همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی؛

از هنرمندان بسیجی استان کرمان تجلیل شد + عکس

  • شناسه خبر: 93598
از هنرمندان بسیجی استان کرمان تجلیل شد + عکس

به مناسبت سالروز تأسیس بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی، از هنرمندان بسیجی استان کرمان تقدیر شد.

خانه » آخرین اخبار » از هنرمندان بسیجی استان کرمان تجلیل شد + عکس

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، به مناسبت فرا رسیدن بیستم فروردین ماه سالروز تأسیس بسیج هنرمندان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و مرحوم فرج الله سلحشور و روز هنر انقلاب اسلامی از هنرمندان بسیجی شهرستان های راور، کوهبنان، رفسنجان، کرمان و زرند تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای استان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و مسئولین کانون های بسیج هنرمندان شهرستان های مدعو در تالار فرهنگیان شهر زرند برپا شده بود، از هنرمند پیشکسوت زرندی مهدی متصدی زاده توسط نهادهای این شهرستان تقدیر و با اهدای تندیس به خانواده شهید هنرمند زرندی سید محمد امیری یاد وی گرامی داشته شد.

تربیت هنرمندان خلاق نیاز حامعه اسلامی برای مبارزه با فرهنگ بیگانه است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند در جمع هنرمندان با ابراز گلایه از عملی نشدن وعده های اقتصاد مقاومتی،گفت: در سال های گذشته بازار شعار اقتصاد مقاومتی گرم بود و حرف زیاد زدند اما اقدامی از سوی مسئولین در کار نبود؛ امیدواریم در سال ۹۵ گام های مؤثری در بحث اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

عبدالمجید زمانی با اشاره به تأثیر هنرمندان در راستای اجرای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: میزان ارزش افزوده در تولیدات هنری قابل توجه و درآمدزاست.

IMG_8630

وی تربیت هنرمندان خلاق را نیاز حامعه اسلامی برای مبارزه با فرهنگ بیگانه بیان کرد و افزود: در عرصه هنر به افرادی مثل سلحشور نیاز داریم که آثاری ماندگار تولید کرد.

زمانی ادامه داد: تنها باید به هنری پرداخت که در مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) جوانانی چون شهید فهمیده و شهید نادر مهدوی پرورش داد که با جثه کوچک به جنگ ناوگان بزرگ رفتند.

وی با بیان این که هنرمند باید به هدفش ایمان و باور داشته باشد، گفت: شهید آوینی هدف متعالی را انتخاب کرد و با ایمان و عشق هنرش را برای خدمت به جامعه به کار برد.

فرهنگ شهادت طلبی، ایثارگری، دلاوری و ظلم ستیزی در جامعه تقویت شود

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند، با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره شاهد تشکیل دو جبهه حق و باطل بوده ایم و پیروزی نهایی از آنِ جبهه حق است، گفت: پیروان جبهه حق همیشه اهل منطق، فرهنگ، خداترس و ولایتمدارند و پیروان جبهه باطل زیاده خواه، زورگو، دارای روحیه استکباری و دنبال قتل و غارتند.

احمد علیرمضانی عمل به آموزه های قرآن توسط هنرمندان را موجب پیروزی دانست و افزود: قرآن همه اش هنر است، اگر بخواهیم کار مؤثر کنیم، باید از قرآن الگو بگیریم.

وی خطاب به هنرمندان بسیجی گفت: شما باید به ندای رهبری لبیک بگویید و گوی سبقت را در این عرصه بربایید و کار زیبا و تأثیرگذار انجام دهید.

IMG_8666

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کرمان شهید آوینی را هنرمندی اخلاق مدار و با تعقل و تفکر معرفی کرد و با اشاره به آثار مرحوم سلحشور، گفت: ما به امثال آوینی و سلحشور نیاز داریم و این افراد باید از جمع شما بلند شود.

علیرمضانی تأکید کرد: باید خاکریز دشمن در عرصه فرهنگی از کشور بیرون بیندازیم؛ پیروزی در شبیخون فرهنگی و خروج دشمن با کار هنرمندانه میسر می شود.

وی خواستار تقویت فرهنگ شهادت طلبی، ایثارگری، دلاوری و ظلم ستیزی در جامعه شد و افزود: شهادت طلبی و ایثارگری باید در جامعه ما به عنوان ارزش باقی بماند؛ دشمن در حال گرفتن تدریجی ارزش هایی ست که برایش جنگیدیم تا دفاع از خاک، جان و ناموس و دین ارزش نباشد و این مسیریست که استکبار می خواهد.

اسلامی، انقلابی و بسیجی بودن سه شاخص مهم هنرمندان بسیجی است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان نیز در ادامه خواستار ادامه راه شهید آوینی توسط هنرمندان متعهد و ارزشی شد و گفت: هنرمندان بسیجی باید با ادامه راه، رسالت خطیر و حساس خود را به خوبی بدانند و ایده ها و سوژه های هنری خود را در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همسو سازند.

IMG_8684
محمدرضا احمدی با بیان اینکه عقلانیت، اخلاقیت و ایمان سرلوحه فعالیت های هنرمندان باشد، اظهار کرد: اسلامی، انقلابی و بسیجی بودن سه شاخص مهم هنرمندان بسیجی است.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان بسیحی استان کرمان در جشنواره های متعدد، اظهار کرد: هنر دیار کریمان هنر بالندگی بوده و در مسیر انقلاب اسلامی گام برمی دارد.

اجرای گروه سرود شهرستان راور، شعرخوانی توسط هنرمندانی از شهرستان های کرمان، رفسنجان و کوهبنان، پخش کلیپ و نماهنگ و تجلیل از هنرمندان عرصه های مختلف استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

تهیه و تنظیم: بهناز شریفی

IMG_8638 IMG_8672 IMG_8675 IMG_8655 IMG_8707

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان روز تأسیس بسیج هنرمندان روز هنر انقلاب اسلامی زرند سلحشور شهید آوینی کرمان هنرمندان بسیجی هنرمندان بسیجی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان