پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

پروژه اکو کمپ راگه رفسنجان کلنگ زنی شد / عکس

کلنگ زنی پروژه اکو کمپ راگه رفسنجان

کلنگ زنی پروژه اکو کمپ راگه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات میراث فرهنگی، منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی پروژه اکوکمپ دره راگه کلنگ زنی شد و کار ساخت آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مدیریت محمدرضا صادق زاده آغاز شد.

همچنین یک اصله نهال نیز بدست مسئولین در این مکان غرس شد.

صادق زاده در حاشیه این مراسم از اختصاص زمینی به وسعت دو هکتار و مجوز حفر چاه با برداشت روزانه ۱۰ متر مکعب آب به این مکان خبر داد و گفت: در این اکو کمپ هتل های بوم گردی و کپری شبیه به شهرستان قلعه گنج ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مکان حداقل امکانات خدماتی و رفاهی برای گردشگران طبیعت بکر دره راگه فراهم می شود تصریح کرد: فاز اولیه این طرح ظرف مدت ۱۲ ماه با پیش بینی هزینه یک میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

صادق زاده مجموع اعتبار این طرح را بیش از ۴ میلیارد تومان بر آورد کرد و گفت: در این طرح دو دسرسی جدید به دره راگه افزوده خواهد شد که یکی از انها از مقابل اکو کمپ است بطوری که از داخل دره هیچ نمودی ندارد و دیگری در انتهای دره در نظر گرفته می شود.

وی افزود: با ایجاد راههای دسرسی به دره مسیر ۸ کیلومتری ان به بخش های مجزا تقسیم می شود و گردشگران می توانند از هر نقطه وارد دره شوند.

صادق زاده همچنین از احداث یک پل معلق با عرض ۱۳۰ متر بر فراز زیباترین قسمت دره به نام تندیس های دره خبر داد و گفت: این کار جز بخش های هیجانی طرح است و همچنین پیست های دوچرخه سورای استقامت و شتر سواری نیز برای این اکو کمپ در نظر گرفته شده است.

خروج از نسخه موبایل