمیایی و … مستقر هستند.

IMG_0020

برچسب ها:
ارقام پسته رقم پسته نگه داری پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان