پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

قناعت و درست مصرف کردن یکی از اساسی ترین مسائل کشور است

به گزارش خانه خشتی، آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با بیان روایتی از امام حسین(ع) یکی از اساسی ترین مسائل در زندگی مردم به ویژه در شرایط کنونی کشور را مسئله قناعت و درست مصرف کردن دانست و اظهار داشت: با انواع مشکلات رو به رو هستیم از جمله مسئله ی آب که در استان کرمان نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نعمت های خداوند را نباید هدر داد و باید بفهمیم که در کشور مسئله ی آب و خشکسالی یکی از مسائل مورد عنایت دولت است.

آیت الله جعفری خاطر نشان کرد: نمی گوییم مصرف نکنید بلکه به فرموده امام راحل درست کنیم و قناعت را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: آنکس که فردی را نصیحت و امر و نهی می کند البته با رعایت ادب و برادری دوست واقعی اوست.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کسی که تجربه داشته باشد عقلش زیاد می شود و تجربه از علم بالاتر است تصریح کرد: می تواند همین حرکتی که در خانه حاج آقا علی رفسنجان شده و استمرار دارد سرمشق و درسی باشد برای سایر مسئولین استان و بلکه کشور تا به بناهای قدیمی بها داده شود.

وی افزود: اگر پیشینیان توجه داشتند به چنین بناهایی الان به این وضع نبودند و کارهایی که الان صورت می گیرد می بایست از سالها قبل و از اوایل انقلاب انجام میشد.

لازم به ذکر است نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان پی از جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با همراهی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان از بزرگترین بنای خشتی جهان بازدید کرد.

خروج از نسخه موبایل