پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

هرکس شغل ایجاد کند خَیر واقعی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاحیه فروشگاه بزرگ تلفنی اینترنتی آکا (۳۶۳۷)، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را به عنوان یک دغدغه در کشور مطرح کرد.
وی یادآور شد: مردم در سالهای ابتدایی انقلاب به رهبری امام و اهدای خون جوانان خود و با مشارکت جدی در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهمی داشته اند و انقلاب اسلامی ایران یک اقدام بزرگی است که حکومت بزرگ شاهنشاهی را ساقط کرد و یک حکومت انقلابی و ارزشی بنا نمود.
ملانوری در ادامه افزود: دشمنی ها و تحریم ها از همان اوایل انقلاب وجود داشته و مردم به رهبری امام و امروزه به رهبری مقام معظم رهبری مقاوم ایستاده اند تا حکومت پایدار بماند.


وی یکی از مشکلات اساسی مردم را  در حوزه اقتصاد دانست و گفت: تحریم ها و تهدیدهای دشمن باعث شده در حوزه اقتصاد دچار چالش شویم، ولی مردم با این مقاومت ها راهکارهایی بسیار یافته اند و در حوزه نظامی، علوم و فنون مختلف، نانو تکنولوژی،  مسائل بهداشتی و درمانی ،ایجاد تجهیزات متخصصان و … قدرتمند شده اند.
فرماندار رفسنجان بااشاره به تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، افزود: مشارکت و حضور مردم باید در حوزه اقتصادی وجود داشته باشد و سرمایه های مردم به کمک دولت بیاید.
وی خاطر نشان کرد: در شهرستان رفسنجان در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی وجود داشته که در هفته دولت ۱۰۰ میلیارد تومان و در دهه فجر ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که چند برابر اعتبار دولتی است که بخشی از این اعتبار از سرمایه های مردم و بخش خصوصی تامین شده است.
ملانوری استان کرمان را در اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز دانست و گفت: تعامل و همراهی به منظور توسعه پایدار و همه جانبه شهرستان رفسنجان نقش بسزایی دارد.
وی تاکید کرد: طیف های سیاسی، احزاب، متخصصین و همه و همه باید هدفشان کمک به رفع مشکلات رفسنجان باشد.


حمید ملانوری یادآور شد: در حوزه اقتصاد و کارآفرینی در رفسنجان از سال گذشته با تشکیل مثلث توسعه اقتصادی و ایجاد اعتماد و انگیزه در بخش خصوصی از طرح ها استقبال شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد رفسنجان وابسته به پسته است و بحران آب اجازه متکی بودن به پسته در حوزه اقتصاد را نمی دهد، گفت: حدود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در منطقه کویری و خشک و نمک زار کار سختی است و تولیدی که برای کشور ارزآوری کند کار آسانی نیست.
فرماندار رفسنجان صنعت گردشگری و توریست را امروزه یکی از به روزترین و پردرآمدترین صنایع دنیا عنوان کرد و گفت: این موقعیت به لحاظ مدیریت و نیروهای کارآفرین و کارآمد در رفسنجان وجود دارد.
وی یکی از کارهای بسیار خوب فروشگاه آکا را بحث اشتغالزایی دانست و گفت: هرکس یک شغل ایجاد کند خیر واقعی است و بسیاری از آسیب های اجتماعی با اشتغالزایی کاهش می یابد.
تنظیم: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل