گرامیداشت سالروز تکریم مادران و همسرانی از جنس استقامت؛

زنانی که با صبوریشان عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند

  • شناسه خبر: 92064
زنانی که با صبوریشان عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند

این اسوه های صبر و گذشت دخایر ارزشمندی برای تداوم راه شهدا هستند و بی شک اگر همراهی و از خودگذشتگی اینان نبود امروز شاهد عزتمندی ایران سربلند نبودیم.

خانه » آخرین اخبار » زنانی که با صبوریشان عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند

به گزارش “خانه خشتی“، همسران شهداء با تاسی از بانوی بزرگ حضرت فاطمه زهرا(س) ، حضرت زینب (س) و ام البنین (س) روزی همسران خود را راهی میدان جنگ و شهادت کردند و امروز نیز با گسترانیدن دریای مهر و محبت در جهت رشد و بالندگی فرزندان خود و به تبع آن پیشرفت کشورشان گا م های موثر برمیدارند.

این اسوه های صبر و گذشت دخایر ارزشمندی برای تداوم راه شهدا هستند و بی شک اگر همراهی و از خودگذشتگی اینان نبود امروز شاهد عزتمندی ایران سربلند نبودیم.

به بهانه ی ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا با یکی از این الگوهای صبر و ایستادگی گفت و گویی ترتیب داده شده است:

مریم شاه آبادی همسر شهید عباس بلنبان در زمان شهادت همسرش ۲۸ سال سن داشت و با چهار فرزند یک ساله، شش ساله، ۵ ساله و ۸ ماهه ای که هنوز بدنیا نیامده بود همسرش او را تنها می گذارد و به گفته شهید بلنبان خانواده اش را به خدا می سپارد و خودش هم به بسوی کسب پیروزی برای آرمان های این انقلاب می رود.

یادواره شهدای صنعت مس-خانه خشتی-رفسنجان (۸)

خانم شاه آبادی در زمان جنگ تحمیلی از نیروهای فعال بسیجی بوده و در پشت جبهه خدمت می کرده است.

۱۸ روز پس از خاکسپاری شهید بلنبان همسرش فرزند چهارم خود را به دنیا می آورد.

شاه آبادی در همه سختیهایی که در این ۳۶ سال کشیده حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار داده است.

مریم شاه آبادی گفت: ما همسران شهدا باید بیشتر مراقب باشیم عده ای هستند که نگاهشان به ماست و می خواهند نقطه ضعف پیدا کنند، ما باید طوری عمل کنیم که سوء استفاده نشود.

همسر شهید بلندبان از وضعیت بی حجابی در جامعه گلایه کرد و گفت: امروز دیگر شهدا و خانواده شهدا کجایند جامعه کجاست ، خیلی بین این دو فاصله افتاده است.

وی شخصیت و ارزش والای یک زن را به حجا و عفت او می داند و می گوید: زنان با حجابشان پیرو خون شهدا و حضرت زینب(س) هستند در حالیکه برخی با بی عفتی دل شهداء را خون می کنند.

شهید عباس بلنبان در سال ۱۳۶۰ در عملیان طریق القدس منطقه بوستان به شهادت رسیده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان