رفسنجان در عزای فاطمی، سیاه پوش شد

  • شناسه خبر: 91857
رفسنجان در عزای فاطمی، سیاه پوش شد

انّا اعطیناک الکوثر – که تأویل آن، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) است – درحقیقت مجمع همه‌ خیراتى است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ى دین نبوى، بر همه‌ بشریت و بر همه‌ خلایق فرو مى‌ریزد.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان در عزای فاطمی، سیاه پوش شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۰ مرداد سال ۷۰ فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) را مجمع همه‌ خیرات دانستند و چنین فرمودند: «این خیر کثیرى که خداوند متعال در سوره‌ى مبارکه‌ى کوثر مژده‌ى آن را به پیامبر اکرم داد و فرمود: «انّا اعطیناک الکوثر» – که تأویل آن، فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) است – درحقیقت مجمع همه‌ى خیراتى است که روزبه‌روز از سرچشمه‌ى دین نبوى، بر همه‌ى بشریت و بر همه‌ى خلایق فرو مى‌ریزد. خیلى‌ها سعى کردند آن را پوشیده بدارند و انکار کنند، اما نتوانستند؛ «واللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون».

ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم و نزدیک شدن به مرکز نور، لازمه و خاصیتش، نورانى شدن است. باید با عمل، و نه با محبت خالى، نورانى بشویم؛ عملى که همان محبت و همان ولایت و همان ایمان، آن را به ما املاء مى‌کند و از ما مى‌خواهد. همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، سراسر شهرستان رفسنجان عزادار در شهادت بانوی بزرگ عالمیان است.»

باز هم از برکت انقلاب اسلامی است که مراسم و مجالس مذهبی نسبت به قبل از انقلاب، رونق بیشتری گرفته و فاطمیه یکی از این مراسم مهم است که طی سال های اخیر به ویژه فاطمیه دوم با شور و حرارت بیشتری برگزار می شود.

برپایی ایستگاه های صلواتی فاطمیه در نقاط مختلف شهر ، به ویژه از مغرب تا ساعاتی پس از آن، حال و هوای خاصی در شهر ایجاد کرده و خود، تبلیغی شایسته و بجا برای یادآوری این مناسبت است.

همچنین هیئت کربلای رفسنجان، تجمع بزرگ سینه زنی و عزاداری مردم رفسنجان به همت هیئت کربلای رفسنجان و همکاری سایر هیئت های مذهبی، دفتر امام جمعه و شهرداری و شورای شهر رفسنجان برگزار می شود از ساعت ۱۵ روز شهادت حضرت صدیقه کبری  (سلام الله علیها) در میدان ابراهیم شهر رفسنجان برپا می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ح.م

    هزاران سلام بر رفسنجان شهرما و بر مردمان ولاییشان احسنت بر کسانی مسجدالزهرا را بنا کردند و سنت فاطمی را احیا کردند زیرا رفسنجان دارالصادقیون است صداقت خوی رفسنجانیها است. سلام بر کابران سایت خانه خشتی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان