تصاویری از تلاش کشاورزان برای مقابله با سرمازدگی درختان پسته در رفسنجان و انار

  • شناسه خبر: 93449
تصاویری از تلاش کشاورزان برای مقابله با سرمازدگی درختان پسته در رفسنجان و انار

کشاورزان شهرستان های رفسنجان و انار به منظور مقابله با سرمازدگی درختان پسته، در میان آن ها آتش روشن می کنند.

خانه » آخرین اخبار » تصاویری از تلاش کشاورزان برای مقابله با سرمازدگی درختان پسته در رفسنجان و انار

به گزارش خانه خشتی کشاورزان شهرستان های رفسنجان و انار به منظور مقابله با سرمازدگی درختان پسته، به روشن کردن آتش در میان درختان پسته مبادرت ورزیده اند.

این اقدام سنتی از سال های دور در ایامی که شرایط جوی به سردی می گراید، با سوزاندن پوست پسته توسط کشاورزان بومی در میان درختان و دودزایی انجام می شود.

عکس ها از: علی بهشتی

مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۲) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۵) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۶) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۱۱) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۱۰) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۹) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۸) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۷) مقابله با سرمازدگی درختان پسته_رفسنجان_خانه خشتی (۳)

برچسب ها:
پسته خانه خشتی رفسنجان سرمازدگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    خداوند همه ما را به راه راست هدایت نماید.

    محمد

    درست است که انسان باید به خدا توکلکند ولی این به این منظور نیست که هیچ کوششی نکند و به گوید هر طوری شد که شد . درود بر کشاورزان زحمت کش که درس پشت کار رابه همه ما میدهند

    احمد

    سلام جناب محمد آقا درود بر کشاورزان بر منکرش لعنت ولی آتش زدن مثل اینکه با شمعی بخواهیم یک دیگ آبگوشت بپزیم . کشاورز باید کوتاهی نکند از سم پاشی و آبیاری و کود دهی که وظیفه کشاورز است . اما در کار خدا هم نباید دخالت کند . زمین کشاورزی مثل حیوانی نیست که از سرما محافظتش کنیم کشاورز سرمایه اش را باید با توکل به خدا حفظ نماید. به نظرم من تنها چیزی که زمین را از بلا حفظ میکند نذر و عهد با خداوند است. نه آتش زدن نخاله پسته و لاستیک.

    رضا

    آفرین به تو

    محمدی

    سلام تشکر از خبرتان ولی این کار انها اوج حماقت را میرساند. یک پنجاهم پسته هایتان را در راه خدا بدهید. دلشان حاضر نمیشود الهی از گلویشان پایین نره چهارساله دختر م عقدبسته هسته گیر چند تکه جهازم. الهی پول دعوا دکتر بدهند

    امیرحسین

    چرا نفرین میکنی برادر؟ دزدی که نمیکنن کشاورزها هم بندگان خدا در طول سال سرما و گرما کار میکنند عرق میریزند جون میکنند به امید همین چهار دانه پسته تا مخارج یک سال زندگی شان را تامین کنند آن زمانی که شب های زمستان سرمای ۱۰- شما کنار بخاری در خواب ناز هستی اینها سر آب هستند و دارند از سرما میلرزند این درست است که اینگونه حرف میزنید. درباره این روش که باغ داران انجام دادند جهاد کشاورزی شهرستان اطلاعیه داده و راه مقابله با سرما زدگی در این فصل را اینکونه دانسته و کشاورزان هم به توصیه ها گوش دادند. زود قضاوت نکنید .

    محمدجواد

    یادم هست در سال ۱۳۷۶ سرما پسته ها را زد. یک باغی در نوق سرما نزده بود. برایم خیلی جالب بود رفتم پیش صاحبش خدا بیامرز حاج اکبر گفتم حاجی قیضه چیه ایشان گفتند من از بعد عید هرشب هزار صلوات نذر میکنم نه سرما میزنه و نه سمپاشی میکنم. آدم باید عقیده اش صاف کند. خدا سنگ را در باربار شیشه نگه میدارد.

    همشهری آنلاین

    تنبیه الخواطر: خَرَجَ رسُولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله ذاتَ یَومٍ عَلى قَومٍ یَتَفَکَّـرونَ ، فقالَ : مالَکُم تَتَکَلَّمونَ ؟ فقالوا : نَتَفَکَّرُ فی خَلقِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ ، فقالَ : و کَذلکَ فَافْعَلوا ، تَفَکَّروا فی خَلقِهِ ، و لا تَتَفَکَّروا فیهِ .حدیث تنبیه الخواطر: روزى رسول خدا صلى الله علیه و آله نزد عدّه اى که مشغول بحث و گفتگو بودند، آمد و فرمود: درباره چه بحث و گفتگو مى کنید؟ عرض کردند: درباره آفرینش خداوند عزّ و جلّ مى اندیشیم. حضرت فرمود: همین کار را بکنید؛ درباره آفریدگان او بیندیشید، اما درباره خودش (ذات خدا) اندیشه نکنید.

    هادی

    این حرفا چیه که میزنین چه ربطی به خدا پیغمبر داره اگه اینطوری باشه که ما ایرانیا هرچی باشیم از امریکاو باقی کشورای کافر بهتریم پس بگیم چرا اونا تو نازونعمتند ولی ما ....بله وقتی ادم دیگه کاری از دستش برنیاد باید از خدا کمک بخاد ولی نه اینکه اقایان شبا راحت بگیرن بخابن وقتی ۴تا کشاورز بدبخت دارن تو زمیناشون اتش میکنن بعدشم بگن ما از خدا میخایم خدا گفته از شما حرکت از ما برکت

    محمد

    جناب هادی خان کشاورز باید تلاش خودش را بکند آب و کود و .... اما اینکارها فایده ای ندارد چرا اگر باغ ۲۰قصبی بود میشد. این مایع ماست که نیست با یک قاشق ماست پارچ شیری راببندید. اینکارها جز حماقت و استهزا چیزی دیگری را در بر ندارد. به خدا سه شب پیش یک پنجم پسته هایم را سرما زد گفتم اگر تمام زمینم را بزند راضیم به رضای خدا. من هر روز در زمین کار میکنم که وظیفه من است.

    زینب

    جنگ با خدا بچرخ تا بچرد. تصاویرتان عالی است.اما کارشان درست نبود. عهد وپیمان با خداوند بهترین کار میباشد. ای مسلمان : اگر هزار من پسته خدا بهت داد ده من آن را به چند نیازمند بدهی خدا قهرش می آید.

    دوست

    اگه خدا بخواد سرما بزنه هیچ کس جلو دارش نیست پس زحمت الکی نکشید برید فکر کنید علت این بلاها که سرمون میاد چیه واقعا پول پسته باعث شده خیلیها فراموش کنن قبلا کی بودن اینها فقط کار خداست وقتی کارها تون رو به افغانیها میدین ولی به هم ولایتی خودتون نمیدین

    کریم

    سلام به جای این کارهایشان با خدا میبایستی عهد ببندند. خدایا اگر محصولم خوب شد برای سلامتی امام زمان یک دهمش را برای جهزیه دختران یتیم میدهم . اگر دانه پسته ای سرما زد مرا نفرین کنید..من مدیون تمامی ببیندگان باشم من عهد بستم الان هفت سال است که به عهدم پایدارم من به مدت عمر ابوالفضل یک از ۳۴قسمت برای امور خیر نذر کردم هرساله هم پسته دارم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان