مرسی: مناسبات مصر و عربستان باید بر اساس منافع مردم باشد

  • شناسه خبر: 9164
مرسی: مناسبات مصر و عربستان باید بر اساس منافع مردم باشد

خبرگزاری فارس: محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر سفر خود به عربستان و دیدارش با پادشاه و مقامات این رژیم را مثبت ارزیابی کرد. خانه خشتی به نقل از فارس، محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر پس از دیدار و گفتگو با ملک عبدالله،‌ پادشاه عربستان سعودی در جده نتایج سفر را سازنده خواند. مرسی در این ارتباط […]

خانه » آخرین اخبار » مرسی: مناسبات مصر و عربستان باید بر اساس منافع مردم باشد

خبرگزاری فارس: محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر سفر خود به عربستان و دیدارش با پادشاه و مقامات این رژیم را مثبت ارزیابی کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس، محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر پس از دیدار و گفتگو با ملک عبدالله،‌ پادشاه عربستان سعودی در جده نتایج سفر را سازنده خواند.

مرسی در این ارتباط تاکید کرد که روابط مصر و عربستان باید در مسیر درست و براساس منافع مردم دو کشور باشد.

وی همچنین گفت که مصر بر حفظ امنیت عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید دارد و امنیت این منطقه خط قرمز مصر به شمار می‌آید.

محمد مرسی پس از آن برای ادای مناسک حج عمره راهی مکه مکرمه شد.

این نخستین سفر خارجی مرسی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری مصر بعد از سقوط رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور است.

مصر و عربستان سعودی در دوره حسنی مبارک که با انقلاب فوریه ۲۰۱۱ مردم مصر سرنگون شد، از روابطی خوب و مستحکمی برخوردار بودند و مبارک از جمله متحدان منطقه‌ای آل سعود به شمار می‌آمد.

سفر مرسی به عربستان درحالی صورت می‌گیرد که روابط دو کشور چند ماه پیش در پی تظاهرات شماری از مردم مصر (۲۸ آوریل) علیه رژیم سعودی و درخواست آنان برای آزادی وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر مصری که در سعودی به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده بود، به تیرگی گرایید و عربستان سعودی برای مدتی سفارت خود در قاهره و کنسول گری‌اش در اسکندریه و سوئز را بست.

هم اکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار مصری در عربستان سعودی در شرایط بسیار سخت و با انواع ظلم و بدرفتاری مشغول به کار هستند،‌ بگونه‌ای که بسیاری از آنها سال‌هاست بدون محاکمه و در بدترین شرایط در زندان‌های رژیم سعودی بسرمی‌برند.

رسیدگی به وضعیت این زندانیان نیز قرار است از جمله محورهای گفت‌وگوی مرسی و عبد الله باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان