پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

خراب کردن چهره ی بیمارستان یک شهر جز تهدید منافع مردم نتیجه ی دیگری ندارد

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی در حاشیه بازدید فرماندار و نماینده منتخب مردم رفسنجان و انار از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) با اشره به مراجعه بیش از ۷۰۰ هزار بار به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به ۴۳ هزار نفر در بخش های مختلف سه مرکز درمانی علی ابن ابیطالب(ع)، مرادی و نیک نفس بستری شدند.

وی با بیان اینکه مراجعات سرپایی و بستری در مراکز بسیار بالا بوده است تصریح کرد: حتما درصدی از مراجعین نارضایتی داشته اند هر چند نوع مراجعه به مراکز درمانی با سایر ادارات متنفاوت است اما بسیاری از این نارضایتی ها جنبه علمی ندارد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: مجموعه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در حد توان تجهیزاتی لازم را که تا جایی که امکان پذیر بود فراهم و در بخش های لازم و ضروری سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: عملا اقدامات خوبی صورت گرفته است هر چند شان مردم شریف شهرستانهای رفسنجان انار بیش از این است و جای کار وجود دارد.

اسماعیلی همچنین به خدمات و همکاری آذین نماینده فعلی مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و ملانوری فرماندار رفسنجان با مجموعه علوم پزشکی شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: به طور حتم نقدها و اشکالاتی بر کار مجموعه وجود دارد و این درحالی است که درصد مراجعه کنندگان به مراکز نیز بالاست.

وی تصریح کرد: تعداد مرگ و میرهای بیمارستان های شهرستان به هیچ وجه از استاندار بیمارستانهای عمومی بالاتر نیست، ۲۷ تخت آی سی یو در بیمارستان رفسنجان وجود دارد و این در حالی است بیش از ۷۵ درصد مرگ و میرها در بیماران آی سی یو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین از شعارهای تبلیغاتی برخی کاندیداها در انتخابات گذشته ابراز گلایه کرد و گفت: برخی از آنها موضوعات علمی و پزشکی را بصورت غیر فنی و در بی اطلاعی بیان میکردند ، خراب کردن چهره ی بیمارستان یک شهر جز اینکه منافع مردم را تهدید می کند نتیجه ی دیگری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله مهاجرین افغانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این مسئله تهدیدی برای سلامت و امنیت در شهرستان است.

اسماعیلی بابیان اینکه وظیفه ما ارائه خدات درمانی و بهداشتی به اتباع است تصریح کرد: هم اکنون مرکزی ویژه اتباع خارجی در دانشکده علوم پزشکی راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است و در ساخت و سازهای جدید نیز بخش ویژه اتباع ایجاد می شود.

در این دیدار همچنین مشکل سردخانه آرامستان و بیماران بستری خاصی که توان پرداخت هزینه های درمانی را ندارند از سوی مظفری مدیریت بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مطرح شد.

گفتنی است ملانوری فرماندار و محمدی منتخب مردم شهرستان رفسنجان  و انار صبح امروز از بخش های مختلف بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) از جمله داخلی مردان و زنان، مراقبت های ویژه، سی تی اسکن و اورژانس بازدید کردند.

خروج از نسخه موبایل