حضور نماینده منتخب مردم رفسنجان در جمع کارمندان منابع طبیعی / عکس

  • شناسه خبر: 93439
حضور نماینده منتخب مردم رفسنجان در جمع کارمندان منابع طبیعی / عکس

اولین جلسه شورای اداری اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » حضور نماینده منتخب مردم رفسنجان در جمع کارمندان منابع طبیعی / عکس

به گزارش خانه خشتی ، نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در جمع کارمندان این اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حضور یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی ضمن خوش آمدگویی و تبریک سال نو منابع طبیعی را بستر حیات و توسعه کشور دانست و بیان کرد: شهرستان رفسنجان یکی از مناطق خشک در کشور است که با وجود کمبود آب و نباریدن نزولات آسمانی با خطر خشکسالی مواجه است .

IMG_4021

وی سپس گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه و خاطرنشان کرد: کار منابع طبیعی بسیار سخت و دشوار بوده و با وجود کمبود نیرو و امکانات همکاران اداره توانسته اند به خوبی کار خود انجام دهند.

حیدری پور اعلام کرد: قسمت عمده کار اداره به گشت، مراقبت و حفاظت اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: با زور نمی توان کار را پیش برد در این زمان سعی شده از مردم برای جلوگیری از تخلفات استفاده و برای مردم در این امر انگیزه ایجاد شود.

حیدری پور ادامه داد: در این زمینه کارهای زیادی از جمله امضای تفاهم نامه با اداره آموزش و پرورش، صدور کارت همیاران طبیعت برای متقاضیان، تعامل و همکاری با دادگستری و . . . . انجام پذیرفته است.

IMG_4028

وی تصریح کرد: کار را به سمتی برده ایم که مردم وارد عمل شوند و به کمک اداره بیایند.

حیدری پور بیان کرد: در بخش عمرانی کارهای زیادی از جمله بند سنگ و سیمانی دئفه و . . . . انجام شده است.

وی اعلام کرد: مشکل اصلی اداره بحث دام است که متأسفانه دامداران پیش از موعد وبه مدت طولانی در مرتع هستند و این موضوع به مراتع آسیب جدی می رساند.

حیدری پور اظهار داشت برای حل این مشکل شرکت تعاونی بهره برداران رویش سبز در شهرستان رفسنجان به عنوان اولین شرکت در کل استان به ثبت رسیده است که دامداران در آن مشارکت دارند.

IMG_4046

در ادامه نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال نو همچنین تبریک ویژه به بانوان اداره به مناسبت گرامیداشت روز زن منطقه رفسنجان را یکی از مناطق گرم و خشک دانست و بیان کرد: متأسفانه بدلیل کمبود بارش نذولات آسمانی و برداشت نامناسب از آبهای زیرزمینی منطقه رفسنجان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

محمدی انارکی اظهار داشت: قانون منابع طبیعی برای کل کشور به یک صورت تعریف شده و بروزرسانی نیز نشده است.

وی تأکید کرد: با وجود دومین معدن روباز جهان در منطقه که متأسفانه با تولید سموم خطرناک منطقه را آلوده و به پوشش گیاهی منطقه آسیب رسانده است.

محمدی انارکی بهترین کار برای حل مشکلات را فرهنگ سازی و همراهی مردم دانست و بیان کرد: برای حفظ و حراست از منابع طبیعی باید از مردم کمک گرفته شود.

وی اعلام کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده اند و در این زمینه منابع طبیعی می تواند در بستر سازی اقتصادی کمک کند و همچنین با کمک مردم می توان به دولت کمک کرد.

IMG_4055

در پایان نماینده منتخب با همراهی رئیس اداره منابع طبیعی از ساختمان اداره دیدن کردند.

برچسب ها:
ماینده منتخب مردم رفسنجان محمدی انارکی مهندس محمدی انارکی نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی مهندس محمدی انارکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان