زمان رسیدن به بالین بیمار در شهر رفسنجان به کمتر از ۸ دقیقه رسید

  • شناسه خبر: 9345
زمان رسیدن به بالین بیمار در شهر رفسنجان به کمتر از ۸ دقیقه رسید

کوتاه شدن زمان رسیدن بر سر بیمار در سوانح شهری و جاده ای مقوله ای بسیار مهم می باشد چرا که در برخی حوادث، ثانیه ها هستند که حکم به مرگ یا زندگی فرد دچار حادثه شده می دهند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از سایت این دانشگاه:این مولفه- کوتاه شدن زمان رسیدن بر […]

خانه » رفسنجان » زمان رسیدن به بالین بیمار در شهر رفسنجان به کمتر از ۸ دقیقه رسید

کوتاه شدن زمان رسیدن بر سر بیمار در سوانح شهری و جاده ای مقوله ای بسیار مهم می باشد چرا که در برخی حوادث، ثانیه ها هستند که حکم به مرگ یا زندگی فرد دچار حادثه شده می دهند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از سایت این دانشگاه:این مولفه- کوتاه شدن زمان رسیدن بر سر بیمار- جز در تجهیز مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان میسر نخواهد شد. خوشبختانه نظر به جایگاه و اهمیت مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان توجه خاصی به این مرکز نموده و با تجهیز این مرکز به خودروهای مجهز و پیشرفته، نه تنها زمان رسیدن به بالین حادثه دیده را کوتاه تر کرده است بلکه مجموع اقدامات انجام شده سبب شده است مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ رفسنجان به عنوان مرکز نمونه کشوری انتخاب شود. برای جویا شدن از جزئیات مرکز فوریتهای پزشکی رفسنجان با دکتر سید محسن مرتضوی رئیس این مرکز به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

آقای دکتر مرتضوی! در ابتدا بفرمائید در حال حاضر مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ رفسنجان با چه تعداد پرسنل مشغول خدمت رسانی است؟

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل در این مرکز مشغول به کار هستند که ۳ پایگاه شهری ۱۶ پایگاه جاده ای می باشد. در حال حاضر ۳۰ دستگاه آمبولانس در مرکز ۱۱۵ رفسنجان وجود دارد که شامل ۲۱ خودروی عملیاتی و ۸ دستگاه خودرو پشتیبانی است.

عوامل انتخاب مرکز فوریتهای پزشکی رفسنجان به عنوان مرکز نمونه کشوری چه بود؟

مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ رفسنجان با توجه به عملکردی که داشت در سال گذشته به عنوان مرکز نمونه کشور انتخاب شد ضمن آنکه  اولین مرکزی است که پرسنل آن دارای تخصص بالا هستند.

در زمینه بهبود خدمات خود چه برنامه هایی تاکنون اجرا کرده اید و چه اقداماتی در آینده صورت خواهد گرفت؟

مرکز فوریتهای پزشکی رفسنجان در سال گذشته برای نخستین بار در کشور به اتوبوس آمبولانس و خودرو فرماندهی مجهز شد. این خودرو همزمان قابلیت جابجایی ۱۵ بیمار را دارد. در این خودرو کلیه تجهیزات یک اتاق عمل و سیستم آب ، برق و مجهز به تخت CPR است.در سال گذشته اتفاق خجسته دیگری نیز افتاد و آن این بود که مرکز مدیریت سوانح و فوریتهای پزشکی شهرستان رفسنجان برای سومین سال متوالی به عنوان مرکز نمونه کشور انتخاب شد. از اقدامات دیگر این مرکز میتوان به برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل و برگزاری کلاسهای آموزش کمک های اولیه در ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی اشاره کرد.

در زمینه برنامه هایی که در دست اقدام داریم می توانم به افتتاح پایگاه جاده ای  حسین آباد انار در آینده ای نزدیک اشاره کنم.

روزانه چند مأموریت فوریت پزشکی در رفسنجان انجام می شود؟

در روز به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ ماموریت فوریت پزشکی انجام می شود.

میزان رسیدن بر سر بیمار حادثه دیده در شهر و جاده در شهرستان رفسنجان اکنون چه میزان است؟

پرسنل مرکز در صورت بروز حوادث در شهر کمتر ۸ دقیقه و در جاده کمتر ۱۲ دقیقه خود را به محل حادثه می رسانند.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمائید.

متاسفانه مزاحمین تلفنی بسیاری وجود دارد که این امر در بعضی از مواقع منجر به خطر افتادن جان سایر افرادی که دچار حادثه شده اند، شده است که جا دارد در همین جا از همشهریان محترم تقاضا کنم تنها فقط برای فوریتهای پزشکی ضروری خطوط ۱۱۵ را اشغال کنند.

برچسب ها:
زمان،رسید به بیمار،رفسنجان،فوریت های پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان