نقش جریان انحرافی در گرانی های اخیر چیست؟

  • شناسه خبر: 9210
نقش جریان انحرافی در گرانی های اخیر چیست؟

خانه خشتی: گرانی کالاهای اساسی این روزها یکی از مشکلات اصلی مردم است. مشکلی که بار فشار اقتصادی را زیاد کرده و سبد کالای خانوارها را سبک تر کرده است و هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است. خانه خشتی به نقل از فارس، گرانی کالاهای اساسی این روزها یکی از مشکلات اصلی […]

خانه » آخرین اخبار » نقش جریان انحرافی در گرانی های اخیر چیست؟

خانه خشتی: گرانی کالاهای اساسی این روزها یکی از مشکلات اصلی مردم است. مشکلی که بار فشار اقتصادی را زیاد کرده و سبد کالای خانوارها را سبک تر کرده است و هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است.

خانه خشتی به نقل از فارس، گرانی کالاهای اساسی این روزها یکی از مشکلات اصلی مردم است.مشکلی که بار فشار اقتصادی را زیاد کرده و سبد کالای خانوارها را سبک تر کرده است و هنوز راه حلی اساسی برای آن اندیشیده نشده است و همه چیز در حرف ها و وعده ها خلاصه می شود.

با این حال اما گمانه زنی درباره علت گرانی های اخیر بین اقتصادی ها و سیاسی ها داغ است و حتی علت سنجی وضعیت اخیر به محافل عمومی و کوچه و بازار نیز کشیده شده است.

عدهای تحریم های غرب را مقصر می دانند، برخی سوء مدیریت دولت را و برخی نیز دلالان و گران فروشان را.

در این میان اما در حالی که بازار حدس و گمان در این خصوص داغ داغ است، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس مقصر تازه ای برای گرانی ها معرفی میکند .مقصری نام آشنا که یعنی جریان انحرافی.

جریان حلقه یاران نزدیک به دولت که این روزها سکوت پیشه کرده اما آوازه خلاف های متععد اقتصادی اش همه جا پیچیده است.

مصطفی افضلی فرد با بیان اینکه مافیای قدرت و ثروت با تبانی شرکت های خارجی در راستای ناراضی نمودن مردم از نظام تلاش می کنند گفت: مناسبات ناسالم اقتصادی جریان انحرافی به گرانی ها دامن می زند.

افضلی فرد تاکید کرد: جریان انحرافی یکی از مصادیق مافیای قدرت و ثروت است و مناسبات ناسالم اقتصادی این جریان بر گرانی ها دامن می زند.

وی ادامه داد: جریان انحرافی مافیای قدرت و ثروتی است که به درون بدنه دولت رسوخ پیدا کرده و به گرانی ها برای دست یابی به اهداف سیاسی خود دامن می زند.

البته این نماینده مجلس، با بیان اینکه مجموعه ای از عوامل گرانی های اخیر را به وجود آورده است اظهار داشت: یکی از عوامل گرانی ها تحریم ها است زیرا هدف غرب از دور جدید تحریم ها این است که سبد کالای روزانه مردم را نشانه بروند تا مردم به ستوه آمده و دست از مقاومت بر مواضع انقلابی خود بر دارند. تا جریان انحرافی تنها مقصر گرانی های اخیر نباشد.

وی همچنین به دولت و مجلس نیز انتقاد کرد و عمده گرانی های اخیر را ضعف نظارت و سو تدبیر دولت و مجلس خواند و گفت: عدم برخورد قاطع و جدی با عوامل مافیای قدرت و ثروت علت اصلی گرانی لجام گسیخته و تاثیر بیشتر تحریم ها بر بازار است.

به این ترتیب یک احتمال تازه در خصوص دلیل گرانی های اخیر مطرح شد که البته این احتمال با توجه به سابقه جریان انحرافی چندان هم بیراه به نظر نمی رسد.

این سخنان در حالی است که دولتی ها این روزها به برگزاری جلسات اقتصادی با ساسیر قوا ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی ائمه جمعه مشغولند و به نظر می رسد با برگزاری این جلسات قصد دارند اکمی از بار فشارها روی دولت بکاهند.

با این حال به نظر می رسد دولتی ها عزم خود را جزم کرده اند تا به یک اجماع کلی با سایر مسئولین برای مها ر آثار سوء تحریم ها برسند که به زعم کارشناسان در گرانی های اخیر بی تاثیر نیست.

در هر حال باید منتظر ماند و دید دولتی ها برای کنترل گرانی های این روزها چه تدابیری می اندیشند و آیا این احتمال سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ هم شامل اقدامات دولت خواهد شد یا خیر؟

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان