بذرپاش خبر داد: طرح ساخت موتور کشتی و ناو با سوخت جدید هفته آینده در مجلس

  • شناسه خبر: 9285
بذرپاش خبر داد: طرح ساخت موتور کشتی و ناو با سوخت جدید هفته آینده در مجلس

خانه خشتی: نماینده مردم در خانه ملت گفت: در کمیسیون صنایع طرحی در دستور کار قرار گرفته که دولت را مکلف می‌کند بر حوزه صنعت و معدن در طراحی جدید تکنولوژی موتور‌های نفتکش و ناوها تمرکز جدی داشته باشد. خانه خشتی به نقل از فارس:مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار […]

خانه » آخرین اخبار » بذرپاش خبر داد: طرح ساخت موتور کشتی و ناو با سوخت جدید هفته آینده در مجلس

خانه خشتی: نماینده مردم در خانه ملت گفت: در کمیسیون صنایع طرحی در دستور کار قرار گرفته که دولت را مکلف می‌کند بر حوزه صنعت و معدن در طراحی جدید تکنولوژی موتور‌های نفتکش و ناوها تمرکز جدی داشته باشد.

خانه خشتی به نقل از فارس:مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره طرحی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشورمان اظهار داشت: در کمیسیون صنایع طرحی در دستور کار قرار گرفت که دولت را مکلف می‌کند بر حوزه صنعت و معدن در طراحی جدید تکنولوژی موتور‌های نفتکش و ناوها تمرکز جدی داشته باشد.

بذر‌پاش افزود: این کار هنوز در مرحله طراحی بوده و نیازمند حمایت جدی دولت در این زمینه است تا بتوانیم با تصویب فوریت، آن را در این حوزه عملیاتی کنیم.

وی یادآور شد: برای اینکه این فناوری و تکنولوژی را در حوزه موتور‌های کشتی‌ها داشته باشیم که بتوانند مسافت طولانی را بدون سوخت‌گیری مجدد طی کنند، باید از فناوری جدید سوختی بهره ببریم تا نفتکش‌ها نیز آسیب کمتری ببینند.

بذرپاش با اشاره به بخش دیگری از این طرح و فواید آن تصریح کرد: در این صورت ناوها و کشتی‌ها نیازمند پهلو‌گیری مجدد نبوده و دیگر نیازی به درخواست سوخت از سایر کشورهایی که شاید به دلایل سیاسی امتناع کنند نیست.

وی با بیان اینکه در این حوزه دستاوردها و دسترسی خیلی خوبی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: این امر برای بومی کردن بر روی موتور‌ کشتی‌ها کار دشواری نیست لذا باید سریع‌تر به این فناوری دست یابیم و به مرحله تجاری‌سازی و نصب آن بر روی کشتی‌ها و ناوها برسیم.

بذرپاش ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل دریایی از سوی بدخواهان و دشمنان مردم در برخی نقاط ایجاد شده با این تصمیم به راحتی قابل رفع است و ملت ایران نشان داده از هرگونه تحریمی برای دستیابی به فناوری جدید بهره می‌برد و این حوزه نیز مستثنی نیست.

این نماینده اصولگرا افزود: با شروع مجلس در هفته آینده این طرح در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود و انشالله فوریت آن نیز رای خواهد آورد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان