بهترین روش مبارزه با سرمای بهاره ایجاد دود در سطح باغات پسته است

  • شناسه خبر: 93380
بهترین روش مبارزه با سرمای بهاره  ایجاد دود در سطح باغات پسته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: بر اساس پیش بینی ها در دو روزهای ۱۴ تا ۱۶ فروردین احتمال سرمای بهاره وجود دارد لذا بهترین روش مبارزه با این سرمای بهاره ایجاد دود در باغات پسته است.

خانه » آخرین اخبار » بهترین روش مبارزه با سرمای بهاره ایجاد دود در سطح باغات پسته است

حسین رضایی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی افزود: بهترین و اقتصادی ترین روش مبارزه با این سرما، استفاده از پوست پسته ( نخاله ) است.

وی تصریح کرد: نخاله ها را در خیابانهای دو طرف زمین پسته ای ریخته و مقداری گازوئیل روی انها بریزید و در سردترین زمان شبانه روز تقریبا نیم تا یک ساعت قبل از طلوع آفتاب اقدام به روشن نمودن این نخاله ها کنید .

وی بیان کرد: چون امکان سرما وجود دارد کوپه های آتش را فقط در خیابان درست کنید و وسط پشته ها امکان آسیب پذیری درختان وجود دارد.

رضایی با اشاره به اینکه آتش زدن لاستیک قابل توصیه نیست اظهار کرد: همچنین کشاورزان می توانند در صورت آبیاری غرقابی در شب سرما ردیف های درختان را دو درمیان آبیاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: در صورت امکان یک دماسنج در محل باغ قرار داده و هر نیم ساعت یکبار دما را یادداشت کنید در صورتیکه دما به کمتر از ۴ درجه سانتیگراد رسید اتش زدن نخاله ها را اجرا کنید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان