پوشش ۲۲۵ بیمار توسط مرکز بیماری‌های خاص رفسنجان

  • شناسه خبر: 9295
پوشش ۲۲۵ بیمار توسط مرکز بیماری‌های خاص رفسنجان

خانه خشتی: رئیس مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پوشش ۲۲۵ بیمار در این مرکز خبر داد. خانه خشتی:علی‌اصغر رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد، اما با توجه به افزایش بیماران و کمبود امکانات سال گذشته ساختمان […]

خانه » آخرین اخبار » پوشش ۲۲۵ بیمار توسط مرکز بیماری‌های خاص رفسنجان

خانه خشتی: رئیس مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از پوشش ۲۲۵ بیمار در این مرکز خبر داد.

خانه خشتی:علی‌اصغر رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رفسنجان اظهار داشت: مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شد، اما با توجه به افزایش بیماران و کمبود امکانات سال گذشته ساختمان این مرکز با امکانات و با فضای فیزیکی بسیار مناسب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمان بیماران در این مرکز رایگان است، بیان داشت: در این مرکز بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و دیالیز زیر پوشش هستند.

اختلال سنتز هموگلوبین است و فرد مبتلا دچار کم‌خونی شدیدی می‌شود و این بیماری در چند ماه اول نشانه‌های واضحی ندارد و از حدود شش ماهگی نشانه‌های بیماری آشکار می‌شود.

رنجبر تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی در رفسنجان را ۲۱ نفر عنوان کرد و افزود: یکی از ساده‌ترین راه‌های پیشگیری از تولد کودک مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور ازدواج نکردن ۲ فرد ناقل سالم با یکدیگر است.

رئیس مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در رفسنجان ۱۵ مرد و ۱۱۷ زن مبتلا به بیماری ام‌اس هستند که نوعی بیماری مزمن و اغلب پیشرونده دستگاه عصبی مرکزی است.

رنجبر بیان داشت: در شهرستان رفسنجان ۷۰ بیمار تحت دیالیز در مرکز بیماری‌های خاص هستند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان