امام جمعه کرمان در جمع مسئولین ادارات رفسنجان:

قناعت و درست مصرف کردن یکی از اساسی ترین مسائل کشور است

  • شناسه خبر: 93842
قناعت و درست مصرف کردن یکی از اساسی ترین مسائل کشور است

امام جمعه کرمان گفت: یکی از اساسی ترین مسائل در زندگی مردم به ویژه در شرایط کنونی کشور مسئله قناعت و درست مصرف کردن است.

خانه » آخرین اخبار » قناعت و درست مصرف کردن یکی از اساسی ترین مسائل کشور است

به گزارش خانه خشتی، آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با بیان روایتی از امام حسین(ع) یکی از اساسی ترین مسائل در زندگی مردم به ویژه در شرایط کنونی کشور را مسئله قناعت و درست مصرف کردن دانست و اظهار داشت: با انواع مشکلات رو به رو هستیم از جمله مسئله ی آب که در استان کرمان نیز بسیار حائز اهمیت است.

rafsanjan_khanehkheshti (3)

وی افزود: نعمت های خداوند را نباید هدر داد و باید بفهمیم که در کشور مسئله ی آب و خشکسالی یکی از مسائل مورد عنایت دولت است.

آیت الله جعفری خاطر نشان کرد: نمی گوییم مصرف نکنید بلکه به فرموده امام راحل درست کنیم و قناعت را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: آنکس که فردی را نصیحت و امر و نهی می کند البته با رعایت ادب و برادری دوست واقعی اوست.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کسی که تجربه داشته باشد عقلش زیاد می شود و تجربه از علم بالاتر است تصریح کرد: می تواند همین حرکتی که در خانه حاج آقا علی رفسنجان شده و استمرار دارد سرمشق و درسی باشد برای سایر مسئولین استان و بلکه کشور تا به بناهای قدیمی بها داده شود.

rafsanjan_khanehkheshti (10)

وی افزود: اگر پیشینیان توجه داشتند به چنین بناهایی الان به این وضع نبودند و کارهایی که الان صورت می گیرد می بایست از سالها قبل و از اوایل انقلاب انجام میشد.

لازم به ذکر است نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان پی از جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با همراهی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان از بزرگترین بنای خشتی جهان بازدید کرد.

rafsanjan_khanehkheshti (17)

برچسب ها:
امام جمعه کرمان قناعت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    ضمن احترام به نظر حاج آقا انگار نزدیک به هشتاد درصد مصرف آب در بخش مصارف خانگی آنهم مصرف وضو و غسل است که حاج آقا سید تاکید بر صرفه جویی و قناعت در این بخش را دارند مثل اینکه یادشان رفته بیشترین مصرف و اسراف آب در بخش کشاورزی است.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان